♡ Drømmen om en lykkebolt ♡ - Turkistliv dagbok

Jeg skriver mye ja, spesielt i tiden rett etter at han døde. Det var veldig godt, for da traff jeg mange som også hadde opplevd å miste barnet sitt. Det var godt å se at det fantes andre som hadde opplevd det og hadde kommet seg igjennom det. Jeg trodde ikke jeg skulle klare å komme meg igjennom det, så å møte på andre ga meg håp om at det var et "liv etterpå" som ikke var bare vondt.

Hvis det klaffer denne PP har jeg regnet ut at jeg har termin 1. April :hilarious: Kommer litt an på hvilken kalkulator jeg bruker da, men jeg bruker den slik at jeg slipper å komme som en "attpåklatt" med termin 31. Mars inn i marsforumet :)

Ja, det er jo akkurat det som er viktig for å klare å gå videre, det å se at det er et liv etterpå også. Og som du sier, det å se at andre har klart det, gir håp, styrke og tro på at man selv også da skal kunne klare det.
Det er utrolig hva man faktisk kan mestre og overleve når man først opplever noe utenkelig.
Beundrer deg virkelig :Heartred

Å, ja, da håper jeg virkelig vi kommer i samme terminforum :)
Med all hell, vil jeg kunne få termin 2-3. April, alt etter som hvilken kalkulator jeg bruker.
Syns i grunn det er litt pussig at ulike kalkulatorer gir ulik termin, skulle jo tro de hadde samme måte å regne det ut på :bored:
Hadde i allefall vært hyggelig med en litt tidlig bursdagsgave i april :joyful:
 
Ja, tror at eggløsning har vært :) Har (sorry detaljer) mindre slim og lavere sexlyst, for meg er det et ganske sikkert tegn på at egget har sluppet :)

Så bra, det tror jeg også ut i fra testene :happy:
Detsljer gjør meg ingenting overhodet :p

Heier på deg nå altså :sign17:sign19
 
Ja, det er jo akkurat det som er viktig for å klare å gå videre, det å se at det er et liv etterpå også. Og som du sier, det å se at andre har klart det, gir håp, styrke og tro på at man selv også da skal kunne klare det.
Det er utrolig hva man faktisk kan mestre og overleve når man først opplever noe utenkelig.
Beundrer deg virkelig :Heartred

Å, ja, da håper jeg virkelig vi kommer i samme terminforum :)
Med all hell, vil jeg kunne få termin 2-3. April, alt etter som hvilken kalkulator jeg bruker.
Syns i grunn det er litt pussig at ulike kalkulatorer gir ulik termin, skulle jo tro de hadde samme måte å regne det ut på :bored:
Hadde i allefall vært hyggelig med en litt tidlig bursdagsgave i april :joyful:

Nå prøver jeg å gi andre samme håpet med min historie, for når man står i det verste er det helt umulig å se lys. Og det er jo veldig forståelig også.
Helt sant, man vet ikke hvor sterk man er før man ikke har noe valg.

Ja, rart det der! Man skulle trodd det, ja. Forrige gang hadde jeg termin alt fra 15-18 Januar alt etter hvilken app jeg brukte :p Merkelige greier! Hadde vært gøy med en skikkelig aprilsnarr her :laughing002
 
Så bra, det tror jeg også ut i fra testene :happy:
Detsljer gjør meg ingenting overhodet :p

Heier på deg nå altså :sign17:sign19

Ja, hadde kort lh-topp denne syklusen. Flaks at jeg fant den! :p Hadde jeg testet bare kveld hadde jeg ikke funnet den.
Ja, har lagt inn godt med aksjer så nå håper jeg kroppen gjør jobben sin!
 
