Ønsket om en liten hjerteknuser til <3

Tusen takk for langt svar ! Jeg har jo klart å lese gjennom det Google kunne finne av lignende historier, og de sier det samme som deg :smiley-ashamed005
Det blir virkelig nervepirrende hvis dette skal fortsette kjenner jeg :wideyed: Men er glad så lenge jeg ikke blør noe!

De verste murringene ga seg vel rundt uke 8 med meg, hvis jeg ikke husker feil. Du kan jo bestille en tidlig time hos jordmor hvis du føler du trenger å prate med en fagkyndig for å roe deg. :)

Jeg synes hele første trimester var skikkelig nervepirrende. Så du kan forberede deg på masse bekymringer fremover. :p
 
Helt vanlig med slike kramper, men jeg skjønner at du forbinder det med at noe er galt.
Men som de andre sier, det kjennes slik ut også når det ikke er noe galt;)

Må bare legge til at jeg har opplevd skikkelige murringer/kramper samtidig med flere blødninger i de første ukene. Og det gikk også bra. Gyn forklarte blødningene kunne stamme fra at livmor vokser raskt i starten og at de skjøre slimhinnene osv der nede lett kan blø litt da uten at det er noe galt. Pluss at murringene kom fra "vokse-smerter" i/fra livmor.

Ta med deg at streken er sterkere iallefall :Heartred
Det kjennes absolutt ikke ut som om det skal være sånn, nei :oops: jeg tar heller kramper og en baby enn kramper og det andre alternativet :sorry: jeg hadde litt murringer sist også , men ikke noe som dette:wideyed:
Ja, jeg håper det I det minste er et godt tegn :shy:
 
De verste murringene ga seg vel rundt uke 8 med meg, hvis jeg ikke husker feil. Du kan jo bestille en tidlig time hos jordmor hvis du føler du trenger å prate med en fagkyndig for å roe deg. :)

Jeg synes hele første trimester var skikkelig nervepirrende. Så du kan forberede deg på masse bekymringer fremover. :p
Føler egentlig ikke at det er vits å gå til lege eller jordmor enda, de sier mest sannsynlig ikke noe jeg ikke vet... Skal ha litt ekstra oppfølging pga MA forrige svangerskap, så jeg satser på å holde til den timen :shy: er enig i det med første trimester, jeg syns det er så lenge å vente :rolleyes: klarte å vente meg helt til 11+3 sist, også viste TUL MA 10+5, så jeg føler det er ekstra lenge å vente til jeg er forbi det denne gang :yuck:
 
Føler egentlig ikke at det er vits å gå til lege eller jordmor enda, de sier mest sannsynlig ikke noe jeg ikke vet... Skal ha litt ekstra oppfølging pga MA forrige svangerskap, så jeg satser på å holde til den timen :shy: er enig i det med første trimester, jeg syns det er så lenge å vente :rolleyes: klarte å vente meg helt til 11+3 sist, også viste TUL MA 10+5, så jeg føler det er ekstra lenge å vente til jeg er forbi det denne gang :yuck:

Det skjønner jeg veldig godt! Får inderlig håpe at dette er en terminspire ❤️ Godt du får ekstra oppfølging da. :)
 
Kjempe fine tester :love7 jeg lå i sengen og hadde veldig vondt i magen 3+3. Husker og jeg våknet av smerte noen ganger i magen om nettene. Lest om flere som har opplevd smerte i magen men alt er fint :love017
 
Hei :Heartbigred har nå lest meg gjennom neste hele dagboken din. Jeg har prøvd siden desember 2018 og med en MA bak meg, har jeg klart å bli gravid igjen nå. Er 4+0 idag og hysterisk! Tester ALT FOR MYE og sammenligner stigning her og der. Kjenner meg igjen i å være redd, men håper virkelig det har vært en god periode for oss som har prøvd lenge! Jeg gikk også til akupunktør i forrige måned, og har troa på at det, sammen med litt avslapning har hjulpet. Håper spirene våre klamrer seg ordentlig fast! :Heartpink:Heartpink:Heartpink
 
Hei :Heartbigred har nå lest meg gjennom neste hele dagboken din. Jeg har prøvd siden desember 2018 og med en MA bak meg, har jeg klart å bli gravid igjen nå. Er 4+0 idag og hysterisk! Tester ALT FOR MYE og sammenligner stigning her og der. Kjenner meg igjen i å være redd, men håper virkelig det har vært en god periode for oss som har prøvd lenge! Jeg gikk også til akupunktør i forrige måned, og har troa på at det, sammen med litt avslapning har hjulpet. Håper spirene våre klamrer seg ordentlig fast! :Heartpink:Heartpink:Heartpink
Takk for koselig kommentar :) ja, man ser jo for seg nye måneder med prøving hvis det ikke går liksom...
Jeg tror virkelig det var ovitrelle som gjorde susen for min del denne gangen! I tillegg skylte jeg egglederne forrige PP :)
Jeg har roet meg litt nå, har ikke blødd noe enda, heldigvis! Må nesten bare ta noen dager av gangen, tror det gjør det litt lettere.
Nå må spirene våre bare holde seg godt fast :Heartred:Heartredvi sees forhåpentligvis inne på Mai 2021 forumet :Heartpink
 
