Å dele nyheten med omverden?

Jeg hadde egentlig store planer om å finne på en morsom måte å fortelle det til kjæresten på. Men så testet jeg positivt så raskt etter p-pilleslutt, og ble så overrasket og glad. Måtte fortelle det straks han kom hjem fra jobb. Sa jeg måtte vise han noe, og kom med den positive testen. Nå har vi fortalt det til våre foreldre og besteforeldre, kun 5+3 enda, men i samråd med kjæreste, mor og svigermor ble jeg overbevist om å fortelle de nærmeste. Tenker det er godt å ha den støtten i tilfelle det ikke går slik vi håper. Sjefen har også fått vite det, måtte fortelle pga hormoner på villspor og litt redusert arbeidsevne akkurat nå.(Ikke sykemeldt, tar bare ikke ekstra vakter) Du må oppdatere oss med hvordan du avslører nyheten:D
 
vi har fortalt det til de nærmeste. Regnet med at når vi sa det til øvrig familie så fikk alle vite det og det var sant :D haha! men nå bryr jeg meg ikke! spør noen så svarer jeg ærlig!
 
Sniker fra november..Jeg er 15 uker i morgen, og fortalte første person utenom samboer det i går..en god venninne.. Vi har trengt ukene med hemmeligheten i fred først:hilarious: Skal fortelle foreldrene mine til helga.. Også må jeg vel fortelle sjefen ila de neste 3 ukene, altså før ferien. Ikke bestemt meg enda for om jeg forteller kollegaer før ferien eller om de heller får se det selv når vi møtes igjen i august:hilarious: Var på tul i uke 12, så vet at ting var bra da i alle fall.

Lykke til til alle dere som skal fortelle framover. Spennende!
 
Vi har allerede begynt å fortelle det, først til mine kollegaer pga formen min, deretter til de andre barna våre. Men nå lurer jeg på om vi like greit bare skal si det til venner og familie også, hva er egentlig grunnen til at det sånn typisk sett skal være hemmelig til man er 12 uker?
 
Vi har allerede begynt å fortelle det, først til mine kollegaer pga formen min, deretter til de andre barna våre. Men nå lurer jeg på om vi like greit bare skal si det til venner og familie også, hva er egentlig grunnen til at det sånn typisk sett skal være hemmelig til man er 12 uker?

Greien med uke 12 er at sannsynligheten for s.a synker drastisk så tidligere ventet man til da I tilfelle man mistet. Jeg har valgt å fortelle det før i alle mine svangerskap. Er noe I å ha støtte om det går galt også...
 
Greien med uke 12 er at sannsynligheten for s.a synker drastisk så tidligere ventet man til da I tilfelle man mistet. Jeg har valgt å fortelle det før i alle mine svangerskap. Er noe I å ha støtte om det går galt også...
Ja jeg tenker også det, risikoen endres jo ikke om man sier noe eller ikke. Hvis jeg mister så møter jeg litt mer forståelse på jobb f eks enn hvis de ikke vet noe. Krysser fingrene for at ting skal gå bra :happy:
 
Ja jeg tenker også det, risikoen endres jo ikke om man sier noe eller ikke. Hvis jeg mister så møter jeg litt mer forståelse på jobb f eks enn hvis de ikke vet noe. Krysser fingrene for at ting skal gå bra :happy:
Ja forhåpentligvis gjør det det. Og er noe med at man blir møtt med forståelse også på hvorfor kanskje formen ikke er helt på topp eller at man blir fortere sliten o.l
 
Ja forhåpentligvis gjør det det. Og er noe med at man blir møtt med forståelse også på hvorfor kanskje formen ikke er helt på topp eller at man blir fortere sliten o.l
Jepp akkurat, jeg føler meg ganske ubrukelig nå, så det letter litt å ha en "unnskyldning" når jeg løper avgårde kvalm :hungover:
 
Jepp akkurat, jeg føler meg ganske ubrukelig nå, så det letter litt å ha en "unnskyldning" når jeg løper avgårde kvalm :hungover:
Kjenner nå som uke 9 nærmer seg at jeg grøsser jeg av tanken på enda mer hcg... Kvalmen kan umulig bli verre enn hva den allerede er
 
