Å gi klær i julegave

Altså... det er SÅ mange gaver, at om 70% hadde kjøpt klær så hadde det fremdeles blitt massssse leker. Så det synes jeg er veldig innafor ja!
 
Altså... det er SÅ mange gaver, at om 70% hadde kjøpt klær så hadde det fremdeles blitt massssse leker. Så det synes jeg er veldig innafor ja!
Det er ikke alle som får så mange gaver.

Mine barn har nesten ingen de får gaver fra, det er meg og mannen, faren, to onkler og mormoren. De to yngste har en farmor og en tante i tillegg.
 
Det er ikke alle som får så mange gaver.

Mine barn har nesten ingen de får gaver fra, det er meg og mannen, faren, to onkler og mormoren. De to yngste har en farmor og en tante i tillegg.

Det forstår jeg.

Da synes jeg det er ekstra viktig at foreldre forteller spesifikt hva barna ønsker seg.

Jeg har mellom 30-40 å kjøpe julegave til hvert år. De som ikke ønsker noe, de får klær eller penger, for å si det slik [emoji23]
 
Kommer vel an på klærne tenker jeg. Klær er tipp topp, så lenge det ikke bare er sokker. Selv fikk jeg mye sokker i gave og bare det når jeg var liten, syns ikke det var stas. Alt annet av klær er tipp topp!
 
Klær er helt topp i gave. Syns barna kan få en miks av ting de ønsker seg og ting de trenger. Og lære seg å bli glad for alt :D
 
Barna mine liker å få klær, de. Spesielt jenta på 7. Kan hende de er rare :p
 
Barna mine liker å få klær, de. Spesielt jenta på 7. Kan hende de er rare :p
Jenta mi på 7 også.

Gutten på 10 blir glad for det meste og selv om han ikke nødvendigvis digger klær så synes han kule sokker er kjekt Og praktisk og greit med klær så glad han. Yngstemor som blir tre første juledag får så sinnsykt mye gaver siden det er jul og bursdag sånn sammenhengene at noe må være klær. Hun er også barn nr 3 så vi har en del duplo fra før...
 
Klær er helt supert!
Hva skjedde med å gi gaver man trenger, og ikke bare unødvendige leker som flyter overalt?
 
Jenta mi på 7 også.

Gutten på 10 blir glad for det meste og selv om han ikke nødvendigvis digger klær så synes han kule sokker er kjekt Og praktisk og greit med klær så glad han. Yngstemor som blir tre første juledag får så sinnsykt mye gaver siden det er jul og bursdag sånn sammenhengene at noe må være klær. Hun er også barn nr 3 så vi har en del duplo fra før...

Jeg kjenner nesten på det at jeg blir litt "ånei" når jeg får enda mer store leker. Jeg er selvfølgelig takknemlig og takker og synes det er kjekt. Men siden eldste har fått så mye om når minste får noe blir det litt sånn: "Hvor skal jeg gjøre av alt" liksom :p
 
Jeg gir veldig ofte klær i julegave, men jeg spør alltid foreldrene om julegaveliste, nettopp fordi jeg mener en julegave skal være noe barnet virkelig trenger (feks klær i spess størrelser) eller noe de virkelig ønsker (feks en spessiell leke)

Jeg synes julen er kjempe koslig og liker å både gi og få gaver:) men når det er sagt så har jo ting utviklet seg mye bare siden jeg var lita, barn i dag får ofte mer ting/leker etc gjennom året enn det som var så vanlig når jeg var ung. Og det kan fort bli for mye leker og dingser rett og slett.

Selvfølgelig skal barna fremdeles få leker, men alle julegavene trenger virkelig ikke være spennende leker, og det er viktig at barna fra tidlig av lærer seg å være takknemmelig for også feks å få klær i gave. De fleste barn synes jo det er deilig å kjekt å få noe nytt tøy også. Men klart at det er ikke nødvendigvis det som blir årets favorittgave når de kanskje også har fått spennende leker. Men det synes jeg også er helt ok. For meg er det. viktigeste at barnet får noe som er nyttig eller veldig ønsket og ikke bare mer skapfyll/romfyll.
 
Som mor elsker jeg å få klær til barna! [emoji4] vi har så stor familie, så er mye gaver. De kan ikke få leker av alle, og en del leker blir det alltids uansett. Så å gi klær synes jeg er helt innafor [emoji4] jenta vår på 3 synes det er kjempestas også, spesielt om det er en kjole eller noe som glitrer [emoji13]
 
Back
Topp