Æsj, skummelt..

Arcalae

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Fordi jeg har hatt høyt blodtrykk, så får jeg ekstra oppfølging. Var til en kontroll på sykehuset i Tønsberg idag, og vips så skulle legen ha meg oppi sprikestolen og ta innvendig ul. Hun kikka og leita, jeg så at hun så veldig på et sort felt, men jeg kunne ikke se noe der. Så fant hun eggstokkene og sa at de var fine, før hun gikk tilbake til det sorte feltet og kikka mer. Fant ikke noe hjertefrekvens (skal være 7+2 idag), og det så for meg ut som det ikke var noe baby der. Hun mente at enten er jeg kortere på vei enn jeg trodde (ikke sannsynlig) eller så er det ikke noe der, eller så er det bare hun som ikke fant. Hun mente jeg skulle fortsette å være positiv og ikke bekymre meg for mye, men hvordan skal jeg klare det? Jeg får ny ul om en uke, og har tatt første hcg-måling for å sjekke stigning. Og nå sitter jeg i sofaen som en sekk, og klarer ikke å nyte ferien min i det hele tatt.. :-(
 
Uff da, ikke noe kjekt.. når skal du ta neste hcg-måling? Satser på at det bare var hun som ikke fant, krysser fingrene for deg :)
 
Krysser fingrene for deg..
 
Huff, hørtes ikke bra ut. Men til trøst har jeg hørt om flere som har opplevd lignende, og på UL en uke etterpå funnet et bankende hjerte, så håpet er ikke ute ennå.

Vet det er vanskelig, har selv vært gjennom noen nervepirrende dager med blødning og lav HCG-stigning. Vanskelig å tenke på noe annet, men det beste er å prøve og avlede seg selv og ikke gruble for mye. Ønsker deg masse lykke til!
 
Huff, skjønner godt du er bekymret. Krysser fingrene for at det bare var hun som ikke fant, og at lille spiren dukker opp på ul om en uke.
 
Opplevd det samme. Og den ventetiden er helt forferdelig. Tror ingen som skjønner hvor tungt og vondt det er bortsett fra oss.
 
Det går jo an at egg går i dvale, kan hende det har skjedd :) har du vært på ul tidligere?
 
Huff, så fælt. Sender deg en stor klem <3
 
Uff da, ikke noe kjekt.. når skal du ta neste hcg-måling? Satser på at det bare var hun som ikke fant, krysser fingrene for deg :)
Fikk ikke noe time til det, men jeg ringer legen min imorra og spør om jeg kan ta dem i Larvik eller om jeg må til Tønsberg.
 
Det går jo an at egg går i dvale, kan hende det har skjedd :) har du vært på ul tidligere?
Det kan jo hende, men produserer kroppen hcg da? Fant ikke noe info om dette, og testa positivt 3+5. Har ikke vært på ul tidligere i svangerskapet.
 
Tusen takk alle sammen. Krysser fingrene jeg og. Mannen er litt satt ut, stakkar. Alt er jo nytt for han og, han prøver å være den logiske og sterke som vanlig, men jeg tror han grubler fælt han og. Det er godt vi har hverandre.
 
Forstår veldig godt redselen . Prøv å ikke tenk( vet det er vanskelig). Håper alt er bra :)
 
Forstår veldig godt redselen . Prøv å ikke tenk( vet det er vanskelig). Håper alt er bra :)
Takk, jeg distraherer meg selv med dr who, spill og puslespill, så får vi se hva legen sier imorra. Stikker like gjerne bort dit, skal til byen uansett.
 
Nei uff, dette var ikke noe ålreit opplevelse :( Krysser fingrene for at hun som tok ultralyden ikke har peiling og at du ser en frisk og fin bebis om en uke. Usj så lenge å vente..
 
Jeg var på ul på lørdag, og fikk lettere panikk da vi ikke så noe der inne... Men hun lette mer, og plutselig fant vi den lille spiren med bankende hjerte ❤️ Den hadde jammen meg gjemt seg godt, men hadde et jevnt hjerteslag - når vi først fant det! Krysser fingrene for at du har en liten luring der inne i magen din, som bare gjemte seg litt ekstra godt i dag ❤️
 
Krysser fingrene for dere. Klem.
 
De ville vente en uke for å se utvikling?
Jeg antar det var det som var tanken. Jeg klarte ikke å summe meg til å stille masse spørsmål, men hun sa at det ikke behøvde å bety noe, så jeg får bare klamre meg til det så lenge. Jeg forbereder meg på det verste, men håper selvfølgelig på det beste.
 
Jeg var på ul på lørdag, og fikk lettere panikk da vi ikke så noe der inne... Men hun lette mer, og plutselig fant vi den lille spiren med bankende hjerte ❤️ Den hadde jammen meg gjemt seg godt, men hadde et jevnt hjerteslag - når vi først fant det! Krysser fingrene for at du har en liten luring der inne i magen din, som bare gjemte seg litt ekstra godt i dag ❤️
Det er ålreit å høre, det gir meg enda litt mer håp om at alt er i orden. Prater uansett med legekontoret mitt imorra.
 
Back
Topp