★Julidamenes Skravletråd★

I dag skal hele familien ut på tur i skogen og opp på en lokal fjellknaus (bor på Østlandet så kan vel ikke kalles en topp ;) ). Litt spent på hvordan det blir, begynner å merke på kroppen at jeg har en passasjer. Dessuten må vi belage oss på å bære toåringen det siste stykket, noe som betyr bæremeis på en av oss og ryggsekk med ved og pølser og drikke på den andre. Det er foreldrene i barnehagen som arrangerer, så vi blir en liten gjeng på tur. Morsomt for eldste at det skjer noe med andre barn tenker jeg. Uten mannen hadde jeg ikke turt å bli med på den turen... Men det blir sikkert koselig! :)


Sent from my iPad using BV Forum

Det høres koselig ut. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det høres koselig ut. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Det var veldig koselig og en smule slitsomt for gravide damer ;) Har kommet oss hjem igjen nå :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Da var vi hjemme igjen etter 5 dager i Danmark! Har hatt det aldeles utmerket, selv om bekkenet har vært veldig kranglete disse dagene hvor det har vært mye gåing. Men guttungens herlige humør har veid opp for alt :) Han var stor nok til å være med på det meste i Legoland, så dette hadde han mye glede av. Hadde 2 dager i legoland (og såpass må man ha for å rekke det man har lyst til) før vi koste oss en hel dag på safari i Givskud zoo. Har også vært i basseng og kost oss, vært på shopping og gått på restauranter. Føler vi har fått mye for pengene disse dagene, og alle er superfornøyde med miniferien :) Nå skal vi kose oss hjemme i Oslo resten av påska :) God påske alle sammen!
 
Jeg er helt bevisstløs for tiden! Stuptrøtt! Og nå kjenner jeg virkelig at babyene begynner å bli store, og har fått hodet ned. Makan til press på symfysen!
Ellers begynner det å gå opp for oss at det faktisk ikke er lenge til gullene våre kommer! Hurra! :)

Hvordan går det med dere?? :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg er helt bevisstløs for tiden! Stuptrøtt! Og nå kjenner jeg virkelig at babyene begynner å bli store, og har fått hodet ned. Makan til press på symfysen!
Ellers begynner det å gå opp for oss at det faktisk ikke er lenge til gullene våre kommer! Hurra! :)

Hvordan går det med dere?? :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Hehe, og jeg som synes det begynner å bli trangt med min ene baby (skal tenke på deg og de andre som bærer på tvillinger når jeg føler for å syte). Så forresten at det var juni-tvillinger som ble født i mars! Plutselig så er babyene våre her... men håper de får kose seg i magehulen ei stund til, uansett hvor tungt og trangt det er :)
 
Da var vi hjemme igjen etter 5 dager i Danmark! Har hatt det aldeles utmerket, selv om bekkenet har vært veldig kranglete disse dagene hvor det har vært mye gåing. Men guttungens herlige humør har veid opp for alt :) Han var stor nok til å være med på det meste i Legoland, så dette hadde han mye glede av. Hadde 2 dager i legoland (og såpass må man ha for å rekke det man har lyst til) før vi koste oss en hel dag på safari i Givskud zoo. Har også vært i basseng og kost oss, vært på shopping og gått på restauranter. Føler vi har fått mye for pengene disse dagene, og alle er superfornøyde med miniferien :) Nå skal vi kose oss hjemme i Oslo resten av påska :) God påske alle sammen!

Velkommen hjem igjen :) Høres ut som dere har hatt en veldig fin ferie :) Kjekt å få kost seg litt ekstra inni mellom :)
 
Gu jeg har vært plaget med hodeverk mens æ har vært gravid..........syns ikke d bare en fryd å være gravid... I dag bestilte vi vogn:) emmaljunga dark grey :p
 
31 uker imorgen <3 <3 <3
Begynner endelig å merke på kroppen at den begynner å forberede seg til fødsel! :D spennende!
Har hatt kynnere 5 ganger iløpet av 50 min nå - ikke regelmessig tror jeg, liker å tenke at det kanskje hjelper på en lettere fødsel *tommel opp* :)

Ellers så kommenterte jm på at blodtrykket var i grenseland til å være lavt.. har egentlig ikke tenkt over det men har vært forferdelig svimmel de siste dagene så kommer sikkert av det :p
 
Uff, guttungen våkna altfor tidlig i dag. Vanligvis pappan som tar han så jeg får hvile, men han er på hjemmevernsøvelse så jeg måtte opp når han dro halv 7. Håper virkelig han har tenkt å sove litt lenger i morra....

