Å gi klær i julegave

Jeg synes det er innafor, men gjerne enten sammen med noe gøy eller at det er klær de ønsker seg.
 
Ja, absolutt.. men ikke bare klær.
Vi kjøper aldri klær til jul,'en barna blir glad om de får klær av andre
 
Barn får stort sett altfor mange gaver, og nettopp derfor burde de fleste gavene være nyttige. Noen har behov for flere leker, mens andre har behov for mer klær. Jeg syntes at foreldrene med god samvittighet burde få lov til å ønske nyttige gaver til barna sine :)

For det er vel ikke noen som egentlig har lyst til å kjøpe skapfyll i gave...?
 
Totalt uenig!!!
For det første tenker jeg at barna blir bortskjemt, kravstore og selvsentrert. For det andre så er det mange barn som blir glad for klær. Både fordi de i utgangspunktet blir glad for å få noe. Og fordi mange barn bryr seg om klær. Ser det både med mine egne barn og barn på jobb at de kan ha stor glede over spesielle klær, enten pga motivet, at de er mye og behagelige, i yndlingsfargen eller rett og slett klesstilen.
 
Totalt uenig!!!
For det første tenker jeg at barna blir bortskjemt, kravstore og selvsentrert. For det andre så er det mange barn som blir glad for klær. Både fordi de i utgangspunktet blir glad for å få noe. Og fordi mange barn bryr seg om klær. Ser det både med mine egne barn og barn på jobb at de kan ha stor glede over spesielle klær, enten pga motivet, at de er mye og behagelige, i yndlingsfargen eller rett og slett klesstilen.
Hvorfor mener du de blir bortskjemt og kravstore av å ikke få klær?
 
Jeg synes uansett det er viktig p kjøpe noe som man vet mottager liker , samme hva man kjøper
Ja det er jeg enig i. Men som jeg veit med min egen familie så er enkelte ikke så interessert i lære andre personer å kjenne. Så der kan det fort bli tull. Fått mye rart av folk i familien som ikke kjenner meg. Jeg vil alltid være sukker før jeg kjøper noe til noen.
 
Klær er innafor det, men som regel blir det gjerne klær til de eldre unga faktisk. For de ønsker seg som regel spesifikke klær, men dritadyre "leketøy".
Jeg kan ikke trylle en gamingpc utav lomma, men en rosa hettegenser fra en kjent merkebutikk sammen med en søster er bedre liksom [emoji39]

I forhold til små barn gjerne. Men jeg forhører meg gjerne med foreldrene. For de har ofte en viss anelse. Og det er nok greit å ønske ull og slikt også, om man vet det blir mye leker. Så ikke bare alt er leker. Unga mine likte nå å få klær også de. Fargerike, nye klær. Alltid kjekt syns de. For de og for meg [emoji4][emoji4]
 
Jeg har en forbanna diskusjon med svigermor angående dette. Hun mener at barn bare skal få klær og ting de trenger. Jeg har sagt at han ønsker seg leker, for det trenger han. Klær har vi massevis av siden vi arver av venners barn enda, så vi syns d er tull å kjøpe nytt bare fordi d skal være nytt. Hun er så forbanna uenig med meg, ho sier det er mot hennes prinsipper å kjøpe leker til barn, for det trenger de ikke. For meg er en leke så fantastisk fin gave som mamma også. Jeg synes det er sykt dyrt å kjøpe det han trenger selv av leker, og det er i tillegg barnevakt for meg med en leke som fenger han.
Tilbake til det du egentlgi spør om: nei, klær er ikke gave til foreldrene. Det kan være at barna ønsker seg en syyyyykt kul bukse/genser med motiv på fra de er ganske små. Men gave til meg som mamma er en leke jeg kan ha som barnevakt istede
 
Ypperlig står alltid på lista. De for så mye leker at jeg vurderer å gi en del leker videre uten at de for lekt med det..... helt sinnsykt hvor mye leker vi har fått de siste tre årene...klær derimot som de vokser fra hele tiden er det lite av:p
 
Jeg har en forbanna diskusjon med svigermor angående dette. Hun mener at barn bare skal få klær og ting de trenger. Jeg har sagt at han ønsker seg leker, for det trenger han. Klær har vi massevis av siden vi arver av venners barn enda, så vi syns d er tull å kjøpe nytt bare fordi d skal være nytt. Hun er så forbanna uenig med meg, ho sier det er mot hennes prinsipper å kjøpe leker til barn, for det trenger de ikke. For meg er en leke så fantastisk fin gave som mamma også. Jeg synes det er sykt dyrt å kjøpe det han trenger selv av leker, og det er i tillegg barnevakt for meg med en leke som fenger han.
Tilbake til det du egentlgi spør om: nei, klær er ikke gave til foreldrene. Det kan være at barna ønsker seg en syyyyykt kul bukse/genser med motiv på fra de er ganske små. Men gave til meg som mamma er en leke jeg kan ha som barnevakt istede
Tror endel besteforeldre mener det, mine foreldre mente det samme og detvervgreit , de kjøpte andre ting
 
Hæ? Aldri hørt om...
Både jeg og barna blir glade for klær. Jeg har alltid satt fokus på at de er heldige når de får klær, å se de fine klærne osv for at de faktisk skal bli glade for den typen gaver. De setter også pris på arveklær da det også er noe vi presenterer som positivt (for miljøet feks).
 
Jeg syns det er bedre å gi noe mottakeren har bruk for, enn noe som IKKe blir brukt. Klær er helt innafor.
 
Syns det er flott med klær jeg. Spurte hva 3-åringen ønsket seg til bursdagen sin og fikk som svar "uteklær" [emoji106]
 
Ser an barnet. Lillesøsteren min (6) blir veldig glad for nytt tøy, lillebror (10) kunne ikke brydd seg mindre. Men vet samtidig hva hun liker og ikke.

Kjenner jeg håper de som kjøper tøy til frøkna har med byttelapp da jeg er kresen på enkelte ting. Men når Leah blir eldre så får hun ønske seg det hun vil og beholde det hun har lyst på :)
 
Om ungene ønsker seg klær er det helt OK. Og når ungene er små er feks ullklær helt topp.

Men skal innrømme at når jeg gir klær prøver jeg å legge ved en liten leke etc når jeg gir gave til barn 3-4 år++
 
Back
Topp