Østfoldjenter!

Hehe, ikke verst... Det er ikke alle som gjør det så tidlig vettu.. ;-) Man kan lese så mye man vil og få råd om alt mulig, men det betyr ikke at de blir fulgt av alle og er "riktig" for alle.. Det er bra dere bor nærme sykehuset så kan du sende hjem kællen og hente det hvis det er sånn.. Det er kanskje noe man savner når man først er der. Eller at man kanskje har pakka alt for mye som man egentlig ikke trenger ;-)
 
Ja, greit å bo så nærme. :) Tror jeg pakket ganske passe egentlig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det er bra, og her er et tips, parfyma kan du legge igjen hjemme, for det er ikke "lov" der... Står skilt utafor hvor det står takk for at du ikke bruker parfyme eller noe sånt. Men det er vel ikke det man tenker på i en sånn stund uansett, men da vet du det ;-)
 
Hehe. Greit tips. Lagt nedi en mini parfyme, men da kan jeg bare ta den ut igjen. :p Er vel ikke akkurat det første jeg kommer til å savne heller!
Så lenge jeg har hårstrikk, lypsyl p noe klær så tror jeg at jeg klarer meg. Å klær til mini sef! Noe tips på ting du manglet/hadde med unødvendig? Greit er alle forskjellige, men allikevel ikke. We are lady's! ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk ikke pakka bagen min på nytt. Så Ole og mamma henta ting eller kjøpte noe når jeg trengte klær etterhvert. Hadde de fleste klærna mine til vask ;-) Og Ole tok med noen klær jeg ikke kunne bruke, hehe.
Jeg var innlagt på sykehuset i 9 dager så trengte litt klær etterhvert. Da blir du ganske lei av sykehus klærna. Og føler deg litt freshere, men det fint å ha noe løst og slenge på seg da :)

Lipsyl er gull for leppene blir tørre!! Og kanskje noe doc og halslinser hvis du er forkjøla... :)

Jeg har hatt en del jordmødre etterhvert og de fleste var kjempe koselige :) Men man har ikke kjemi med alle da. Men det er jo bare et skift de jobber så det går som regel bra :) Under selve fødselen kan du som sagt bytte jordmor hvis ho ikke gjør deg trygg. Eller andre, men det blir ført om i journalen din så du vet det. Men tenk på deg selv først.

Det er jo alltids noe man ikke tenker på og noen ting man ikke trenger, men det vet du nesten ikke før du er der og etter hvordan din fødsel blir for det er jo ikke likt for noen. Jeg fant ihvertfall ut at det ikke var vits å planlegge noe. Det er mange som har sagt at det aldri blir sånn som man forestiller seg, mest sannsynlig.

Også har de nesten alt du trenger av de viktigste "primitive" tingene på sykehuset.

Og en ting, ikke nøl meg å ringe etter jordmora hvis det er noe, det er derfor de er der. For jeg var litt sånn at jeg skal jo ikke mase.. Hehe, det er bare tullete, så ring engang for mye enn for lite ;-)
 
9 dager!!!! Hjelpe meg! :eek: Men allt er bra med deg og mini?? ( Husker ikke om dere skulle ha gutt eller jente).

Lypsyl er pakket i toalettvesken! :)
Har ikke noen forventninger utenom smerte! Hehe! Det er jeg forberedt på. :p Skrevet "føde brev" men vet ikke egentlig om jeg trenger det. Ønsker bare å slippe epidural, hvis ikke jordmor mener det er nødvendig da. Ellers ikke noen krav eller ønsker.

Nå er vi endelig ferdig med alle julegaver. Å pakket dei og! Deilig! Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden. Trenger ikke lage middag idag engang, det gjør André! Woho!! (Jeg som lager middag som regel, men liker å stå på kjøkkenet så det er greit, men skal bli digg å slippe unna idag!)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jente, jeg hadde noen komplikasjoner som jeg ikke skal gå nærmere inn på nå. Det som skjedde var 1 prosent og 1 promille sjanse i året for at skal skje., Så jeg har hatt uflaks. Jeg har lyst på å et par barn til etterhvert. Så jeg har ikke blitt så skremt at jeg ikke vil ha flere barn...

Det fødebrevet er vel greit. Og vil du ikke ha epidural så får du ikke det, du kan jo prøve de andre tinga hvis smertene blir for store :) Jeg husker ikke så mye av fødselen dessverre, og jeg fikk ikke føda vaginalt heller til slutt, så jeg kan ikke gi så mange gode råd der... Jeg tenker at du kommer til å klare deg helt fint :)

Jeg har fått handla kanskje 4-5 julegaver, over halvparten igjen, men noen av tanteungene skal få penger så da er det jo ikke så stress ;-)

Her deler vi litt på å lage middag. Kællen lagde suppe i går som kan vare i en uke eller to... ;-) Deilig å kunne slappe av litt på sofaen :) Nyt det mens du kan ;-)
 
