♡ Drømmen vår ♡

Glemte bilde, her:

ImageUploadedByBV Forum1381139954.597078.jpg
 
Jeg har så lyst på positiv test denne gangen. Starte sommerferien neste år med en liten baby. :) Kjempeømme pupper nå, som vanlig etter EL, håper bare det ikke går over denne gangen. :D
 
Da går dagene sakte men sikkert. Jeg har tenkt til å starte på et nytt strikkeprosjekt som skal bli en julegave. Ikke babyklær denne gangen.

Jeg venter på at puppene ikke lenger er ømme etter EL. Og på neste uke hvor jeg kan teste.

Denne uken skal jeg rydde en del sommersaker vekk for vinteren og trene litt for å holde kroppen i gang. Så krysser jeg fingrene for at egget lever og er på vei til livmoren. :)
 
Speinnanes :) Krysse fingran for at du får positiv test neste gang :)
Bestilt EL testa på søndag æ å dæm kom idag, så no blir d testing framover...:D
Va vældi negativ idag, men mensen har nettopp slutta, så får vel vent ei stund før æ tar nye....
 
Speinnanes :) Krysse fingran for at du får positiv test neste gang :)
Bestilt EL testa på søndag æ å dæm kom idag, så no blir d testing framover...:D
Va vældi negativ idag, men mensen har nettopp slutta, så får vel vent ei stund før æ tar nye....

Hadde vært gøy, lei av å være prøver. :p Har allikevel mer is i magen nå enn de første to syklusene. Da tenkte jeg at det skulle jo klaffe fort for oss. Aner ikke hvorfor jeg tenkte det, jeg har vel bare alltid regnet med at det skulle være veldig enkelt for oss. o_O

Ja, det er første syklusen din etter fødsel? Litt vanskelig å vite når du skal teste etter EL da kanskje? Hvis du ser på mine EL-tester denne syklusen (bilde et par innlegg over her) så gikk det fra nesten usynlig strek til positiv test i løpet av fire dager. Så det kan snu fort. Jeg har veldig stabile sykluser etter pilleslutt med EL på CD16-CD17 hver gang. Så jeg trenger jo strengt talt ikke teste etter EL, men jeg vet jo at selv om man har stabile sykluser så kan det plutselig bli ustabilt, og jeg er en sånn person som er veldig glad i system og orden. Så da må jeg holde styr på dette også. Det føles jo ikke ut som jeg kan kontrollere noe mer av babylagingen dessverre, så da får jeg ha kontroll på det jeg kan. Derfor jeg temper også. Med positiv EL-test, EL-slim og temphopp regner jeg det for veldig sikkert at jeg faktisk har en ordentlig, ekte eggløsning hver syklus. :D

Håper du finner EL, og at du ikke trenger å prøve lenge! :)
 
Hadde vært gøy, lei av å være prøver. :p Har allikevel mer is i magen nå enn de første to syklusene. Da tenkte jeg at det skulle jo klaffe fort for oss. Aner ikke hvorfor jeg tenkte det, jeg har vel bare alltid regnet med at det skulle være veldig enkelt for oss. o_O

Ja, det er første syklusen din etter fødsel? Litt vanskelig å vite når du skal teste etter EL da kanskje? Hvis du ser på mine EL-tester denne syklusen (bilde et par innlegg over her) så gikk det fra nesten usynlig strek til positiv test i løpet av fire dager. Så det kan snu fort. Jeg har veldig stabile sykluser etter pilleslutt med EL på CD16-CD17 hver gang. Så jeg trenger jo strengt talt ikke teste etter EL, men jeg vet jo at selv om man har stabile sykluser så kan det plutselig bli ustabilt, og jeg er en sånn person som er veldig glad i system og orden. Så da må jeg holde styr på dette også. Det føles jo ikke ut som jeg kan kontrollere noe mer av babylagingen dessverre, så da får jeg ha kontroll på det jeg kan. Derfor jeg temper også. Med positiv EL-test, EL-slim og temphopp regner jeg det for veldig sikkert at jeg faktisk har en ordentlig, ekte eggløsning hver syklus. :D

Æ håpe virkelig du/dokk slæpp å værra prøver længer å at d vart full klaff sist EL :)

D her e min første mens etter fødsel ja å dein kom pga primolut tabletta, så regne itj med en stabil syklus enda....itj sekkert æ får EL på ei stund eller...Så d blir speinnanes å sjå framover....æ trur æ blir å test ofte framover for å ha litt oversikt :rolleyes:

Du har virkelig kontroll, æ e imponert!!! :)
 
Æ håpe virkelig du/dokk slæpp å værra prøver længer å at d vart full klaff sist EL :)

D her e min første mens etter fødsel ja å dein kom pga primolut tabletta, så regne itj med en stabil syklus enda....itj sekkert æ får EL på ei stund eller...Så d blir speinnanes å sjå framover....æ trur æ blir å test ofte framover for å ha litt oversikt :rolleyes:

Du har virkelig kontroll, æ e imponert!!! :)

Haha.. Det er vel heller på grensen til sykt. :p Håper det ikke tar for lang tid før du har EL og stabile sykluser.
 
