♡ØnskeLille♡

Eggløsning på søndag kveld (fikk ikke testet etter el i helga som Porsgrunn ville pga. hyttetur og glemte å ta med testene) pga. veldige smerter nederst og til høyre i magen/underliv. Negative eggløsningstester mandag morgen og rundt lunsj, det samme på tirsdag. Sex på mandag morgen og tirsdag morgen, så hvertfall innafor der.

Så eggløsning ble på cd 13.
DPO 2/cd 15 idag.

Og oppstart for nytt ferskforsøk hos Porsgrunn på neste mens dersom egenforsøk denne måneden ikke fører frem.
Har ikke vært så flink til å ta vitaminer og kosttilskudd i jula pga. at vi har vært bortreist. Så skjerpings der:sorry:
 
Og nå fikk jeg strekkbart eggløsningsslim.. hm:bored:
 
Fy fader jeg har strålinger nedover lårene idag! For meg er det typiske mensensmerter, men at de kommer CD 23 er jeg ikke vant til.
Ca en uke til jeg forventer mens...
 
For en historie du har :Heartred Jeg er helt rørt over at du fortsatt holder motet oppe og jobber på, frem mot målet. Jeg krysser alt jeg har for at du, veldig snart, opplever ditt store ønske. :love7
 
For en historie du har :Heartred Jeg er helt rørt over at du fortsatt holder motet oppe og jobber på, frem mot målet. Jeg krysser alt jeg har for at du, veldig snart, opplever ditt store ønske. :love7

Wow tusen takk for så snille ord:Heartbigred det er helt forferdelig til tider, men alternativet er enda verre syns jeg
 
Idag har jeg ikke fått gjort en skitt på jobb på hjemmekontor:banghead: føler meg som verdens verste arbeidstaker, huff:dead: kan ikke denne dagen bare forsvinne sammen med stråling i lårene som prøver å psyke meg ut og innbille meg at jeg kanskje KAN være gravid?? Arrh, blir helt utmatta:bored: fikk iallefall gått meg en liten tur og lufta huet:shy:
 
Wow tusen takk for så snille ord:Heartbigred det er helt forferdelig til tider, men alternativet er enda verre syns jeg
Du har helt rett, alternativet er selvfølgelig verre. Allikevel er det fryktelig tungt å stå i alt, år inn og år ut. Og spesielt når systemet har jobbet tungt og i sneglefart. Du fortjener virkelig noen gode nyheter nå. Jeg håper det neste uttaket oppfyller drømmen din :love7
 
Du har helt rett, alternativet er selvfølgelig verre. Allikevel er det fryktelig tungt å stå i alt, år inn og år ut. Og spesielt når systemet har jobbet tungt og i sneglefart. Du fortjener virkelig noen gode nyheter nå. Jeg håper det neste uttaket oppfyller drømmen din :love7
Ja, systemet er ikke det kjappeste, men samtidig har vi tillatt oss å ha pauser (rett og slett for å ta vare på oss selv og forholdet vårt), så er derfor det også har gått mange år. Men NÅ er vi klare for en liten mageboer:Heartred:wav
Krysser fingrene for siste uttak i det offentlige :smiley-angelic001
 
CD 29.
Tok en digital jeg hadde liggende som gikk ut på dato i 2019, den viste ikke gravid. Ellers snegler dagene seg av gårde. Veldig klar for mensen, oppstart ferskforsøk og sykemelding, finnes ikke motivert for jobb for tiden, og hjemmekontor hjelper ikke akkurat på for meg. Vet det er andre (ref helsevesenet) som har det mye verre, men er kjipt å ha hjemmekontor i lange perioder og:dead: så blæh, det måtte ut:sorry:
 
Da kom mensen i går rundt kl 20, og idag er smertene her for fullt. Har bestilt meg time til akupunktur til forsøket vi skal gjennom, så det blir spennende. Om det hjelper ifht forsøket aner jeg ikke, men vil ikke ha det uprøvd..

Litt usikker på om idag er CD 1 eller 2, har spurt Porsgrunn så venter på svar derfra. For hvis det er CD 2 så er sprøytestart idag.
 
Da er akupunktur gjennomført for første gang. Det gikk veldig fint. Behandleren tok en grundig gjennomgang av min generelle helse, og mer spesifikt om mensen. I tillegg snakket vi om bla. kosthold og trening.
Han mente at jeg burde tatt kontakt lenge før forsøket, slik at han hadde tid til å "rette" det han mente kunne forbedres, men sånn ble det ikke, så da gjør vi det beste ut av det. Skal tilbake om en uke.

Han kjente på pulsen min i begge håndledd, og det første han nevnte var at det var veldig lite energi. Jeg har forstørret tunge (tannmerker på sidene) med mye "damp" på tunga, i tillegg var fargen litt lysere ut mot kanten. Han klemte øverst på magen min (over navlen, men under ribbeina) og kommenterte at magen min var veldig hard der. i tillegg nevnte han at jeg var litt tungpustet, noe jeg ikke har lagt merke til selv.