Da var helgen over da, å ikke noen baby. 40 uker i morgen! Ikke mye til "kjenninger" heller. Noen kynner tror jeg på fredag og lørdag å litt "mens murring". Håper virkelig det skjer noe i løpet av uken! Begynner med skrekk se at julaften nermer seg! :confused:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja, har hørt at det er tungt å gå og vente... Men det går så bra :) Og tenkt hvis det er sånn så får du verdens beste julgave! :-D En liten bebis <3

Idag har Ole og jeg vært sammen i 6 år <3
 
Gratulerer med 6 års dagen ! :D
Her er det jammen 5 år tils vi er komt like langt. Sjøl om det føles ut som om vi kjent hverandre mangen mangen år! :)


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hehe... Stemmer det. Var det ikke dere som ikke hadde blitt gravide med forrige partner over lengre tid? Men så ble dere sammen og du gravid med en gang ja? ;-)
 
Noe sånt ja! Hekt sykt egentlig, men er utrolig glad for at det ble sån, på flere måter. :)
Får se nå da om husvasken idag har hjelpt på, så det blir noe action her! Hadde vært greit. Folk rundt om meg begynner å mase om ikke ungen kommer snart?!? Har liksom nok med min egen utålmodighet, så er ekstra frustrerende! En sak er ihvertfall sikkert, jeg er helt slut ett vaskingen! Skal bli godt å finne soffan nå å snart nyte stillheten! Sender gubben avgårde på kino med broren. Best di passer på nå mens di kan! Hehe! :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja... Folk er jo spent og gleder seg de og. :) Husker når fetteren min skulle bli pappa. Så venta jeg og synes det tok så lang tid :) Det blir ikke så lett for noen av dere å stikke ut sånn etterhvert. Du da? Fått tilfredstilt spontaniteten din?
 
Jo, det har jeg vel i grunn. Kjenner ikke noe behov av å ut på fest. Savner kun å ha muligheten til å ta et glass vin/øl.
Nå har vi ihvertfall bestemt at hvis ikke noe skjer i løpet av kvelden/natten/i morgen tidlig så reiser vi i begravelse i Göteborg. (Onsdag til torsdag bare). Risky ja, helt klart. Men så lenge alle papirer og det er med så. Er tross alt svensk jeg da, så hadde ikke akkurat blitt noe vanskeligere å føde der. :p
Klarer ikke å bare sitte hjemme å vente på at det skjer noe.
Jordmor time på fredag, så får vi høre hva hun sier, om det virker som om noe er på gang. Hvis ikke, da drar vi mest sannsynlig til Hadeland fredag til lørdag! Nei, jeg har ikke ro i ræva, jeg er klar over det! :p:D Hehe!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det er ikke fest jeg savna. Og ikke alkohol. Synes det såå deilig å slippe å drikke. :) Men det at du spontant kan dra på kino eller ta deg en burger eller noe annet på sparket?

Det er vel bare å følge magefølelsen din det. Og du har jo kællen der til å kjøre deg hvis det skjer noe. Viktigste er vel at man har muligheter til å komme seg på et sykehus fort hvis man evnt. skulle fått styrt fødsel eller noe. :) Det er vel ikke så farlig med litt "mark" i ræva. Jeg er vel sånn som ville holdt meg hjemme. Men du er jo svensk så da er du vel på en måte hjemme da og :) Hehe. Jeg hadde en jordmor, søt pensjonert sveske på sykehuset. Ho hadde nattevakter og kom å snakka med meg hver natt ho var der. Skikkelig god. Veldig positiv og smart som fy!! ;-)
 
Da var vi hjemme igjen etter turen til Göteborg. Allt gikk fint å ikke noe som har skjedd på føde fronten. :p
Nå er det føttene på bordet å slappe av! (Hvis jeg ikke sovner med en gang da).
Gleder oss til i morgen, da er det jordmor time. Blir spennende å høre hva hun har å si! :) Det eeeer så nærme! Wiiiiii!!!!:D:D:cool:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja, ble det noe tur til Hadeland? Hva sa jordmora? :) Er vel rett rundt hjørnet snart :)
 
Jepp, ble tur dit og. :) Men gleder meg til søndag å avslapping!
Fikk telefon om at jordmor var sjuk! Så måtte ringe fastlegen......å havnet hos turnuslegen!!!!:mad: Skal love jeg var fortvilet når jeg gikk ut derfra. Så fortvilet at tårene trillet! Klarte få snakke to minutter med fastlegen min da......men hva hjelper det? :(
Jordmor hadde ikke ledig time før neste fredag, å blir allikevel sendt på kontroll på sjukehuset torsdag eller fredag hvis ikke noe skjer. :( Føles IKKE greit! ( Allt virker være som det skal med baby da, men allikevel! *syns synd på seg sjøl*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja, dette kan jeg skjønne veldig godt. Du har jo Klinikk Bedre Helse i byen hvor du kan prøve å bestille jordmortime hvis du vil. Det koster noen kr. men det kan jo være greit hvis du ikke vil vente så lenge uten at noen ser hvordan det står til. Også må du bare ringe sykehuset eller kordinator hvis det er noe. Ikke nøl med det.
 
Back
Topp