Februar 2026

Jeg har nå fått oppdatering på blastocystene og kjenner angsten stige. Vet at jeg har gode utsikter - men blir likevel nervøs. Har bare kjøpt en enkeltpakke. Er ganske ung, god AMH, hentet ut 19 egg, 18 var modne, 12 ble befruktet... Idag er dag 4, og bare to av de omtales som excellent, med 5-6 som ser bra ut og 1 som er på grensen til å kastes. Embryologen sa at vi i hvert fall kan regne med at 1-2 fryses. Det kan være de er forsiktige med å gi høye forhåpninger, men jeg hadde allerede fått forhåpningen fra før behandling ble igangsatt mtp. tall at vi kom til å ende et sted med 4-5-6 på frys. Det er skuffende om vi med min alder og tall og uforklarlig infertilitet kun klarer å få til 1-2 innsett, da er jo utsiktene relativt sett små til at dette kan gå fint, og søsken på dette ene forsøket er utelukket. :(
Det er mogleg embryologen er forsiktig i sitt anslag, men forstår skuffelsen veldig godt, for ein vil jo gjerne få mange forsøk etter ein har hatt uttak. Skal du ha ferskinsett?

Det er mogleg embryologen er forsiktig i sitt anslag, men forstår skuffelsen veldig godt, for ein vil jo gjerne få mange forsøk etter ein har hatt uttak. Skal du ha ferskinsett?
Tusen takk for svar, det er godt å diskutere dette med folk når det står på som verst her, blir mye tanker.

Jeg håper hun er forsiktig. Alle mine tall har vært meget gode, og jeg fikk jo ut såpass mange modne egg at jeg nok har hatt litt høye forventninger fra start.

Nei, på grunn av risiko for overstimulering blir det bare fryseforsøk. Så det er jo i så fall snakk om at jeg kanskje kun får 1-2 egg ut av en syklus med 18 modne egg, det er jo et særlig godt resultat statistisk sett forstår jeg... Det er riktignok ICSI. Det skyldes en gentest som viste relativt normale resultater, men som klinikken mente likevel gjorde ICSI til beste valg for sikkerhetsskyld.

Merker at kontrollbehovet blir stort, og at jeg sliter med å ha tillit til valgene som tas - selv om jeg ikke har noen grunn til det overhodet. Har følt meg skikkelig godt ivaretatt i hele prosessen og opplever at de svarer på alle spørsmål og er veldig imøtekommende. Synes bare det er ubehagelig at det skal kastes embryoer, og at jeg ikke deltar i valgene knyttet til hva som kastes og hva som bevares osv. Så har dette jo en økonomisk side og, der vi nok fikk inntrykk av at vi grunnet alder, tall og utsikter skulle klare oss meget godt med ett forsøk og få til minst ett barn og kanskje ha noe på frys til søsken også. Det kan godt være jeg misforstod litt der, og at det var litt vel optimistisk tolket av oss.

Syns skyggen din ser spennande ut! Ingen erfaring med makesure tidlig, men den eine gongen eg har testa positivt, fekk eg først skygge lik din på babyplan tidligtest, samtidig negativ make sure vanlig. Makesure vart positiv dagen etter, på morgonurin. Det var ein exu så hadde lav hcg over lengre tid så kan ikkje kommentere på stigninga vidare.
Takk for svar! Håper min blir postiv i morgen :D Nå som testen er tørket ser jeg at den er rosa

Som ble sagt her tidligere så varierer batch veldig. Ta en ny i morgen tidlig for å se bedre om du har økning
Takk for svar, venter nok to dager med å ta en ny digital test, og da bør det nok stå 2-3 uker om det skal være noe reellt, da jeg er 4+4. Hausken ba meg ta en blodprøve i dag, så får vel svaret på det snart også♡</3

Jeg er 8dpo og tre dager etter innsett (potensielt uke 3+1). Jeg kjenner at jeg har en del murringer/litt menssmerter i eggstokk-området som jeg ikke tror jeg har hatt før innsett. Er det bare innbinding eller tilfeldigheter? Eller kanskje et tegn på at det ikke gikk? :wtf
For meg er det helt vanlig å få de murringene, oppblåsthet med støttemedisin(cyclogest her), så de første gangene jeg prøvde IVF så ble jeg så sikker på at jeg var gravid, men det var bare medisinene:/ Men sånn var det jo også siste gang jeg ble gravid igjennom IVF, så det er dessverre umulig å si! For meg ble det tydelig den gangen jeg begynte å kaste opp 4+0:)

Tusen takk for svar, det er godt å diskutere dette med folk når det står på som verst her, blir mye tanker.

Jeg håper hun er forsiktig. Alle mine tall har vært meget gode, og jeg fikk jo ut såpass mange modne egg at jeg nok har hatt litt høye forventninger fra start.

Nei, på grunn av risiko for overstimulering blir det bare fryseforsøk. Så det er jo i så fall snakk om at jeg kanskje kun får 1-2 egg ut av en syklus med 18 modne egg, det er jo et særlig godt resultat statistisk sett forstår jeg... Det er riktignok ICSI. Det skyldes en gentest som viste relativt normale resultater, men som klinikken mente likevel gjorde ICSI til beste valg for sikkerhetsskyld.

