• Drømmen om lillebrøster •

Sommerstengt er stressende altså, ekstra utsettelser trenger man virkelig ikke

Den sommerstengt er utrolig kjedelig! Det går utover så ekstremt mange. Vi kunne vært i gang nå på mensen som kommer om tre uker vi hadde det ikke vært for den sommerstengt. Samme gjelder vel dere.

Ja jeg har ikke ord for hvor mye det faktisk plager meg! Og også dette med at man ikke får innsett på helg.. Vi som sliter fra før skal ha alle disse ekstra bekymringene og for ikke snakke om ventingen! Kan bli kokko av mindre [emoji31]

Men venter du mensen etter 20. juli? Kunne du ikke begynt med Progynova da? Skal ikke første kontroll være sånn CD9-CD12? De åpner jo 30. juli? :confused:

Ja venter mens igjen i slutten av juli, men skal ha innsett i naturlig syklus, og da blir det vel ikke progynova? Eller? Håper jeg snart får brevet i posten, for har null kontroll på dette her [emoji31] Første kontroll skulle være cd 9 ja, såå ja, blæ, liker ikke denne usikkerheten rundt alt!

Sommerstengt er stressende altså, ekstra utsettelser trenger man virkelig ikke

Som om man ikke venter nok fra før liksom.. Håper de revurderer dette opplegget en gang i fremtiden, for det er jo egentlig helt på tryne!

Godt at syklusen er som den skal, men tenk vi er allerede godt i gang med 1 juli. Med andre ord måneden blir å ras avgårde og vips sitter du med positiv test eller med syklusen som skal gjøre deg gravid :)

Som om man ikke venter nok fra før liksom.. Håper de revurderer dette opplegget en gang i fremtiden, for det er jo egentlig helt på tryne!
Hørte at dette med sommerstengt er størst utfordring i Norge...

Det er jo egentlig helt tragisk med sommerstengt. Nå vet ikke jeg hvordan ting fungerer "på bakrommet" da, men det burde jo kanskje vært mulig å hatt redusert bemanning i steden for å stenge helt. Så får bare de ansatte fordele ferien over hele sommeren slik som alle oss andre må gjøre... [emoji14] Jeg tenker bare på hvor katastrofe det ville vært hvis vi på min jobb skulle hatt stengt hele juli. Det hadde jo ikke gått! Men men, det kan jo hende det er ting vi ikke vet om som gjør det umulig. Allikevel ganske frustrerende når man står midt oppi noe så viktig. Det samme med helgestengt [emoji849]

Uansett. Håper alt klaffer for deres del nå, og at det aller helst lurer seg med en spire før dere er i gang på nytt [emoji173]️

Godt at syklusen er som den skal, men tenk vi er allerede godt i gang med 1 juli. Med andre ord måneden blir å ras avgårde og vips sitter du med positiv test eller med syklusen som skal gjøre deg gravid :)

Ja tiden flyr, så snart blir det min tur å endelig få en positiv test [emoji173]️

Ja det er jo det, skjønner ikke hvorfor de ikke kan dele opp ferien sånn som ca alt annet gjør..
Gjetter de har kommet frem til dette er mest effektivt og totalt sett gir bedre kapasitet.

Gjetter de har kommet frem til dette er mest effektivt og totalt sett gir bedre kapasitet.

Helt sikkert, men det er jo bare tull! Tenk så mye frustrasjon og venting alle vi som det faktisk går ut over hadde spart oss..

Helt sikkert, men det er jo bare tull! Tenk så mye frustrasjon og venting alle vi som det faktisk går ut over hadde spart oss..
Tenker ift ressursene de har og hvor mange som til enhver tid i tidsplanen deres må være på jobb for at de skal få det til.
Hadde det vært utifra behov og alle som trenger tilbudet burde det vært utvidet permanent...

Tenker ift ressursene de har og hvor mange som til enhver tid i tidsplanen deres må være på jobb for at de skal få det til.
Hadde det vært utifra behov og alle som trenger tilbudet burde det vært utvidet permanent...

Ja det er jo klart, men et stort ja fra meg til flere ressurser og at det går på behov, ikke kapasitet!