3dpo

Ikke helt i form i dag. Har hatt murringer som ligner på eggløsningssmerter siden el, og murringer i korsryggen. Kjenner også en del "stikk" i livmoren. Kan ikke huske at det har forekommet utenom el eller mens før, men mest sannsynlig er det den ufrivillige aborten som gjør at ting er litt annerledes denne syklusen. Har sovet innmari mye de siste dagene, og i dag har jeg vært skikkelig kvalm. Såpass at jeg nesten har holdt meg unna mat. Tror nok jeg brygger på noe, som er typisk rett før ferien. Reiser på ferie på Mandag og skal ha med meg testene på lasset! Håper på positiv test om en ukes tid, men skal prøve å ikke håpe for mye.
 
3dpo

Ikke helt i form i dag. Har hatt murringer som ligner på eggløsningssmerter siden el, og murringer i korsryggen. Kjenner også en del "stikk" i livmoren. Kan ikke huske at det har forekommet utenom el eller mens før, men mest sannsynlig er det den ufrivillige aborten som gjør at ting er litt annerledes denne syklusen. Har sovet innmari mye de siste dagene, og i dag har jeg vært skikkelig kvalm. Såpass at jeg nesten har holdt meg unna mat. Tror nok jeg brygger på noe, som er typisk rett før ferien. Reiser på ferie på Mandag og skal ha med meg testene på lasset! Håper på positiv test om en ukes tid, men skal prøve å ikke håpe for mye.


Leit å høre at du ikke er helt i form. Typisk at man blir syk når man skal starte ferien.
Håper du blir bedre snart, og hvis ikke, så håper jeg at formen skyldes en hyggelig overraskelse :)

Hvor skal dere på ferie?
Kjenner jeg gleder meg vilt til jeg skal ha ferie om en uke. Må bare tyne meg gjennom 5 arbeidsdager til :dead:
 
Leit å høre at du ikke er helt i form. Typisk at man blir syk når man skal starte ferien.
Håper du blir bedre snart, og hvis ikke, så håper jeg at formen skyldes en hyggelig overraskelse :)

Hvor skal dere på ferie?
Kjenner jeg gleder meg vilt til jeg skal ha ferie om en uke. Må bare tyne meg gjennom 5 arbeidsdager til :dead:

Veldig typisk. Idag er jeg snufsete i nesen og nyser (tror heller det er støvallergien min, drev og vasket igår :p). Og jeg var småkvalm når jeg stod opp og stod og gulpet på kjøkkenet.
Litt bedre nå, så satser på at formen holder seg til imorgen.
Hadde vært kjekt med en hyggelig overraskelse, men er vel for tidlig å kjenne noe nå :joyful:
Men hvem vet. Har aldri notert ned tidlige symptomer før, så jeg vet lite om hva som er mine symptomer på mensen og ikke.

Vi skal først innom Lillehammer, deretter til Sverige og ta båt over til Finland for å besøke mummiland :woot:
Håper de siste arbeidsdagene går fort slik at du får ferie!
 
Jeg heier skikkelig på deg! Jeg har hatt 2 MA etter hverandre nå, og sitter med klumpen i halsen etter å ha lest diktet ditt etter BO :Heartbigred
Å miste et barn kan jeg nesten ikke tenke meg hvor vondt kan være, mange klemmer til deg :Heartblue
Trykker "følger" på deg :)
 
Jeg heier skikkelig på deg! Jeg har hatt 2 MA etter hverandre nå, og sitter med klumpen i halsen etter å ha lest diktet ditt etter BO :Heartbigred
Å miste et barn kan jeg nesten ikke tenke meg hvor vondt kan være, mange klemmer til deg :Heartblue
Trykker "følger" på deg :)

Tusen takk :Heartblue Ordene dine varmer mer enn du tror :Heartblue
 
Idag var vi på besøk hos foreldra til mannen før vi reiser på ferie imorgon.
Plutseleg utbraut svigerinna hans:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",
og heilt ut av det blå
så traff det meg.
Det skulle vært oss.
Det var vi,
det var vi som skulle delt ein slik nyhet.
Vi skulle ikkje høyrt
at nokon på bygda
venta barn i Januar.
Det var jo liksom
-vi-
som skulle dele det
med dei.
Men nei,
istaden fekk vi vite
at nokon ukjende
skal ha barn i Januar.
Men ikkje vi.
Vi skal ikkje få ein baby i Januar.
Ingen lykkebolt
på oss.
Ikkje denne gongen.

