♡ØnskeLille♡

CD 6, dag 4 på letrozol. Forsøker å finne en gynekolog med ledig tid i sommer som jeg kan få sjekket eggene hos før eggløsning:shy:
 
CD 14.

Test fra mandag øverst, tirsdag i midten og onsdag/idag nederst.
Mandag og tirsdag tatt på morgenen, dagens tatt halv ett etter å ha holdt meg i ca 4 timer og minimalt med væske.

Veldig spent på om det skjer noe denne ppen! Vi har begge gått på antibiotikakur siden sist, jeg har tatt letrozoltabletter og går på levaxin for å regulere stoffskiftet.

I tillegg har jeg veldig strekkbart eggløsningsslim om dagen, kan ikke huske når jeg hadde det sist.
 

Vedlegg

  • 20210707_123616.jpg
    20210707_123616.jpg
    962,8 KB · Visninger: 67
Lest gjennom en del av dagboken din nå, og for en tøff reise dere har hatt. :Heartblue

Masse lykke til med siste offentlige forsøket! Håper antibiotikakur, probiotika og stoffskifteregulering gjør susen for dere! :dummy:

Er det i august dere skal inn? Vi skal ha første forsøk hos Porsgrunn i august/september. Veldig spent! Fikk et godt inntrykk av klinikken da vi var der på utredning :)
 
Lest gjennom en del av dagboken din nå, og for en tøff reise dere har hatt. :Heartblue

Masse lykke til med siste offentlige forsøket! Håper antibiotikakur, probiotika og stoffskifteregulering gjør susen for dere! :dummy:

Er det i august dere skal inn? Vi skal ha første forsøk hos Porsgrunn i august/september. Veldig spent! Fikk et godt inntrykk av klinikken da vi var der på utredning :)

Hei og takk for at du er innom og legger igjen spor, setter jeg veldig pris på.

Vi skal inn enten i august eller september, kommer an på når mensen kommer. Vi har ikke vært super fornøyd med Porsgrunn, heller litt midt på treet. Tror det har noe med forventningsavklaring og informasjon å gjøre, men vi har fått samtale med legen for å gå gjennom detaljer når vi har bedt om det. Greia er at de setter av tid til deg/dere om du ber om det, ellers er legene der veldig busy :shy: de vet absolutt hva de driver med, men for vår del har de ikke vært så flinke til å kommunisere til oss slik at vi har fått den tryggheten vi trengte underveis. Har lært meg at det er bedre å mase en gang for mye, enn feks risikere å gjøre feil med medisiner (i starten ville jeg ikke være til bry og spørre opp igjen ting de allerede hadde forklart, men slikt må man bare legge fra seg fordi prosessen er så altoppslukende, skulle bare mangle egentlig at detaljene glipper:facepalm:). Men det er min/vår opplevelse da. Håper du blir fornøyd med de:happy:
Masse masse lykke til med første forsøk!
 
Hei og takk for at du er innom og legger igjen spor, setter jeg veldig pris på.

Vi skal inn enten i august eller september, kommer an på når mensen kommer. Vi har ikke vært super fornøyd med Porsgrunn, heller litt midt på treet. Tror det har noe med forventningsavklaring og informasjon å gjøre, men vi har fått samtale med legen for å gå gjennom detaljer når vi har bedt om det. Greia er at de setter av tid til deg/dere om du ber om det, ellers er legene der veldig busy :shy: de vet absolutt hva de driver med, men for vår del har de ikke vært så flinke til å kommunisere til oss slik at vi har fått den tryggheten vi trengte underveis. Har lært meg at det er bedre å mase en gang for mye, enn feks risikere å gjøre feil med medisiner (i starten ville jeg ikke være til bry og spørre opp igjen ting de allerede hadde forklart, men slikt må man bare legge fra seg fordi prosessen er så altoppslukende, skulle bare mangle egentlig at detaljene glipper:facepalm:). Men det er min/vår opplevelse da. Håper du blir fornøyd med de:happy:
Masse masse lykke til med første forsøk!

Tusen takk! :) Og takk for at du deler erfaringen deres. Godt å vite slike ting på forhånd. Skal ha erfaringen deres i bakhodet, og ikke være redde for å spørre dem om ting vi lurer på eller eventuelt kreve mer tid til samtale om vi føler behov for det. Merker jo allerede at terskelen for å spørre er litt høy, så det skal jeg legge fra meg så godt jeg klarer. Har for eksempel lurt på når vi får den fullstendige planen, siden vi nå bare har fått en halveis utfylt en. Sikkert flere spørsmål som dukker opp når vi faktisk skal begynne også :p
 
Dagens eltest nederst. Nærmer seg positiv! :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 20210708_071158.jpg
    20210708_071158.jpg
    935,1 KB · Visninger: 70
Så sinnsykt smerter i magen i kveld. Helt tydelig at kroppen forbereder seg til eggløsning. Meat vondt på høyre side.
 
CD 16. Tror jeg sier at eltesten var positiv igår, siden den er tydelig negativ i dag. Pluss at jeg og hadde veldig vondt i magen/eggleder i går.
Mannen har fått en soppinfeksjon, så dette blir en kamp til døra for å få til:banghead::dead:
 

Vedlegg

  • 20210709_071354.jpg
    20210709_071354.jpg
    956,4 KB · Visninger: 69
Positiv eggløsningstest på torsdag, kun sex lørdag morgen pga. Soppinfeksjon.. tror ikke dette har en sjangs i havet :banghead:
 
Tror jeg er dpo 4 idag, med positiv eggløsningstest på torsdag, eggløsning lørdag.
Evt dpo 5 med eggløsning fredag, som kan stemme bra ifht smerter i magen.
 