PP 22 - CD 5
Tanta har begynte å pakke sammen, og andre dose letrozol er tatt. Fant en pakke jeg hadde liggende som går ut i august, så tenkte jeg like gjerne kunne bruke den siden dette blir siste ordinære pp før innsett [emoji4]
Ellers koser jeg og mini oss på miniferie på hytta, sammen med min mor og søster. Nydelig vær og fine dager [emoji4] Mannen har ferie fra og med mandag, så da får vi gruble litt på hva vi skal finnepå [emoji4]
Skal iallefall snart finne frem termometeret, og handle inn grapefruktjuice og concieve plus, da har vi liksom gjort det vi kan denne runden [emoji4]

PP 22 - CD 5
Tanta har begynte å pakke sammen, og andre dose letrozol er tatt. Fant en pakke jeg hadde liggende som går ut i august, så tenkte jeg like gjerne kunne bruke den siden dette blir siste ordinære pp før innsett [emoji4]
Ellers koser jeg og mini oss på miniferie på hytta, sammen med min mor og søster. Nydelig vær og fine dager [emoji4] Mannen har ferie fra og med mandag, så da får vi gruble litt på hva vi skal finnepå [emoji4]
Skal iallefall snart finne frem termometeret, og handle inn grapefruktjuice og concieve plus, da har vi liksom gjort det vi kan denne runden [emoji4]
Plutselig (håper vi!) Så blir det en ventespire... :Heartred

Bonus med en rest av Letrozol da
Kos dere på ferie

Bonus med en rest av Letrozol da
Kos dere på ferie

Ja var ikke klar over at jeg hadde det en gang, så fin liten bonus det [emoji87] Fikk ikke el på enkel kur sist da, og måtte opp i dobbel, men tenker siden jeg har hatt el av meg selv nå i månedsvis kan det iallefall ikke skade [emoji5] Hjemme igjen nå, men det blir en tur til når papsen får ferie, og en tur på mine besteforeldres hytte på fjellet, av den primitive typen, og jeg gleder meg nesten mer til det [emoji87]

TANKESPINN
Misforstå meg rett, jeg er evig glad for at vi endelig får hjelp til å forhåpentligvis få oppfylt drømmen om søsken. Men den fortvilelsen rundt det at vi ikke får det til på egenhånd er ingenting annet en kvelende..
Vi har jo verdens nydeligste sønn på 2 år, som ble til etter 15 mnd med fortvilese, ustabile sykluser og hormoner på avveie, men jeg hadde likevel eggløsninger innimellom, med massevis av slim og påfølgende ømme pupper. Bare en liten runde pergo skulle til, og i første pausemnd ble det full klaff! Endelig hadde vi fått det til, og det å få barn skulle aldri mer bli noe problem, vi hadde jo klart det naturlig!
Nå sitter vi her, 22 mnd etter jeg fikk tilbake mensen etter fødsel, har hatt eggløsningsslim 1 (!!!) ussel liten gang, i den aller første syklusen etter fødselen, og ikke sett snurten siden.. X antall runder med både letrozol og pergo uten resultat, laparoskopi som viste en nesten tett eggleder (skal jo teorien da ha sjans annenhver mnd), og endte til slutt opp med det store skumle prøverørssirkuset.. Vi skulle jo ikke havne her? Har tempa i mange måneder, har el hver bidige gang, alle hormoner er normale (noe de absolutt ikke var sist), syklusen er imponerende stabil, bare med 1-3 dagers slingringsmonn osv..
Hva feiler det meg? Hvor har eggløsningsslimet blitt av? Hvorfor har jeg mista det? Er helt sikker på at noe har skjedd, og dermed er grunnen til at det er borte. Hva er galt med miljøet nedi der? Og HVORDAN kan jeg finne ut av det? Blir gal av å ikke vite! At vi uansett måtte ende opp med prøverør er greit, men hvorfor? Jeg har et stort behov for å finne ut hva det er som er galt. «Uforklarlig» duger ikke som diagnose. For å få ro i sjela må jeg bare finne ut av det, for tenk om det egentlig er superenkelt å fikse det? Men det hjelper jo ikke å gå til gyn på sykehuset her, heller ikke til den private vi har brukt, for de finner ikke ut noe mer, og har derfor sendt oss videre til prøverør. Så om noen gidder å lese dette, og vet om en spesialist innen dette, så skrik ut!

Dette ble langt og rotete, men trengte å tømme hodet litt.. Dette er en møkkasituasjon å sitte i..

Er ikke sikkert noen kan gi dere noe svar, men skjønner behovet ditt for å vite..

Back
Topp