Idag blei det liksom
ekstra sårt.
Ikkje det at eg ikkje unnar dei
ein lykkebolt.
Det er berre det
at eg blei så påmint
det eg skulle ha,
men ikkje fekk allikevel.
Ikkje at eg trengte noko
for å minne meg på det,
det var berre som om nokon
streka under svaret.

Tenk om det kunne vært vi som sa:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",

og når dei nysgjerrig spurde
"Kven?",
så kunne vi svart:
"Vi."
 
Last edited:
Idag var vi på besøk hos foreldra til mannen før vi reiser på ferie imorgon.
Plutseleg utbraut svigerinna hans:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",
og heilt ut av det blå
så traff det meg.
Det skulle vært oss.
Det var vi,
det var vi som skulle delt ein slik nyhet.
Vi skulle ikkje høyrt
at nokon på bygda
venta barn i Januar.
Det var jo liksom
-vi-
som skulle dele det
med dei.
Men nei,
istaden fekk vi vite
at nokon ukjende
skal ha barn i Januar.
Men ikkje vi.
Vi skal ikkje få ein baby i Januar.
Ingen lykkebolt
på oss.
Ikkje denne gongen.

Idag blei det liksom
ekstra sårt.
Ikkje det at eg ikkje unnar dei
ein lykkebolt.
Det er berre det
at eg blei så påmint
det eg skulle ha,
men ikkje fekk allikevel.
Ikkje at eg trengte noko
for å minne meg på det,
det var berre som om nokon
streka under svaret.

Tenk om det kunne vært vi som sa:

"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",
og når dei nysgjerrig spurde
"Kven?",
så kunne vi svart:
"Vi."
Det er så spot on!! :Heartpink
 
Idag var vi på besøk hos foreldra til mannen før vi reiser på ferie imorgon.
Plutseleg utbraut svigerinna hans:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",
og heilt ut av det blå
så traff det meg.
Det skulle vært oss.
Det var vi,
det var vi som skulle delt ein slik nyhet.
Vi skulle ikkje høyrt
at nokon på bygda
venta barn i Januar.
Det var jo liksom
-vi-
som skulle dele det
med dei.
Men nei,
istaden fekk vi vite
at nokon ukjende
skal ha barn i Januar.
Men ikkje vi.
Vi skal ikkje få ein baby i Januar.
Ingen lykkebolt
på oss.
Ikkje denne gongen.

Idag blei det liksom
ekstra sårt.
Ikkje det at eg ikkje unnar dei
ein lykkebolt.
Det er berre det
at eg blei så påmint
det eg skulle ha,
men ikkje fekk allikevel.
Ikkje at eg trengte noko
for å minne meg på det,
det var berre som om nokon
streka under svaret.

Tenk om det kunne vært vi som sa:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",

og når dei nysgjerrig spurde
"Kven?",
så kunne vi svart:
"Vi."
Fantastisk skrevet!! [emoji173]️
 
Å, jeg elskerelskerelsker det du skriver. Du er så flink til å sette ord på det jeg føler - veldig rart, men også veldig fint å lese og føle at jeg ikke er alene om følelsene mine. Blei mye følelser her, gitt:hilarious: Jeg unner deg så en lykkebolt og håper du kommer tilbake fra ferie med gode nyheter! ❤
 
Veldig typisk. Idag er jeg snufsete i nesen og nyser (tror heller det er støvallergien min, drev og vasket igår :p). Og jeg var småkvalm når jeg stod opp og stod og gulpet på kjøkkenet.
Litt bedre nå, så satser på at formen holder seg til imorgen.
Hadde vært kjekt med en hyggelig overraskelse, men er vel for tidlig å kjenne noe nå :joyful:
Men hvem vet. Har aldri notert ned tidlige symptomer før, så jeg vet lite om hva som er mine symptomer på mensen og ikke.