Tok en graviditetstest (clearblue digital som jeg hadde liggende og som hadde gått ut på dato i 2019) ikke gravid på onsdag. Idag har jeg vært hos lege og tatt blodprøve for å følge opp stoffskiftet. Svar skulle foreligge ila starten på neste uke.
 
Letrozol runde 2.
Idag er jeg på cd 4, fikk mensen på lørdag.
Skal ta andre tablett med letrozol idag. Fikk svar på TSH prøven, den har sunket til 2,4, så jeg skulle fortsette å ta levaxin i samme dose som jeg har gjort.
 
Stiller fra denne kanten grunnet ferie. Vil tro eggløsning var i helga 6,7,8 august, tilsvarer cd 13, 14 og 15. Hadde sex på morran CD 16. Har ikke testet etter el, har ikke tro på denne runden:meh:
 
Stille fra denne kanten.

Siden sist har vi gjennomført et forsøk i Porsgrunn. Kort protokoll med bemfola og fyremadel gav 8 egg ut, 5 av disse ble befruktet, utviklingen i eggene stoppet på dag 2 så ingen å sette tilbake. Forsøket ble avbrutt, og mensen kom 17. Oktober.

Neste forsøk blir i januar. Venter på mensen igjen nå, har fått lov til å prøve selv med letrozol i november og desember. Skal da ta dobbel dose (5 mg), og det har jeg aldri tatt før. Prøver også med hostesaft denne syklusen.
Får i tillegg henvisning til ultralyd fra Porsgrunn for å følge opp om jeg har hatt el.
 
Da var første dobbel dose letrozol tatt.
I tillegg tar jeg
Melatonin 3 mg
Q10 200 mg
Vitamin d og b
Tran
Folat
Probiotika

Vurderer å ta vitamin e og høyere dose vitamin d..

Fikk ul hos Porsgrunn til uka for å se utvikling av egg.
 
Bestilte meg boka It starts with the egg av Rebecca Fett, fikk den igår. Veldig spennende bok for å bedre eggkvaliteten, gleder meg til å lese mer!
 
Cd 9
Siste dobbel dose letrozol tatt på lørdag.
Eggløsningstest idag var veldig lite positiv. Null eggløsningsslim og lite symptomer på eggløsning. Spent på ultralyd hos fertilitetsavdelingen imorgen..
 
Da var UL gjennomført igår.
Legen fant en eggpose på venstre side som var 10,7 mm, og livmorslimhinnen var ca. 8 mm. Livmorslimhinnen var fin størrelse allerede sa han, egget skulle vokse noen dager til. Han mente jeg kunne starte med å teste etter eggløsning til søndag.

I tillegg kikket vi på resultatet av siste forsøk.
Der ble 8 egg tatt ut, 5 befruktet, men alle stoppet opp på dag 2. Det var lagt inn en kommentar om at etter "vask" av sædcellene (vil tro vask betyr utvelgelse etter form og bevegelighet), så var det ikke mange å velge mellom. Det ble utført ICSI på alle eggene. Legen sa at det var ca. 25 % av sædcellene som var i kategori A, mens nesten 60 % var i kategori C og D (som ikke kan brukes til ICSI/IVF). Så det var nedslående nyheter. Han mente også at vi etterhvert burde forberede oss på donorsæd, hvis forsøkene ikke fører fram. Dette fordi det kunne tyde på at sædcellene er genetisk ødelagt som han sa. Han nevnte også at egget klarer å reparere noe skade, men muligens ikke alt.
Så mye å tenke på etter gårsdagen.

Etter at legen nevnte dette med dårlig sædkvalitet og mer spesifikt genetisk skade så spurte jeg om det var noe å gjøre for å bedre dette, men dette sa han nei til. Og så spurte jeg om det var noen flere undersøkelser som mannen kan ta, evt. at de gjør PESA/TESA. Til det svarte han at det kun er i de tilfeller hvor det ikke finnes sædceller som får innvilget TESA/PESA. Så lenge det er sædceller, brukes de.
Er enda mer oppsatt på at vi skal ta den dna-skade testen hos medicus, og det var også mannen min etter samtalen vår igår.
Nå tar mannen omega 3 og Q10. Skal i tillegg kjøpe sink og selen til han, som han skal ta. Så håper vi at det vil hjelpe.
 
Last edited:
I synkende rekkefølge:
CD 15 øverst, på morgenurin (tror den er positiv). Filnavn 20211205_095124
CD 16, på morgenurin. Filnavn 20211206_065750
CD 16, før lunsj (holdt meg ca. 4 timer). Filnavn 20211206_111301
CD 17, på morgenurin. Filnavn 20211207_064941
 

Vedlegg

  • 20211205_095124.jpg
    20211205_095124.jpg
    1,6 MB · Visninger: 59
  • 20211206_065750.jpg
    20211206_065750.jpg
    978,9 KB · Visninger: 57
  • 20211206_111301.jpg
    20211206_111301.jpg
    937,4 KB · Visninger: 55
  • 20211207_064941.jpg
    20211207_064941.jpg
    951,7 KB · Visninger: 60
Last edited:
Så positiv eltest på søndag, sex tirsdag morgen og onsdag morgen (ikke optimalt dessverre). Klinikken regna med at vi hadde sex søndag og mandag, noe vi ikke hadde.
Skal høre med klinikken om jeg får ta blodprøve cd. 21 (selv om det er til lørdag) for å sjekke at eggløsning faktisk har funnet sted på dobbel dose letrozol.
 
Back
Topp