Haha.. Det er vel heller på grensen til sykt. :p Håper det ikke tar for lang tid før du har EL og stabile sykluser.
Krysse fingran for at det klaffe fort for begge :)
Ska prøv å itj tenk så masse på EL å sånt,men det e vanskelig....E jo så utålmodig å vil helst værra gravid no...:rolleyes::p:)
 
Da er jeg 5 dpo. Jeg så at det var bilde av magen til Madde på nett i dag; http://www.seher.no/royal/se-her-er-magen-til-madde-66744

Giftet seg samtidig med meg og begynte vel babylagingen med en gang. Skulle virkelig gjerne hatt en mage som begynte å synes snart jeg og.

Jeg kjenner 4 gravide nå som alle venter sin førstefødte, to som har prøvd en stund og har mistet tidligere, en som ble gravid ved et "uhell" og en som ble gravid på første forsøk. Jeg har egentlig ikke lyst til at det skal være vanskelig å være sammen med dem, men noen dager er det litt vanskelig. Og jeg har ikke prøvd lenge en gang!!!! Håpløst.

Så er vi kommet til onsdag, jeg har ingen store planer denne uken. Og det merker jeg at er litt dumt, det hadde vært enklere å få tiden til å gå hvis jeg hadde litt flere planer og avtaler.

Og bare for å huske det til eventuelt senere pp: fremdeles ømme pupper.
 
PP 4, 6 dpo

I dag er jeg litt deppa. Jeg fikk sterke menssmerter i går kveld, og de er her fortsatt. Jeg hadde totalt menssmerter 10 dager før og under tr, og fem dager før EL (kjentes likt ut, men er vel strengt talt EL-smerter da). Så jeg synes det holder. I tillegg har jeg vondt i korsryggen. Jeg tror det er tegn på at tr er på vei igjen, men først om en uke. Snart har jeg menssmerter hele syklusen... :( Jeg er redd for at det er et tegn på endometriose.

Det stikker også i brystene mine, men de er ikke fullt så ømme lenger.

Det hadde vært flott om smertene for en gang skyld kom av noe helt annet enn mensen, men i dag er jeg litt deppa og tenker at det bare er nok en syklus som ikke har positiv test i andre enden.

Det er full høststorm her også, eller, storm er det vel ikke, men det høres sånn ut, og regn. Så været ute matcher humøret mitt.
 
I dag er jeg 7 dpo. Det er fredag. Helg. Det er vindstille ute og blå himmel, høstkaldt. Deilig motsetning til "stormen" som var i går.

Det er på tide å pakke bort resten av utemøblene, kaste siste sommerblomstene i pottene ute. Det er høst. Mannen min spurte om vi hadde noen planer for neste sommer enda. Jeg holdt på å bli sint, men måtte ta meg i det ganske fort. Så svarte jeg: "Vi planlegger å føde!" Haha.. Jeg vil ikke legge sommerferieplaner før jeg vet om/når jeg blir gravid. Jeg må hvert fall vite hva som skjer denne, og de neste to pp'ene før jeg bestemmer meg for sommerferie. Termindato mellom 28. juni - 25. august vil jo kunne spille en rolle for sommerferieplanene våre. Termin fra slutten av september og utover derimot trenger ikke å påvirke planene våre i veldig stor grad.

Vi har strengt barnehageopptak 1. september her jeg bor, flere jeg kjenner har derfor ikke fått barnehageplass når de ønsker. Jeg må innrømme at da vi begynte med prøving i juni så håpet jeg at vi skulle rekke en graviditet før barnehageopptaket. Vi kunne jo i teorien få termin fra mars og utover.

I dag er ikke menssmertene så intense som i går. Det er en god nyhet i dag, jeg håper jeg slipper å ha vondt i så mange dager.

Jeg har lyst til å lage en julekalender til mannen min. Jeg har begynt å vurdere det hvert fall. Det er litt tidlig å planlegge jul, men julekalender tar tid. Jeg vil gjerne gi han en "siste" barnslig sak, siden han forhåpentligvis snart må la et annet familiemedlem få hoveddelen av den barnslige oppmerksomheten. :p
 
Hei. Jeg er også 7dpo i dag:) på denne tiden neste uke kan vi ta test..spennende.. :)) vil også få unge før 1.sep..skikkelig dum den der fristen!! For to år siden klarte jeg akkurat å nå fristen med under tre timer;)) og hun kom før termin",
 
Hei. Jeg er også 7dpo i dag:) på denne tiden neste uke kan vi ta test..spennende.. :)) vil også få unge før 1.sep..skikkelig dum den der fristen!! For to år siden klarte jeg akkurat å nå fristen med under tre timer;)) og hun kom før termin",

Oj!!! Det var nærme fristen ja. Haha.. Jeg kommer ikke til å slutte å prøve om vi ikke får klaff med termin før 1. september, men det hadde vært veldig greit. Synes en baby i starten av sommerferien høres veldig bra ut.