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app
 
31 uker imorgen <3 <3 <3
Begynner endelig å merke på kroppen at den begynner å forberede seg til fødsel! :D spennende!
Har hatt kynnere 5 ganger iløpet av 50 min nå - ikke regelmessig tror jeg, liker å tenke at det kanskje hjelper på en lettere fødsel *tommel opp* :)

Ellers så kommenterte jm på at blodtrykket var i grenseland til å være lavt.. har egentlig ikke tenkt over det men har vært forferdelig svimmel de siste dagene så kommer sikkert av det :p

Tenkte på en ting: tar du jerntilskuddd? Syns jeg leste noe om at alle bør ta det i siste trisemester..Du kan ta noe som heter Hemofer..det er ikke så tøft for magen. :)
 
Typisk dag:

Sliter med å sovne pga rastløse bein. Oppe 4 ganger i natt. Tisset, spiste, drakk. Våkner kl 10, spiser frokost. Tisser med bikkja , tisser selv. Sovner på sofa. Våkner kl 14.30.

Hele tiden har jeg hender ute av drift. Venter på at de skal kvikne til..mulig jeg sovner igjen i venteprosessen..

..og det gjorde jeg ..våknet ved 1830-tiden..vært våken nå i 2 timer og holder på å sovne igjen..
 
Last edited:
Tenkte på en ting: tar du jerntilskuddd? Syns jeg leste noe om at alle bør ta det i siste trisemester..Du kan ta noe som heter Hemofer..det er ikke så tøft for magen. :)


Ååå?
Jeg tar multivitaminer for gravide, men blir så sinnsykt dårlig av de så unngår for det meste å ta de hehe :p
(Er sånn pakke med 2 kapsler omega,1 jern og 1 magnesium tabeletter for dagen)
 
Ååå?
Jeg tar multivitaminer for gravide, men blir så sinnsykt dårlig av de så unngår for det meste å ta de hehe :p
(Er sånn pakke med 2 kapsler omega,1 jern og 1 magnesium tabeletter for dagen)


http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article353175.ece

Se under uke 32. Kan jo være du får i deg nok jern. Jeg tar 2 hemofertabletter, 1 magnesium, 1 Dvitamin, tran,sanasol ( og lactulose da hehe). Kanskje lurt å ta en sjekk av jern hos lege ?
 
Kanskje lurt å sjekke blodprosenten. Jern er vel ikke bra å få for mye av?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article353175.ece

Se under uke 32. Kan jo være du får i deg nok jern. Jeg tar 2 hemofertabletter, 1 magnesium, 1 Dvitamin, tran,sanasol ( og lactulose da hehe). Kanskje lurt å ta en sjekk av jern hos lege ?


Hb sjekker jeg hver gang når jeg er hos legen, ligger i grense land med 10,6 om jeg ikke husker feil. Har hatt det slik lenge så kan egentlig bekrefte selv at det er pga blodtrykket svimmelheten kommer av :p
 
Kanskje lurt å sjekke blodprosenten. Jern er vel ikke bra å få for mye av?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Den sjekkes ved hver kontroll! :)
 
Jernlagrene kan være fulle selv om blodprosenten er lav, og som Zara85 skriver så er det ikke lurt å ta for mye jern heller. Skal alltid tas i samråd med lege/jordmor.
 
De sier iallefall at jeg bør ta jern så jeg gjør da det :p
Zara85: må nok være forskjellig praksis til lege til lege vil jeg tro...Leverer inn urin og blod hver gang hos legen :p
 
Jeg går annenhver gang til lege og jordmor, så kanskje derfor.. De sjekker ikke den hos jm.. :p jeg lå på 12 igår, så jeg trenger heldigvis ikke jern!:) Har så trøbbel med treg mage at jeg hadde blitt bekymret dersom jeg måtte putte på meg jern i tillegg.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Topp