Kjenner nå som uke 9 nærmer seg at jeg grøsser jeg av tanken på enda mer hcg... Kvalmen kan umulig bli verre enn hva den allerede er
Jeg blir nesten på gråten når kvalmen kommer, nettopp for jeg husker at sist var det enda verre, og det gjør det mulig at det fortsatt blir verre denne gangen også :(
 
Vi har allerede begynt å fortelle det, først til mine kollegaer pga formen min, deretter til de andre barna våre. Men nå lurer jeg på om vi like greit bare skal si det til venner og familie også, hva er egentlig grunnen til at det sånn typisk sett skal være hemmelig til man er 12 uker?

Vi har fortalt det til nærmeste familie og venner. Vi venter med å fortelle det til treåringen, både i tilfelle det går galt, og fordi når han vet det vet hele verden det. :) Jeg har fortalt det til to av sjefene på jobben, men er ellers ganske privat av meg, så jeg ønsker ikke at de andre 80 kollegene mine skal vite det i tilfelle det går galt. Jeg håper å vente til etter sommerferien med å fortelle det til de andre, da vil jeg være 16 uker på vei. Men hvis jeg mister, er det en støtte at nærmeste familie, venner og sjefer vet det.
 
Vi har til nå delt nyheten med 1 kollega av meg i tillegg til våre søsken og foreldre. Men resten av verden gjenstår. Jeg tenker etter tidlig ultralyd hvor vi forhåpentligvis får vite at alt er bra så er katten ute av sekken. Jeg er forsiktig siden jeg akkurat er ferdig i permisjon og vet det er mye kaos på iobb. Så er mye derfor vi holder kortene ganske tett til brystet :) men begynner å føle meg klar for å dele nyheten med resten av verden :)
 
Vi har delt det med nærmeste familie og jenta vår på 2,5 år vet. Et par gode venner. Og jeg sa det til kollegane og sjefen min i dag. Vi er en liten bedrift. Så fant ut at alle bare kunne få vite det:)
 
Her vet ingen det enda, 8 uker :) Prøver holde det hemmelig for barn og øvrige frem til uke 12, men ikke lett med en mage som syns nå :p
 
Jeg tenkt mye på dette, familien skal få vite etter DUO testen(barna/ungdommene vet det nå), kommer også til å si det til ex'en (ungdommene sin far) samtidig.
Sjefen vet det, resten av kollegaene mine får vite etter sommerferien.
Jeg kommer til å holde det unna nett til etter jul, egentlig mest for å overraske endel venninner på vår årlige hyttetur i høst:knegg: å se ansiktene deres vil være verdt det laughing4
Hahaha tror eg hadde likt å være flue på veggen på den hytteturen :D:eek::wideyed:
 
Holder det ikke særlig hemmelig her. Familie vet, nærmeste venner vet, sjefen og en håndfull kolleger vet, 2-åringen vet (men tror ikke han skjønner så mye av det).

Familien og et par venner fikk vite med en gang. De andre etter tul. Jeg er så inmari kvalm, så da er det stor sjanse for at det går bra, og greit å forklare hvorfor man er sliten eller pirker i maten syns jeg.

8+3 nå.
 
Sende dette til våre rmeste, mine foreldre bor så langt unna så snakket med de på tlf mens jeg sendte bildet. Lillebror trodde det var snakk om tvillinger :) :) så måtte ringe å forklare :)
Svigermor fikk body i bursdagsgave siden hun er den eneste av våre foreldre som bor nærme oss.

På jobb har jeg alerede sagt ifra pga tunge løft og vondt bekken.
 

Vedlegg

  • 40EC685A-59EA-42AE-A1F8-38E6051E09BD.jpeg
    40EC685A-59EA-42AE-A1F8-38E6051E09BD.jpeg
    41 KB · Visninger: 27
  • 31CB7FB0-8E5A-4786-8E9C-9FBA9B953DD6.jpeg
    31CB7FB0-8E5A-4786-8E9C-9FBA9B953DD6.jpeg
    37,9 KB · Visninger: 28
Back
Topp