Etter at nålene hadde sittet i ca. 20 min (skulle egentlig kun sitte i 10 min, men han utvidet det slik at responsen skulle være bra) så kom han inn og kjente på høyre håndledd og kommenterte "bra". Gikk over til venstre håndledd, kjente lenge og sa "tror vi skal sette en nål til som skal være i ca. 2 min". Han klemte på magen min nedenfor navlen, og satte inn nålen rett inn i senteret for mensensmertene som hadde utviklet seg det siste kvarteret. Hadde ikke mensensmerter når han startet med nålene, de kom etterhvert. Med en gang han satte nålen forsvant smertene som jeg ikke hadde nevnt for han hadde kommet, han kjente det på pulsen min når han klemte på håndleddet sa han...

Så til denne "dampen", slik jeg forstod det.
"Damp" på tunga kommer av at kroppen forsøker å forbrenne mat, men ikke kommer helt i mål. Han lurte da på om vi spiser mye "helgemat" i ukene og mye prosessert mat. Det sa jeg jo at vi gjør (ca. halvt sunn mat og halvt "kosemat" eller mat når en er i farta/ikke orker å lage noe skikkelig). I tillegg så spiser jeg dessverre en del sukker, som ikke er det beste.
Han mente ut fra dette at kroppen min har vansker med å fordøye maten som jeg spiser, og bruker ekstra med energi på dette.
Så kombinasjonen av litt dårlig mat + sukker + lite aktivitet = lav energi, noe jeg egentlig har visst hele tiden. Nå fikk jeg det litt i fleisen, og må definitivt skjerpe meg. Jeg skal ikke starte rett med heftig trening eller løping, for det vil tappe meg for mer energi enn det gir. I starten er det snakk om gåturer for å få opp energinivået, og så heller øke etterhvert.

Så oppskriften ble; sunnere mat i uka, begrense helgematen til helga, begrense sukkerinntaket og mer aktivitet + få opp pulsen under aktiviteten.
Wish me luck:joyful:
 
Last edited:
Da var gåtur gjennomført og første sprøyte satt med Bemfola 300 ml IU, som gikk veldig fint.
Så en god dag idag:)
 
Da var uttak unnagjort, med 3 egg ut. Det var færre enn forventet, men samtidig kvalitet over kvantitet som sykepleieren sa. Og så har det heller ikke vært optimalt for oss med mange egg ut tidligere (12, 8 og 8). Fine og store folikler med mye væske. Så vi krysser fingrene for god befruktning.
Fikk snakket godt ut med sykepleier om mine bekymringer, fikk gode svar og følte jeg ble tatt på alvor. Så en god følelse etter dette uttaket selv om uttaket var veldig vondt. Formen nå føles veldig bra. Så da håper vi at vi kan sette inn et 2-dagers på torsdag:smiley-angelic001 var på do når vi kom hjem, og da var det masse blod og væske i doskålen, satser på at kroppen kvittet seg med overflødig væske.
 
Alle 3 eggene ble befruktet, 2 perfekt og en som er treg og som muligens ikke blir noe av. De ser an alle til imorgen. Så fin uttelling så langt. Vi skulle bli oppringt imorgen om det ikke blir noe av innsettet.
Formen er litt verre, men har klart å gå tur i dag og. Spent på morgendagen:rolleyes:
 
Fikk telefon fra Porsgrunn nå, og skjønte med en gang hva det gjaldt... ingen av eggene har delt seg i natt, så utviklingen er stanset og ingen egg å sette tilbake. Forsøket er avbrutt, akkurat som forrige forsøk..
Litt tom for ord både jeg og mannen. Sykepleier hadde ingen gode svar på hvorfor, så vi skal ha en telefonsamtale med legen imorgen for å gå gjennom hva som gikk galt denne gangen og høre om de kan gjøre flere tester av oss.

Nå skal jeg sørge på sofaen over det som ikke ble...
 
Uff, så utrolig leit! ❤ fy søren altså, så frustrerende. Har du prøvd kombinasjonsmedisiner eller bare bemfola før? Og så kan det jo variere enormt mellom syklus til syklus også, håper du bare har vært uheldig! Stor klem
 
Uff, så utrolig leit! ❤ fy søren altså, så frustrerende. Har du prøvd kombinasjonsmedisiner eller bare bemfola før? Og så kan det jo variere enormt mellom syklus til syklus også, håper du bare har vært uheldig! Stor klem

Gikk på bemfola og fyremadel denne og forrige forsøk hvor begge forsøkene ble avbrutt. Er det det kombinasjonsmedisiner er? Nå er det jo to forsøk på rad som har blitt avbrutt, og alle eggene deler seg første døgnet, men så er det full stopp :banghead:
 
Uff, så utrolig leit! ❤ fy søren altså, så frustrerende. Har du prøvd kombinasjonsmedisiner eller bare bemfola før? Og så kan det jo variere enormt mellom syklus til syklus også, håper du bare har vært uheldig! Stor klem
Og takk for klemmen, den trengtes i dag :Heartred
 
Idag har mannen vært på medicus og levert prøve for testing av dna skade i sæd. Svar om ca. 4 uker. Ønsker tilbakemelding på den før vi avtaler nytt forsøk med Porsgrunn.

Den siste tiden har vært ganske så mørk, men føler endelig jeg er på vei opp fra dypet.
 
Back
Topp