4+3(?)
I går kveld begynte det å murre i magen... I natt har jeg vært våken flere ganger, og har hatt ganske vondt, nesten som kramper :sorry: noen ganger går det bakover i korsryggen også...
Er sikker på at dette ikke går nå, føler meg knust, etter så lang tid, er det ikke vår tur likevel? :oops:
Ingen blod enda, men nå bare venter jeg på dommedag... Er vel ingenting som overlever disse smertene :(

Tok en test nå på morgenen, var på do i natt, så var vel 4-5 time siden sist. Den blå er fra lørdag, så den er jo sterkere...
Huff, skjønner dette er skremmende :( Men satser på at det er normalt :)
Når jeg skulle ha datter i 2013, satt jeg i sikkert 1 uke fra IKM dagen og ventet på tante, for det stakk kraftig med "mensen lignende" smerter i magen fra 4+0 til 5+0 ca :) Føles dette kraftigere enn normale smerter en paracet vil hjelpe mot?

Sender mage klemmer :) og fin stigning da :) :)
 
Det er så lett å tenke det verste med en gang, men murringer er like mye gravidtetstegn! Og testen er jo sååå fin! Vet det er sååå let å si, men kjenner veldig til følelsen din! Og sterkere test er det beste tegnet du har nå i starten, og det har du jo❤❤
 
Huff, skjønner dette er skremmende :( Men satser på at det er normalt :)
Når jeg skulle ha datter i 2013, satt jeg i sikkert 1 uke fra IKM dagen og ventet på tante, for det stakk kraftig med "mensen lignende" smerter i magen fra 4+0 til 5+0 ca :) Føles dette kraftigere enn normale smerter en paracet vil hjelpe mot?

Det er så lett å tenke det verste med en gang, men murringer er like mye gravidtetstegn! Og testen er jo sååå fin! Vet det er sååå let å si, men kjenner veldig til følelsen din! Og sterkere test er det beste tegnet du har nå i starten, og det har du jo❤❤

Sender mage klemmer :) og fin stigning da :) :)
Skjønner at mange har vært borti det samme, det er jo fint for meg og mine nerver :p paracet hadde nok tatt det ja, er litt mildere enn de menssmertene jeg pleier å ha. Kjente tydelig at det var kramper nede i livmor området, så da tenkte jeg at nå vil kroppen støte ut Spira :sorry:
Nå har jeg bare lette smerter, men er veldig sårbog øm i korsryggen, og jeg kom på at det var jeg sist også... Leste at man kunne få det av bakovervendt livmor (som jeg har).

Jeg har bestemt meg for å ta en uke av gangen, og ingen blod = godt tegn :Heartred
Tok en digital i dag, fikk 2-3 heldigvis :Heartbigred
 
Skjønner at mange har vært borti det samme, det er jo fint for meg og mine nerver :p paracet hadde nok tatt det ja, er litt mildere enn de menssmertene jeg pleier å ha. Kjente tydelig at det var kramper nede i livmor området, så da tenkte jeg at nå vil kroppen støte ut Spira :sorry:
Nå har jeg bare lette smerter, men er veldig sårbog øm i korsryggen, og jeg kom på at det var jeg sist også... Leste at man kunne få det av bakovervendt livmor (som jeg har).

Jeg har bestemt meg for å ta en uke av gangen, og ingen blod = godt tegn :Heartred
Tok en digital i dag, fikk 2-3 heldigvis :Heartbigred
Jeg har og bakovervendt livmor :) Og når du nevner det hadde jeg øm korsrygg :p :p
Og om smertene ikke blir verre enn at paracet kan hjelpe så tror jeg opprikitg at alt er fint :) :)
 
Skjønner at mange har vært borti det samme, det er jo fint for meg og mine nerver :p paracet hadde nok tatt det ja, er litt mildere enn de menssmertene jeg pleier å ha. Kjente tydelig at det var kramper nede i livmor området, så da tenkte jeg at nå vil kroppen støte ut Spira :sorry:
Nå har jeg bare lette smerter, men er veldig sårbog øm i korsryggen, og jeg kom på at det var jeg sist også... Leste at man kunne få det av bakovervendt livmor (som jeg har).

Jeg har bestemt meg for å ta en uke av gangen, og ingen blod = godt tegn :Heartred
Tok en digital i dag, fikk 2-3 heldigvis :Heartbigred

2-3 er jo kjempe bra!!!:D:D:D tenker det er spira som graver seg godt ned jeg❤ en uke av gangen høres veldig lurt ut!
 