Vi skal først innom Lillehammer, deretter til Sverige og ta båt over til Finland for å besøke mummiland :woot:
Håper de siste arbeidsdagene går fort slik at du får ferie!

Ja, når man får ferie og endelig slapper av i kroppen, så har den en lei tendens til å slippe inn basilusker :bored:
Håper du blir fort frisk slik at du kan nyte ferien :)
Forstår god hva du mener. Noterte heller ingen symptomer sist, og nå når man er aktiv aktiv prøver og kjenner etter alt, så er det vanskelig å sortere ut hva som er hva, spesielt siden PMS og graviditet kan ha mye like symptomer :joyful:

Blir det besøk i Lilleputthammer og Hunderfossen når dere skal til Lillehammer eller?
Vi skal en tur til Hunderfossen når jeg skal besøke foreldrene mine i ferien. Har ikke vært der siden jeg var 12 år. Har siden jeg fikk barn gledet meg til de skal bli så gamle at vi kan dra dit, til lego-land og andre gøyale steder. Mest fordi jeg har lyst til å dra, men ser jo teit ut om ei dame på over 30 drar slike steder uten barn :hilarious:

Dere må kose dere masse på ferietur og gleder meg til oppdateringer med testebilder :joyful:
 
Idag var vi på besøk hos foreldra til mannen før vi reiser på ferie imorgon.
Plutseleg utbraut svigerinna hans:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",
og heilt ut av det blå
så traff det meg.
Det skulle vært oss.
Det var vi,
det var vi som skulle delt ein slik nyhet.
Vi skulle ikkje høyrt
at nokon på bygda
venta barn i Januar.
Det var jo liksom
-vi-
som skulle dele det
med dei.
Men nei,
istaden fekk vi vite
at nokon ukjende
skal ha barn i Januar.
Men ikkje vi.
Vi skal ikkje få ein baby i Januar.
Ingen lykkebolt
på oss.
Ikkje denne gongen.

Idag blei det liksom
ekstra sårt.
Ikkje det at eg ikkje unnar dei
ein lykkebolt.
Det er berre det
at eg blei så påmint
det eg skulle ha,
men ikkje fekk allikevel.
Ikkje at eg trengte noko
for å minne meg på det,
det var berre som om nokon
streka under svaret.

Tenk om det kunne vært vi som sa:
"Gjett kven som skal ha baby i Januar!",

og når dei nysgjerrig spurde
"Kven?",
så kunne vi svart:
"Vi."

Så fint, og helt treffende skrevet... noen ganger treffer det bare så hardt, den vissheten som ligger og summer hele tiden i bakgrunnen... stadige påminnelser om det skulle ha vært... ønsker at spiren sitter snart hos dere [emoji4]
 
Å, jeg elskerelskerelsker det du skriver. Du er så flink til å sette ord på det jeg føler - veldig rart, men også veldig fint å lese og føle at jeg ikke er alene om følelsene mine. Blei mye følelser her, gitt:hilarious: Jeg unner deg så en lykkebolt og håper du kommer tilbake fra ferie med gode nyheter! ❤
Så fint, og helt treffende skrevet... noen ganger treffer det bare så hardt, den vissheten som ligger og summer hele tiden i bakgrunnen... stadige påminnelser om det skulle ha vært... ønsker at spiren sitter snart hos dere [emoji4]
Fantastisk skrevet!! [emoji173]️
Det er så spot on!! :Heartpink

Tusen :Heartpinklig takk dere. Ordene deres betyr så mye mer enn man skulle trodd!

