Å dele nyheten med omverden?

Hønemor87

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Noen som har begynt å dele med sine nærmeste den store nyheten?

Noen som har kreative måter å meddele det til sin bedre halvdel og resten av den nære krets?
 
Jeg har kun delt med min kjære, eller rettere sagt han ba meg ta en test fordi jeg var så kvalm hele tiden. Kjenner det er vanskelig å ikke dele det med dem aller nærmeste. Men siden jeg hadde en s.a I uke 11 nå I januar så holder vi det for oss selv til vi var vert på første kontrollen :)

Vi har bestilt en body til frøkna på 10 mnd hvor det står "jeg skal bli storesøster". Tenkte hun kan ha den på når hun skal feire bursdagen sin 8/7 da er vi akkurat I uke 12. Men regner med jeg må dele det med mamma og pappa tidligere for jeg er så dårlig at jeg merker at de allerede mistenker det selv om jeg bare er 5+2
 
Vi delte det med mine foreldre dagen etter vi fikk vite det :) Og med våre nærmeste venner.
Har også fortalt det på jobb, pga kvalme og en haug med tissteurer, haha. Greit for kollega å vite hvorfor :p
Vi er bare så overrasket over at jeg i det hele tatt er gravid, så vi ville dele gleden :)
 
Bare delt det med min nærmeste venninne. Og mannen selvfølgelig. Er redd de nærmeste finner det ut på at jeg ikke drikker alkohol lengre og slutta og snuse. Så kan vel ikke vente så alt for lenge med å si det. :)
 
Jeg har delt det med min kjære selvfølgelig :knegg:
Hadde tenkt på forhånd at om jeg ble gravid, så skulle jeg være kreativ og pakke inn testen med en liten babyting.
Men jeg var så lite forberedt på positiv test at jeg bare viste testen i sjokk:love7

Jeg fortalte det til bestevenninnen min da hun kom med en flaske vin til oss, da vi skulle på tur.
Så har jeg delt det med to andre venninner, hun ene spurte hvordan det gikk og hun andre er 15uker på vei.
Jeg har også delt det med en kollega jeg er veldig nær, hun delte jo med meg når hun var nygravid. :)

Lurer på å snakke med sjefen i morgen, for å få komme på småbarnsavdelingen til høsten. Litt roligere der. Men så er det om det går galt da, vanskelig .
 
Jeg har kun sagt det til min mann og en nær venninne. Har veldig lyst til å gjøre noe kreativt når vi forteller det til resten av familien men aner ikke hvordan ennå:D
 
Bare kjæresten min som vet det og bestevennina mi bøsta meg på trening igår tiltross for stor tskjorte... magen er så oppblåst!

Skal i to familieselskap til helga... litt usikker på hvordan vi skal klare å skjule det... ul 13 juni, festival 14-16 juni med venner... da blir vi hvertfall oppdaget da jeg ikke kan drikke :)
 
Har så smått begynt å dele det med venner. Familien har visst det en stund og sjefen på jobb. Er 10 uker og jeg er stressa for at noe skal skje men det kan jeg ikke kontrollere så når folk spør orker jeg ikke å lyve lengre..
 
Familie og et par av de nærmeste vennene vet. Forteller til sjefen når jeg får bekreftet på tul ca uke 7-8 tenker jeg. Vil gjerne fortelle før sommeren.

Andre får vente til etter sommerferien, og da er jeg vel fort 14-15 uker på vei.
 
Jeg har delt det med min kjære selvfølgelig :knegg:
Hadde tenkt på forhånd at om jeg ble gravid, så skulle jeg være kreativ og pakke inn testen med en liten babyting.
Men jeg var så lite forberedt på positiv test at jeg bare viste testen i sjokk:love7

Jeg fortalte det til bestevenninnen min da hun kom med en flaske vin til oss, da vi skulle på tur.
Så har jeg delt det med to andre venninner, hun ene spurte hvordan det gikk og hun andre er 15uker på vei.
Jeg har også delt det med en kollega jeg er veldig nær, hun delte jo med meg når hun var nygravid. :)

Lurer på å snakke med sjefen i morgen, for å få komme på småbarnsavdelingen til høsten. Litt roligere der. Men så er det om det går galt da, vanskelig .
Var litt sånn jeg var nå  :D sist så pakket jeg inn en smukk og gav han i gave en dag vi hadde middag og filmkveld mens eldste var hos faren sin. Denne gangen viste jeg han bare dette bildet o_OScreenshot_20190526-173312.png
 
Var litt sånn jeg var nå  :D sist så pakket jeg inn en smukk og gav han i gave en dag vi hadde middag og filmkveld mens eldste var hos faren sin. Denne gangen viste jeg han bare dette bildet o_OVis vedlegget 299006
Den var jo kjempe søt da.
Bare det at min kom inn på badet akkurat i det jeg leste av testen selv :p
Var sånn i sjokk, rakk ikke å reagere med annet en å trykke testen i fjeset hans:knegg:
 
Den var jo kjempe søt da.
Bare det at min kom inn på badet akkurat i det jeg leste av testen selv :p
Var sånn i sjokk, rakk ikke å reagere med annet en å trykke testen i fjeset hans:knegg:
Viste han at du skulle teste deg da? Er jo litt koselig da at dere egentlig fikk svaret sammen ;)
 
Viste han at du skulle teste deg da? Er jo litt koselig da at dere egentlig fikk svaret sammen ;)
Nei jeg hadde ikke sagt i fra om at jeg testet meg. Ja det var kjekt at han fikk vite det med en gang. ;)
 
Ei god venninne av meg, og søstera til mannen vet om det :) Vi ble så overrasket over positiv test at vi måtte si det til noen.
 
Foreldrene våre vet det. Og en av barnets kommende oldeforeldre. Sjefen på jobb + mitt nærmeste kollegateam vet det. Og noen få nære venner.
 
Kun jeg og mannen som vet det, og tenker å holdet det for oss selv lengst mulig. Tipper vi, når den tid kommer, bruker en body eller t skjorte til kommende storebror. Ikke så veldig spennende, men morsomt da. Særlig å se hvor lang tid det tar før trykket på bodyen oppfattes. :p
 
Foreldrene våre har fått vite det + min bestevenninne som også er gravid, men søsken, annen familie og venner venter vi en god stund til å fortelle da det har gått galt 2 ganger tidligere
 
Dette er ivf, så vi har allerede delt med noe familie :) men nå venter vi til vi har hatt et par ul til før vi forteller flere!
 
Her måtte jeg dele det med en kollega. Vi jobber i team og jeg har kastet opp i 2 dager. Måtte forsikre henne om at jeg ikke var smittsom. Så da følte vi det ble feil å ikke si det til min mor og far + hans søster som vi har ett veldig nært forhold til. Det er lett å ha en fornemmelse om hvordan ting skal gjøres også er det ikke alltid like enkelt å få det til å bli slik :/
 
Back
Topp