Gratulerer!!! Ekstra stas når de som har prøvd en stund og opplevd litt av hvert på veien får det til. Blir så glad!! Håper det går bra hele veien denne gangen ❤️
 
4+4
I går brukte vi hele dagen på å vaske leiligheten, og flyttet inn til svigers for to og en halv uke, før vi overtar nytt rekkehus :D
Det første som skjedde, var jo selvfølgelig at svigermor hadde laget pizza med spekeskinke på toppen :facepalm:
Prøvde å få øyekontakt med mannen, men han skjønte ikke noe, så jeg måtte spise skikkelig sakte, helt til sviger9gikk for å fikse noe på kjøkkenet, da slag jeg spekeskinka over på tallerken til mannen :hilarious: satser på at svigerfar ikke skjønte noe:hilarious:

Har fortsatt hatt litt magesmerter, men jeg kjenner også nå at jeg får utrolig fort vondt/blir sår i korsryggen. Jeg har landet på at det er en kombo av bakovervendt livmor, svai korsrygg og forstoppelse :p så håper jeg bare jeg ikke skal ha vondt hver dag, blir jo så bekymret av det :oops:

I dag er første arbeidsdag etter 3 uker ferie :wideyed: Det blir nok greit når jeg kommer i gang. Skal prøve å vente noen uker med å fortelle det til sjefen min, men jeg trenger nok litt tilrettelegging da jeg har en fysisk tung og stressende jobb hverdag.. Er også litt usikker på de kjemikaliene vi bruker, så må prøve å finne ut av om jeg må holde meg unna dem :hungry:

Ble mye på hjertet i dag :p
Har planer om å lage en slik fin liste med milepæler som folk pleier å ha, men akkurat nå er det kun én ting jeg venter på:
:Heartredkomme til 5+0

Håper alle har en fin dag :happy:
 
4+3(?)
I går kveld begynte det å murre i magen... I natt har jeg vært våken flere ganger, og har hatt ganske vondt, nesten som kramper :sorry: noen ganger går det bakover i korsryggen også...
Er sikker på at dette ikke går nå, føler meg knust, etter så lang tid, er det ikke vår tur likevel? :oops:
Ingen blod enda, men nå bare venter jeg på dommedag... Er vel ingenting som overlever disse smertene :(

Tok en test nå på morgenen, var på do i natt, så var vel 4-5 time siden sist. Den blå er fra lørdag, så den er jo sterkere...

Heisann :) Ifjor når jeg ble gravid med jenta mi som nå er 9 mnd, hadde jeg ekstreme smerter/kramper i magen, jeg kaldsvettet og blødde, fikk ikke sove fordi jeg hadde så vondt. Var helt sikker på at det ikke gikk den rette veien, og legen mistenkte svangerskap utenfor livmoren. Men UL viste meg at ingenting var galt og alt så bra ut. Hadde 3 blødninger frem til uke 10 uten at det var noe farlig. Så det er fullt mulig at et svangerskap kan gå helt fint til tross for både smerter og blødninger.. Og som jeg forstår det så har du ikke blødd heller? Så tror du bare skal prøve å senke skuldrene, dette er nok helt normale smerter :) Krysser fingrene for deg! Klem fra meg :)
 
Hehe liker innlegget :) :)
4+4 allerede :) dagene går faktisk fortere for andre enn seg selv :p :p
Kjente jeg fik skikkelig lyst på spekeskinke når jeg leste om den da :p
Tror man kan spise den om den er varmebehandlet godt, men det blir jo ikke det samme da :) :)
Mange klemmer, kos dere hos svigers og lykke til med å skjule svangerskapet :p
 
Hehe liker innlegget :) :)
4+4 allerede :) dagene går faktisk fortere for andre enn seg selv :p :p
Kjente jeg fik skikkelig lyst på spekeskinke når jeg leste om den da :p
Tror man kan spise den om den er varmebehandlet godt, men det blir jo ikke det samme da :) :)
Mange klemmer, kos dere hos svigers og lykke til med å skjule svangerskapet :p
Ja, det går mye fortere for andre :hilarious: syns det snegler seg avgårde, men hos de andre gravide her inne flyr jo tiden :p
Ja, jeg vet, men spekeskinke er best "rå" syns jeg :happy: gjør meg ikke noe å holde meg unna, var bare en litt kinkig situasjon :hilarious:

Takk for det, tror vi kanskje sier det når vi får 3+ på digital :happy:
 
Ja, det går mye fortere for andre :hilarious: syns det snegler seg avgårde, men hos de andre gravide her inne flyr jo tiden :p
Ja, jeg vet, men spekeskinke er best "rå" syns jeg :happy: gjør meg ikke noe å holde meg unna, var bare en litt kinkig situasjon :hilarious:

Takk for det, tror vi kanskje sier det når vi får 3+ på digital :happy:
Gleder meg til du får 3+ :) Når tenker du prøve på det :) :)?
 
Back
Topp