Ja, når man får ferie og endelig slapper av i kroppen, så har den en lei tendens til å slippe inn basilusker :bored:
Håper du blir fort frisk slik at du kan nyte ferien :)
Forstår god hva du mener. Noterte heller ingen symptomer sist, og nå når man er aktiv aktiv prøver og kjenner etter alt, så er det vanskelig å sortere ut hva som er hva, spesielt siden PMS og graviditet kan ha mye like symptomer :joyful:

Blir det besøk i Lilleputthammer og Hunderfossen når dere skal til Lillehammer eller?
Vi skal en tur til Hunderfossen når jeg skal besøke foreldrene mine i ferien. Har ikke vært der siden jeg var 12 år. Har siden jeg fikk barn gledet meg til de skal bli så gamle at vi kan dra dit, til lego-land og andre gøyale steder. Mest fordi jeg har lyst til å dra, men ser jo teit ut om ei dame på over 30 drar slike steder uten barn :hilarious:

Dere må kose dere masse på ferietur og gleder meg til oppdateringer med testebilder :joyful:

Var innom lilleputthammer på veien nedover :) hjemover var vi så utkjørt at det ble strake veien hjem :p Kjenner meg igjen i det du sier om parkene altså! Det er ganske kjekt.

Håper at jeg får joine deg i termingruppe altså!! :happy:
 
Tusen :Heartpinklig takk dere. Ordene deres betyr så mye mer enn man skulle trodd!



Var innom lilleputthammer på veien nedover :) hjemover var vi så utkjørt at det ble strake veien hjem :p Kjenner meg igjen i det du sier om parkene altså! Det er ganske kjekt.

Håper at jeg får joine deg i termingruppe altså!! :happy:


Har du testet noe mer? Merker at jeg sitter å sjekker etter dagboka de, og på trådene for graviditetstestene og testetøsene for å se om du har lagt ut noe :hilarious:
Håper så inderlig for deg :Heartred
 
?DPO

Ifølge glow og eltesten er tante 6 dager forsinket. Men det kan ikke stemme! Egget kan ikke ha sluppet på første forsøk uansett om jeg er gravid eller ikke. Det er ganske klart siden jeg hverken har fått mensen eller klart positiv test.

Disse testene er tatt med en dags mellomrom:
Webp.net-resizeimage.jpg
298608_5b547198d47f4_1532260760.jpg

Den nederste streken er tydligere i virkeligheten, men vanskelig å fange på bilde.

Jeg har hatt kramper i magen, murringer, kviser som bare det og humørsvingninger. Men det kan jo tyde til både graviditet og tante rød... Idag hadde jeg også en bitteliten anelse lyserosa i litt slim. Ikke hatt noe mer blødning enn det.

Hva tenker dere? Ser dere noe på testene, eller har jeg helt streksyn?!?
 
Har du testet noe mer? Merker at jeg sitter å sjekker etter dagboka de, og på trådene for graviditetstestene og testetøsene for å se om du har lagt ut noe :hilarious:
Håper så inderlig for deg :Heartred

La akkurat ut oppdatering! :p
Gratulerer så utrolig mye til deg forresten!!! Så glad på dine vegne!
 
?DPO

Ifølge glow og eltesten er tante 6 dager forsinket. Men det kan ikke stemme! Egget kan ikke ha sluppet på første forsøk uansett om jeg er gravid eller ikke. Det er ganske klart siden jeg hverken har fått mensen eller klart positiv test.

Disse testene er tatt med en dags mellomrom:
Vis vedlegget 267843
Vis vedlegget 267845

Den nederste streken er tydligere i virkeligheten, men vanskelig å fange på bilde.

Jeg har hatt kramper i magen, murringer, kviser som bare det og humørsvingninger. Men det kan jo tyde til både graviditet og tante rød... Idag hadde jeg også en bitteliten anelse lyserosa i litt slim. Ikke hatt noe mer blødning enn det.

Hva tenker dere? Ser dere noe på testene, eller har jeg helt streksyn?!?

Jeg syns jeg ser noe på den øverste.
Men er som du sier, vanskelig å få de med på bildet selv om de kan være mer synlig i virkeligheten.
Håper og krysser alt jeg har for deg :Heartred
 
Back
Topp