Å gi klær i julegave

Kengu

Forumet er livet
VIP
til barn , hva tenke dere om det?
Leste akkurat flere som mente at det skal man ikke gjøre , det er gave til foreldrene og ikke barnet mente de.
 
Syns klær til barn er helt topp jeg. De får mer enn nok leker uansett.
 
Helt ok.

Men, jeg synes jula er den ene gangen i året ungene kan få det de ønsker seg, og mine unger har i hvert fall hatt lange perioder der klær ikke har stått på lista over ting som er gøy å få.

I år det nok bare hun på 13 som ELSKER klær, og lillemann som er seks måneder til jul som får klær i julegavehaugen.
 
Jeg tenker klær er innafor jeg da, men vet jo at 4-åringen ikke synes det er like kult :p
 
Fikk ofte klær i gave som barn :p
Men, jeg hadde lett kjøpt klær om det var noe barnet hadde lyst på/ønsket seg, så jeg ser ikke helt problemet.
Guttungen får vinterdress til jul bla av besteforeldrene, men også noe som han spesifikt ønsker seg.
 
Min har siden han begynte å ønske seg ting , ønsket seg blant annet klær ,
 
Noen barn har kanskje alt de trenger allikevel, og da kan det være greit med klær. Kanskje til og med av favorittfiguren på? Går jo også an å kjøpe kostymer.
 
Klær til barna er en gave til foreldrene? [emoji85][emoji23] dummeste jeg har hørt, helt innafor etter min mening, til ungene da, ikke foreldrene[emoji85]
 
Syns klær er innafor, og det syns snuppa på 6 år også, hun ønsker seg faktisk klær også, finere hverdagsklær da.

Nå får ikke våre barn like mange gaver som mange andre siden det kun er min lille familie som gir så vi prøver å passe på at det er litt klær og litt leker så det er en god balanse [emoji4]
 
Min 5 åring ble kjempe skuffa når han ikke fikk de klærne han ønsket seg til jul. Så kule klær er helt supert, men det må være noe de liker/ønsker seg
 
Altså, om de ønsker seg (eller trenger) klær er det jo helt innafor. Gutta mine får så altfor mye klær, så 4-åringen sa forrige uke at han helst ville ha noe annet til jul. :p
Og det får han... :)
 
Helt greit, bare litt å høre med foreldrene hva de faktisk trenger. Vi har fått litt før mye bomullsklær ungen egentlig har nok av i gave. Da hadde det faktisk vært bedre med en leke eller no [emoji3]
 
Det kommer ann på hvem som kjøper fet tenker jeg. Datteren min på 5 år fikk mest klær til bursdagen sin og hu elsker alle klærne. Men når jeg var liten så ville jeg nesten ikke åpne myke pakker fra enkelte. Så viktig at de som kjøper kjenner smaken til barnet og hva de vil ha.
 
Jeg syns det er innenfor, ungene her har så himla mye leker :) nå er ikke hun på 2,5år eller han på 9mnd så bestemt på hva de ønsker seg da, men familien min/hans pleier å gi en god blanding :) jeg syns selv det var veldig kjedelig å få myke pakker da jeg var i en viss alder, husker ikke helt når. Men da jeg ble enda eldre ble det gøyere å få fine klær :happy:
 
Det kommer ann på hvem som kjøper fet tenker jeg. Datteren min på 5 år fikk mest klær til bursdagen sin og hu elsker alle klærne. Men når jeg var liten så ville jeg nesten ikke åpne myke pakker fra enkelte. Så viktig at de som kjøper kjenner smaken til barnet og hva de vil ha.
Men det gjelder vel uansett hva msn gir
 
Helt innafor synes jeg, men ikke bare klær.

De har ikke syntes det har vært såå gøy å få klær, men nå synes de det begynner å bli ok. Spesielt eldste synes det nå er greit å få klær. Han ser at det er lurere enn en haug med andre ting han ikke bruker.

Han leker ikke på samme måte lenger, så å kjøpe leker til han er ingen vits. Han ønsker seg heller penger. Eller klær. Men det må være ting han liker.
 
Back
Topp