Skal du vente en uke med å teste? :) Det klarer ikke jeg. Har kjøpt 20 billigtester for 135 kr fra billig-teste.dk Så kommer vel snart til å svi av noen av de. :p
 
Spørs om jeg klarer å vente..har noen tester her.. Når tror du at du tar første test da?:) blir nok å prøve videre her også selv om vi ikke skulle rekke b.hagefristen.. Men ja..ønsker baby før sommeren:)
 
Spørs om jeg klarer å vente..har noen tester her.. Når tror du at du tar første test da?:) blir nok å prøve videre her også selv om vi ikke skulle rekke b.hagefristen.. Men ja..ønsker baby før sommeren:)

Jeg røk på en test i dag. Det skulle jeg jo ikke. 8 dpo? Negativ. Nei, har egentlig tenkt å holde meg til mandag, 10 dpo. Så da får jeg vente to dager med en ny. Denne siden er litt morsom i forhold til testegalskap:

http://www.countdowntopregnancy.com/tools/pregnancy_test_calculator.php
 
PP 4, 8 dpo

Tiden går så urolig sakte. Menssmertene er mindre i dag enn det har vært de siste kveldene. Brystene er mye mer ømme igjen, men det har skjedd før at har endret seg frem mot tr.

Jeg har rare følelser i underlivet mitt, og vet ikke om det bare er innbilning. Underlig hvert fall, det svir og stikker på en måte.

Det er blitt skikkelig høst. Klokken er bare 19:20, og det er bekmørkt ute. Det er kaldt. Plantene mine fra sommeren er brune og tørre og døde.

Jeg har planlagt å strikke barselgaver fremover, til de jeg kjenner som er gravide. Det begynner å bli en del. Jeg merker at det er litt irriterende, særlig med de to som ble gravide med en gang (første forsøk og ikke planlagt). Heldigvis er vi ikke så ofte sammen med dem. Utrolig sært at jeg skal bli følsom på det etter å ha prøvd i snart 4 måneder. Det synes jeg var vel raskt å få vonde tanker.

Nå er det vel uansett teste-tid for meg fremover. Håper det skjer noe med tempen min også egentlig. :)
 
hehe.. ja det var en morsom test.. har ikke mange tester liggende hjemme.. en billig og to dyre ..så de dyre venter jeg med ;)
 
hehe.. ja det var en morsom test.. har ikke mange tester liggende hjemme.. en billig og to dyre ..så de dyre venter jeg med ;)

Jeg har én sånn CB digital med ukeindikator. Kjøpte den også på nett, så da var den jo vesentlig billigere enn på apoteket. Den har jeg tenkt til å vente med helt til jeg har tydelig strek på billigstrimmel. Så skal jeg ta den mest for å få "GRAVID" opp på skjermen, og gi den til mannen. :p Dersom du trenger flere billigstrimler så leverer de veldig raskt, selv fra den danske siden (som er billigere enn de norske, men leverer nøyaktig de samme testene). Jeg bestilte på en fredag og hadde testene på mandag.
 
Jeg har én sånn CB digital med ukeindikator. Kjøpte den også på nett, så da var den jo vesentlig billigere enn på apoteket. Den har jeg tenkt til å vente med helt til jeg har tydelig strek på billigstrimmel. Så skal jeg ta den mest for å få "GRAVID" opp på skjermen, og gi den til mannen. :p Dersom du trenger flere billigstrimler så leverer de veldig raskt, selv fra den danske siden (som er billigere enn de norske, men leverer nøyaktig de samme testene). Jeg bestilte på en fredag og hadde testene på mandag.

Ja. jeg bestilte på billigtester.no og fikk de kjemperaskt :) Jeg har også en sånn ukesindikator som jeg også skal vente med og den skal jeg også vise mannen ;) hehe
håååååpeer så inderlig at vi får positiv test til uken!!!
 
Ja. jeg bestilte på billigtester.no og fikk de kjemperaskt :) Jeg har også en sånn ukesindikator som jeg også skal vente med og den skal jeg også vise mannen ;) hehe
håååååpeer så inderlig at vi får positiv test til uken!!!

:) Det hadde vært fantastisk. Jeg er avmålt spent frem til positiv test. ;)
 
Back
Topp