Å se at andre føder..

Før jeg fikk barn selv orket jeg ikke å se på, men etter jeg fikk første har jeg elsket å se på fødsler. Har bare sett på TV da
 
Min første fødsel var svært traumatiserende og ga meg alvorlig fødselsangst. så fram til min andre fødsel (den jeg hadde i sommer) klarte jeg ikke se på sånt. Begynte å gråte og riste av redsel om jeg så på..

Men så ble min andre fødsel - en styrtfødsel - en mye bedre opplevelse tross ingen smertelindring (styrtfødsel er så utrolig mye bedre enn langdryg pining!!!), så nå er jeg «kurert» mot fødselsangst og kan godt se fødsler igjen.

Jeg har også sett masse på Call the Midwives - fin serie!
 
Har aldri hatt noen problemer med det før, og kan godt se en episode med fødeavdelingen nå - men i siste svangerskap taklet jeg det ikke. Ble fysisk dårlig, kaldsvettet og ble kvalm. Fikk en helt forferdelig fødselsangst før fødsel, på tross av at jeg hadde født fem ganger før, og aldri opplevd det som traumatiserende eller vanskelig.
 
Synes det er koselig å se lykken og babyen på TV. Blir litt rørt. Men ser svært sjeldent på det
 
En fødsel synes keg er et av livets virkelig dtorr mirakler, og fascinetende hvordan kroppen (som oftest) bare vet hva den skal gjøre. Synrs derfor det er flott og rørende å se Fødeavdelingen. Har ikke sett noen føde i virkeligheten.
 
Syntes det er fint og rørende å se på det- spesielt etter at jeg har fått barn selv :)
 
Jeg elsker slike programmer! Tror jeg har sett de fleste fødepeogrammene tv har å by på:p Er sykepleier, så kanskje det har noe å si for interessen min :)
 
Nei, ikke klart det siden jeg fødte første. Kjenner det langt inn i sjela når de skriker mens hodet kroner/ pressriene så det unngår jeg.
 
Klarer ikke se på det. Hvorfor skriker de så mye? Hvorfor banner de? Hvorfor skriker du på mannen din?
 
Klarer ikke se på det. Hvorfor skriker de så mye? Hvorfor banner de? Hvorfor skriker du på mannen din?
Jeg husker da søsteren min hadde fått første, og det var snakk om at jordmødrene kunne bli fornærmet hvis en fødende bannet og at det ikke skulle vært lov å banne. Da kjente søsteren min at hun tente på alle plugger. Ikke det at hun banner noe særlig, men fødsel er veldig unntakstilstand og det blir for dumt å skulle diktere slike ting :p og jeg er så enig, så enig nå etter jeg selv har født :D
 
Jeg elsker programmer om fødsel! Så alle episodene av Fødeavdelingen ganske kjapt etter vi fant ut at jeg var gravid[emoji4]
 
Klarer ikke se på det. Hvorfor skriker de så mye? Hvorfor banner de? Hvorfor skriker du på mannen din?
Glad ingen filma mine ja...

Jeg skreik så jeg ikke hadde stemme i nesten en uke etter nr 2. Det var sykt vondt og jeg klarte da faktisk ikke kontrollere hva som kom utav den munnen gitt. Jeg brukte lystgassmaska kun som en lyddemper da [emoji39]

Men føler ikke at man skal unnskylde noe man ikke kan kontrollere. Hos meg kom hvertfall den versjonen ut. Ikke mitt ønske heller gitt.
 
Jeg synes det er fascinerende og ser gjerne på fødeavdelingen når det går på tv :)
 
Jeg elsker å se på fødeavdelingen :D
 
Neitakk, klarer meg fint uten. Hatet å føde selv, så trenger ikke påminne meg traumene.
 
Ingen problem å se det, har også vært med på en.
Fødsel er vondt, men det går heldigvis over og jeg kan felle noen tårer[emoji4]
 
Jeg har sett det meste som er å oppdrive :hilarious: Elsker de programmene.

Heia kvinnekroppen!
 
Back
Topp