♡ØnskeLille♡

Frk.G

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hei og velkommen:)
Her er min dagbok:

Jeg og min kjære har vært sammen i 14 år. Jeg er 32 år, og mannen er 34.

Sluttet på p-piller 1. mai 2014. Vi ble henvist til Porsgrunn, og kom inn til samtale i november 2015. Det ble da avdekket dårlig sædkvalitet. Vi tok et års tenkepause, og giftet oss. I november 2016 var vi klare.

Vi har vært gjennom følgende forsøk i Porsgrunn:
November 2016 - FER - negativt
Januar 2017 - FRYS - negativt
Februar 2017 - FRYS - negativt
April 2017 - FRYS - negativt
Mai 2017 - FRYS, avbrutt, ingen EL
Oktober 2017 - FER - negativt
Desember 2017 - avlyst pga. helg
Januar 2018 - avlyst pga. helg
Februar 2018 - FRYS - negativt
April 2018 - FRYS - negativt
Oktober 2021 - avbrutt (8 egg ut, 5 befruktet, alle eggene sluttet utviklingen på dag 2)

Vi sendte en mensprøve til Athen i 2017 for å utelukke at jeg har infeksjoner/bakterier som ødelegger for befruktning.
Svaret derfra var følgende:
The all came back clear negative. Only bacterial load a little higher than normal.
Det ble ikke anbefalt behandling, men de anbefalte en utvidet testing av mensprøven. Vi sendte ned en ny mensprøve og en sædprøve (teste alt som testes kan) ned i september 2020.
Svaret for disse prøvene var:
The Microbiota test results are now available and the menstrual sample are indicative of a moderate anaerobic dysbiosis.
The semen sample results are indicative of minor dysbiosis with opportunistic anaerobes predominance.

Behandlingen som ble anbefalt oss er at jeg skal gå på Zinadol 500 mg. Den skal tas to ganger daglig i en uke.
Mannen er anbefalt Zinadol (Keflex), samme som meg, men han skal også gå på Flagyl 500 mg, også to ganger daglig i en uke.

Vi er også begge to anbefalt å starte med probiotika to ganger daglig.

Underveis i løpet har mannen avlagt 3 sædprøver, hvor de 2 første var i dårlig - kategorien, mens den siste var innenfor det som WHO omtaler som normalområdet.

Vi har såklart også prøvd utenom forsøkene, men vi har aldri lykkes å få en positiv graviditetstest.

Hyggelig om du legger igjen en kommentar, og spør om du lurer på noe så skal jeg forsøke å svare :) Takk for at du er innom!
 
Last edited:
PP3: EL 17. oktober. 6 DPO. Forventet TR er 29. oktober.

Litt ømme bryster (ønsketenkning?) igår (men ikke idag), hikke tre ganger (hikker aldri!!) på tirsdag . Venter i spenning :)

Noen som vet når i syklusen man bør drikke grapefrukt juice?
 
Hei og velkommen ;)
Spennende tid fremover nå :)
Tar ikke noe selv grunnet allergi, men har forstått at det er mellom mens og EL ;)
 
Velkommen og masse lykke til:). Jeg begynner CD 5 og holder på frem til EL ca, får mye slim, så slutter da:). Men jeg har syklus på ca 34 dager, så du bør kanskje starte et par dager tidligere enn meg:)
 
Ok:) Takk! Noen andre kjerringråd dere bruker? :)
 
Kjente forresten et stikk i nedre del av magen (høyre side) i går kveld 22.15. Mest et notat til meg selv :)
 
Ok. Tenker at det ikke er noe poeng for meg fordi jeg kjenner når jeg har EL ;) Kan hende jeg starter med det etterhvert hvis dette tar tid :)
 
Ok. Tenker at det ikke er noe poeng for meg fordi jeg kjenner når jeg har EL ;) Kan hende jeg starter med det etterhvert hvis dette tar tid :)

Sikkert greit det. Startet ikke her før det hadde gått over et år ;)
 
Dagene snirkler seg avgårde uten typiske gravidsymptomer.. Fint vær idag heldigvis, masse sol :D Kjenner jeg er spent på om TR dukker opp på onsdag :) 8 DPO idag.
 
Hei:)
Her er min dagbok:

Jeg og min kjære har vært sammen i 7 år. Jeg er født i 89. Sluttet på p-piller 1. mai, 24 uker siden idag.

PP 1 var i august, PP 2 i september, PP 3 i nå oktober.

Temper ikke, kjenner når EL kommer.

Syklusen min er 29 dager (hver eneste gang). Ikke prøvd lenge, men syns det er kjekt med dagbok;)

Hyggelig om du legger igjen en kommentar, og spør om du lurer på noe så skal jeg forsøke å svare :)

Heldig du er som har så stabil syklus :) lykke til framover :)
 
Ingen symptomer foreløpig, kjempespent på om tr dukker opp... Har liksom ikke "gravid" følelse, om det kan forklares slik ;)
 
Back
Topp