Merker at kontrollbehovet blir stort, og at jeg sliter med å ha tillit til valgene som tas - selv om jeg ikke har noen grunn til det overhodet. Har følt meg skikkelig godt ivaretatt i hele prosessen og opplever at de svarer på alle spørsmål og er veldig imøtekommende. Synes bare det er ubehagelig at det skal kastes embryoer, og at jeg ikke deltar i valgene knyttet til hva som kastes og hva som bevares osv. Så har dette jo en økonomisk side og, der vi nok fikk inntrykk av at vi grunnet alder, tall og utsikter skulle klare oss meget godt med ett forsøk og få til minst ett barn og kanskje ha noe på frys til søsken også. Det kan godt være jeg misforstod litt der, og at det var litt vel optimistisk tolket av oss.
Eg kjenner også på eit stort kontrollbehov, så denne prosessen vert ei øving i å gi litt slipp. Sjukt vanskelig, når det kjem ned på detaljnivå med fine prøver og gode utgangspunkt, og så går det ikkje heilt som forventa. Eg kan henge meg litt opp i tall, og samanlikne meg med andre, så det et noko eg jobbar med. Håper du får gode resultat i morgon, og at det blir spire, sjølv om det skulle bli få egg på frys denne omgang :Heartred

Synes du skal ringe de og høre litt angående det med at de ikke ville lagre de som ikke er perfekte, det synes jeg er veldig rart. Jeg har også et ekstremt kontrollbehov, og likte ikke at jeg ikke så røret gå fysisk inn under innsett, selv om jeg nå har fått positiv test og ikke har hatt sex, så de må jo ha satt det inn, haha. Som sagt så fikk vi variable blastoer på frys, 8 stk 5-dagers, 16 modne(av 50!! Overstimulering og totalfrys), og de beholdt alle som ble 5 dagers, inkludert 4 stk 5AAA. To av de på 5AAA ble vi ikke gravide med sist, så de trenger ikke å være levedyktige, selv om de virker perfekte i utviklingen.

Fy f…. Jeg har ikke ord :nailbiting:
IMG_9828.jpeg
IMG_9829.jpeg
IMG_9830.jpeg

Det er nok mest vanlig å ikke få til på første forsøk, og siden de ikke vet hva som er grunnen til infertilitet blir jo ofte første forsøk et slags «prøve-forsøk» med tanke på stimulering. Jeg vet ikke hvor du går hen, men jeg ville hatt tillit til at de beholder alle embryo som har størst sannsynlighet for å lykkes. Jeg ville anbefalt deg å lese deg opp på gradering av embryo. Det hjalp meg, det og få muligheten til å snakke med embryologene (det er ikke alle klinikker som tillater dette vel og merke). Hvis de tillater det der du er så ville jeg absolutt gjort det. De kan gi deg innsikt i celle-deling og fragmentering, og graderingene. Det har gitt meg mye i alle de 7 uttakene jeg har hatt :smiley-ashamed004

Det er nok mest vanlig å ikke få til på første forsøk, og siden de ikke vet hva som er grunnen til infertilitet blir jo ofte første forsøk et slags «prøve-forsøk» med tanke på stimulering. Jeg vet ikke hvor du går hen, men jeg ville hatt tillit til at de beholder alle embryo som har størst sannsynlighet for å lykkes. Jeg ville anbefalt deg å lese deg opp på gradering av embryo. Det hjalp meg, det og få muligheten til å snakke med embryologene (det er ikke alle klinikker som tillater dette vel og merke). Hvis de tillater det der du er så ville jeg absolutt gjort det. De kan gi deg innsikt i celle-deling og fragmentering, og graderingene. Det har gitt meg mye i alle de 7 uttakene jeg har hatt :smiley-ashamed004
Takk for dette! Det er gode tips, og det skal jeg gjøre. Jeg har forstått det slik at man hadde stor tro på at det i vårt tilfelle er uflaks, og at vi derfor "burde" kunne bli gravide ganske lett. Men det er jo sant at det ikke er mulig å vite på forhånd, og at det selvsagt kan vise seg å være vanskelig. Vi fikk imidlertid "anbefalt" å kjøpe kun et forsøk, noe jeg forsåvidt har kalde føtter for nå :banghead:

Jeg har snakket med embryologene, tror jeg, når jeg har fått beskjed om hvordan det ligger an i løypa. Så har egentlig ingenting å klage på, synes nok bare det er vanskelig å forstå alt, og jeg blir stresset for at alt går i vasken. Jeg skal være flink til å spørre imorgen når fasit foreligger! :smiley-angelic002

Igjen, takk for gode ord!! (Og lykke til, om du står i lignende prosess fortsatt!)

Miss "Skal vente helt til testdag" har tatt sin første test 5dpt og 10dpo. Supernegativ. Enda jeg FØLER meg så gravid. Sukk. Skal ikke i kjelleren enda! Det var forøvrig ikke en tidligtest heller tror jeg, men en 25 hcg.
Det er nesten helt umulig å la vær, når håpet er så stort. Forstår deg sååå godt :Heartred
Det er fortsatt tidlig, og enda håp.:smiley-angelic001
Satt du ovitrelle forresten?

Jeg har ikke gitt opp altså. Jeg er jo bare 9 dpo. Dagens første og andre test mente checkerappen var positiv på tidligtestene. Den på 25 var bare skygge som ble litt synlig når den tørket. Det samme med de på 25 som jeg tok nå nettopp. Jeg har bestilt nye tidligtester som kommer i kveld. Det blir så spennende! Her er min testerekke fra i dag :hilarious:
IMG_9833.jpeg
IMG_9836.jpeg
IMG_9842.jpeg

Vedlegg

• IMG_9828.jpeg
    IMG_9828.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 25
  • IMG_9848.jpeg
    IMG_9848.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 9
Last edited:
Back