Energidrikk

n00bie

Flørter med forumet
Drikker dere fortsatt energidrikk så lenge dere er under 200mg koffein per dag? Uten å ha sjekket så hadde jeg bare antatt at det var for mye koffein i en 0,5L energidrikk. Men det ser jeg nå at det ikke er (160mg i min favoritt Battery Fresh❤️). Men på dem så står det at de ikke er for gravide. Men regner med at det bare er sånn de må skrive siden (relativt) høyt koffeininnhold? Spille vel ikke noen rolle om det feks er 160mg koffein igjennom vanlig svart kaffe eller energidrikk...?

Jeg drikker litt energidrikk av og til. Legen min sa det går helt fint om en holder seg under 200 mg daglig som anbefalingen er :D

Sniker fra februar, jeg har drukket en del red bull i dette svangerskapet :joyful: Er ikke så mye koffein som man tror, så man kan teknisk sett drikke en stor hver dag og være under den anbefalte grensen. Ikke sunt, men :hilarious: Det at de skriver på boksen er vel for å sikre seg så at ingen kan saksøke dem hvis de tror de mister pga det

Jeg har blitt så usaklig trøtt i dette svangerskapet at av og til "må" jeg ha en boks for å komme meg igjennom hele dagen :hilarious: Går helt greit så lenge en ikke drikker mye annet med koffein i tillegg.

Takk for betryggende svar alle sammen! :joyful: Høres sikkert dumt ut, men for meg har det å ikke kunne drikke energidrikk (som jeg trodde jeg ikke kunne) og ikke snuse tatt gleden ut av gaming for meg (spilte mye før jeg begynte å prøve å bli gravid), så da kan forhåpentligvis energidrikken gi litt riktig "stemning" :smiley-angelic001 selv om den andre viktige ingrediensen må utebli en laaang stund til

Holder meg unna energidrikk, men det er mest fordi jeg prioriterer andre ting over det. Har mye mer lyst på en god kopp kaffe. Tar noen dager to kopper, noen dager en kopp og et glass cola zero. Det var så befriende da jeg var ferdig med amming i mai å endelig kunne drikke så mye jeg ville, men det varte jo bare et par måneder :laughing002

Jeg klarer ikke smaken av kaffe lenger, men må ha noe koffein for å overleve dagene. Har derfor begynt å bruke sånne brusetabeletter med koffein fra normal! Den blå smaker helt fint og det er ca 50mg koffein i dem, så da er man godt innenfor grensen :)

Hei!
Jeg har ikke drukket energidrikker på lenge.
Men én gang om dagen må jeg ta en kopp kaffe, jeg klarer meg ikke uten kaffe.
Jeg er i uke 36 ;)

Drikker dere fortsatt energidrikk så lenge dere er under 200mg koffein per dag? Uten å ha sjekket så hadde jeg bare antatt at det var for mye koffein i en 0,5L energidrikk. Men det ser jeg nå at det ikke er (160mg i min favoritt Battery Fresh❤️). Men på dem så står det at de ikke er for gravide. Men regner med at det bare er sånn de må skrive siden (relativt) høyt koffeininnhold? Spille vel ikke noen rolle om det feks er 160mg koffein igjennom vanlig svart kaffe eller energidrikk...?
Eg hate egentlig energidrikker, drikker veldig veldig lite drikke generelt og like verken kaffi eller brus noko særlig (men elske julabrus!). Så i mine desperate taxidager når eg gjekk på maxdose allergitabletter så oppdaga eg energidrikker, prøvde litt ulike men likte igrunn ingen, før eg prøvde battery peachberry:dance011det e blitt min dyrebare last! Syns den smake SÅ godt, og skulle så gjerne ønska den var uten taurin og alt dritt, for eg får egentlig auka hjertebank av det. Men innimellom kose eg meg med ein boks. Eg e dogg super var på koffein, kan ikkje drikka etter kl 12 på dagen, ever. Og med søvnproblemer som gravid har det heller vært det som har gjort at eg har kutta på energidrikker. Men, eg trur at energidrikker er mykje værre for gravide enn f.eks kaffi. Det e tilsatt mykje ulikt i dei fleste energidrikker som utslår kvarandre og dermed forstyrrer kroppen mykje meir enn koffein generelt, er derfor berre energidrikker får 16års aldersgrense og ikkje koffein. Så eg ville aldri ha drukket ein boks energidrikk kvar dag, verken som gravid eller ikkje, det er absolutt ikkje bra for helsa.
Men å kose seg med ein boks i ny og ne er noko anna❤️ ser ikkje på det som problematisk, sjølv om eg forstår veldig godt at dei fleste holder seg heilt vekke for helsa sin del❤️

Jeg klarer ikke smaken av kaffe lenger, men må ha noe koffein for å overleve dagene. Har derfor begynt å bruke sånne brusetabeletter med koffein fra normal! Den blå smaker helt fint og det er ca 50mg koffein i dem, så da er man godt innenfor grensen :)
Tights.no selger også koffein tabletter, ein tablett inneholder 100mg koffein og har delestreker slik at den kan deles i 4. Eg måtte ta koffein daglig pga allergitabletter, blei DAU trøtt og koffein slo trøttheten ut. (Like ikkje kaffi og å drikka energidrikker kvar dag va og e komplett uaktuelt). Innimellom kunne eg ta 25mg, men nokre dagar va eg oppe i 200mg. Veldig fint å ha kontroll når ein trenge det liksom. Og ja, boksen inneholder 500 tabletter og eg kjøpte den for 2år siden og har fremdeles fleire igjen:hilarious: føle det er ein slags magisk boks som berre ALDRI går tom:hilarious:

Tights.no selger også koffein tabletter, ein tablett inneholder 100mg koffein og har delestreker slik at den kan deles i 4. Eg måtte ta koffein daglig pga allergitabletter, blei DAU trøtt og koffein slo trøttheten ut. (Like ikkje kaffi og å drikka energidrikker kvar dag va og e komplett uaktuelt). Innimellom kunne eg ta 25mg, men nokre dagar va eg oppe i 200mg. Veldig fint å ha kontroll når ein trenge det liksom. Og ja, boksen inneholder 500 tabletter og eg kjøpte den for 2år siden og har fremdeles fleire igjen:hilarious: føle det er ein slags magisk boks som berre ALDRI går tom:hilarious:
Genialt! Ser det er tomt på lager nå, men de må jeg kjøpe!

Back
Topp