◇♡◇IKM uke 34◇♡◇

Måtte inn å sjekke gravidcharten min fra forrige gang. Jeg har iallefall skrevet opp løs mage på 3 dpo og 8 dpo ;)

Høres bra ut. Livmortappen min er veldig rar nå. Nesten helt myk, mykere enn ved mensen for da er den mer flat og åpen. I tillegg er utfloden hvit med en del slim i. Skal sies at jeg er forkjølet ja. Det siste som er litt rart er at jeg pleier å miste all sexlyst rett etter eggløsning, men det har ikke skjedd foreløpig denne perioden :)

jeg tok akkurat en el-test.. det var en svak strek på den! så nå skal jeg teste imorgen tidlig og imorgen kveld også :) Håper på sterkere strek :)

Hei jenter! Jeg er 7 dpo i dag, og i dag fikk jeg smerter i symfysen, som ved bekkenløsning. Har aldri hatt det før, bortsett fra under forrige graviditet, da fikk jeg det ikke før etter ca 4-5 mnd. Men håper det er et godt tegn :) Noen av dere andre som har opplevd symfysesmerter så tidlig før?

Noen som har brukt eltester til å måle noe stigning etter el? :-p har hørt dem kan avsløre stigning i hcg før en gtest? Tok en på ettmiddagen i dag. Å den va ikke positiv. Men den var sterk på farge. Om man kan si midt mellom veldig negativ og positiv. Den var veldig negativ på fredag 1 dpo. Er nå 4 dpo.

Noen som vet hvordan brystene skal kjennes ut før graviditeten? Synes det venstre brystet har begynt å "hardne" litt (ikke selve brystvorten), og er ganske ømt. Det høyre er ømt det og, men ikke helt på samme måte. Sikkert rart spørsmål! :P Er 4-6 dpo i dag, tror jeg! :) begynte å merke det i går. Har nå målt brystene for å se endring. :P

Oooo

Noe har vært på gang i dag. Mistenkte noe i går kveld, tappetafsing i dag og litt ymse, og tror jeg teller 1 dpo i morra!

Ny IKM blir da 20.08, flytter du meg søta?

Spirer ♡

♢Mandag 17.08
FrøkenSnuppelure, pp 2
Sinita79, pp 22
Pilot, pp6 etter SA
Belle58, pp 2
Medax
Sillien
Mangomamma, pp1

♢Tirsdag 18.08
kaia000
Hope90, pp42
BiensBlomst
Cathy med Adrian

♢Onsdag 19.08
Elentari, pp2
Terne, pp1 etter MA
AlleGodeTingeErTre <3, pp 14
Thers, pp 2
EndeligPrøver
Spire4?

♢Torsdag 20.08
Bina
Lilly, pp2
Bare-Tone, pp 8

♢Fredag 21.08
Catty21, pp?
Englemamma for to, pp 5 etter ma fra 3 til 4 <3, pp1 etter ma
Christine_s, pp1 etter ma
SmåBarnsMamma❤
LillaRose, pp16

♢Lørdag 22.08
Prøverpåigjen2015
Gullkorn, pp5
Gulsløyfe, pp17
Lenateacup, pp2
-liten-, pp1 etter ma

♢Søndag 23.08
Xtina87, pp2
vilhanr5

♡Gravid

☆TR

♢Passert IKM

♧Ikke oppdatert

Husk å gi beskjed på oppropslisten når du blir gravid og flytter over R til termin forum :)
20.08, flytter meg en dag

Noen som vet hvordan brystene skal kjennes ut før graviditeten? Synes det venstre brystet har begynt å "hardne" litt (ikke selve brystvorten), og er ganske ømt. Det høyre er ømt det og, men ikke helt på samme måte. Sikkert rart spørsmål! :p Er 4-6 dpo i dag, tror jeg! :) begynte å merke det i går. Har nå målt brystene for å se endring. :p
Om du er sikker på dpo så har det dessverre ikke noe med evt graviditet å gjøre. Egget fester seg tidligst 6 dpo og det er kun da at graviditetshormoner produseres, som da vil lage endringer i kroppen.

Man legger mye mer merke til ting når man er prøver og endringer i brystene er helt vanlige syklustegn - i hvertfall for meg...

Noen som har brukt eltester til å måle noe stigning etter el? :p har hørt dem kan avsløre stigning i hcg før en gtest? Tok en på ettmiddagen i dag. Å den va ikke positiv. Men den var sterk på farge. Om man kan si midt mellom veldig negativ og positiv. Den var veldig negativ på fredag 1 dpo. Er nå 4 dpo.
Hcg produseres når egget festes. 4 dpo er for tidlig, egget er nok ikke festet ennå med mindre du er usikker på dpo.

Ang stigning på EL test så vet jeg det er en tråd her, husker ikke bruker i farta, men tror den er på "våre viktigste tråder", jeg skal sjekke...

Om du er sikker på dpo så har det dessverre ikke noe med evt graviditet å gjøre. Egget fester seg tidligst 6 dpo og det er kun da at graviditetshormoner produseres, som da vil lage endringer i kroppen.

Man legger mye mer merke til ting når man er prøver og endringer i brystene er helt vanlige syklustegn - i hvertfall for meg...

Takk for svar! :) den hardheten kom rett før helga, og har blitt ømmere. Hadde det ikke slik i forrige syklus i det hele tatt, så om det ikke kan ha med graviditet å gjøre, tror jeg at jeg ringer lege i morgen. :)

Noen som har brukt eltester til å måle noe stigning etter el? :-p har hørt dem kan avsløre stigning i hcg før en gtest? Tok en på ettmiddagen i dag. Å den va ikke positiv. Men den var sterk på farge. Om man kan si midt mellom veldig negativ og positiv. Den var veldig negativ på fredag 1 dpo. Er nå 4 dpo.
Jeg tror jeg har lest at EL tester ikkebetyr noe som helst (de kan veksle i styrke igjennom hele syklusen). Men hvis den er positiv nære ikm så kan det ha noe å si :)

Og nå har mensmurringene satt inn for fullt. For tidlig med Tr men sist syklus hadde jeg også murringer av og på helt frem til TR.

Og så er jeg knusk tørr i munnen og leppene! Brukte en hel Carmex tube det siste døgnet og fortsatt helt uttørket! Drikker masse vann...... :confused:

Last edited:
Jeg har vært så ekstremt tørr nedentil etter el. Bruker ha utflod.. Er akkurat som dagen før tr kommer. Vært sånn i ei uke nu. Er det ikke sånn at hvis man er gravid så har man masse utflod etter el? :(

7 dpo allerede :) jaggu har dpo Dagene gått fort og ikke er det så alt for lenge til det er vår uke heller :D

Back
Topp