Skravletråd for Mars -26

Angående sukkerbelastningstesten: hvor viktig er dagene før? Jeg skal ta på tirsdag, men det blir jo litt søtsaker og greier i helga :smiley-ashamed004 Har det mye å si, eller burde jeg droppe det?
Det skal ikke ha noe å si hvis du har grei insulinproduksjon. Jeg spiser IKKE lite sukker, spiste sjokolade og masse klementiner kvelden før, ganske så seint, og hadde fastende blodsukker på morgenen på 3.9. Det viktigste er lang nok faste-tid. Så ikke stå opp kl 00 og spis sukker og cola. Heller kutt ut maten kl 20/21, og ikke spis noe mer, og ikke drikk annet enn vann.

Angående sukkerbelastningstesten: hvor viktig er dagene før? Jeg skal ta på tirsdag, men det blir jo litt søtsaker og greier i helga :smiley-ashamed004 Har det mye å si, eller burde jeg droppe det?
Spiste helt vanlig, aka ganske mye sukker :shy: Så på Fürst nå at jeg hadde 4,8 i fastende blodsukker og 4,2 etter to timer. Så hadde ikke noe å si for min del at jeg spiste mye sukker i dagene før:hello2

Jeg drømte så fint om mamma i natt :Heartred

Hun døde i oktober, og i natt kom hun i en drøm og la hånden på magen. Hun kjente babyen beveger seg og hun snakket til den. I drømmen er jeg like langt på vei som jeg er nå, så det er som om det er i nåtid.
Følte hun liksom fortalte at hun er her og at hun passer på. Våknet opp og gråt i kaffekoppen i gode 20 minutter :laughing002:p:Heartred

Hun døde i oktober, og i natt kom hun i en drøm og la hånden på magen. Hun kjente babyen beveger seg og hun snakket til den. I drømmen er jeg like langt på vei som jeg er nå, så det er som om det er i nåtid.
Følte hun liksom fortalte at hun er her og at hun passer på. Våknet opp og gråt i kaffekoppen i gode 20 minutter :laughing002:p:Heartred
For en fin drøm:Heartred Jeg har virkelig troen på at de man har mistet kan snakke til oss via drømmer. Har selv opplevd det flere ganger:love7

Jeg drømte om mormor forleden, som jo også døde under svangerskapet mitt. Tenkte på deg da faktisk. Godt og vondt samtidig.

Flere med små som tramper fort inni magen? Akkurat hatt 3-4 ganger hvor det kjennes som hun ligger å sparker alt hun kan i et raskt tempo over noen sekunder. Aldri opplevd før, og blir bittelitt bekymret siden det er litt vel rask tramping.

Flere med små som tramper fort inni magen? Akkurat hatt 3-4 ganger hvor det kjennes som hun ligger å sparker alt hun kan i et raskt tempo over noen sekunder. Aldri opplevd før, og blir bittelitt bekymret siden det er litt vel rask tramping.
Nå har det roet seg til de normale bevegelsene. Men det var som om hun sparket eller bokset veldig fort og såpass kraftig at jeg både kunne se og kjenne det fra utsiden. Veldig rart å kjenne på.

Ja, jeg er nesten redd for at hun har epilepsi eller krampe eller noe inni der, for noen ganger virker det bare for raskt på en måte

Ja, jeg er nesten redd for at hun har epilepsi eller krampe eller noe inni der, for noen ganger virker det bare for raskt på en måte
Ja enig. Men har google rundt og funnet ut at det er mange som har kjent det samme og at alt var bra heldigvis :happy:

Har kjent det før med en av de andre, så kjenner til det du snakker om. Merkelig opplevelse, men

Etter å ha vær inne på kontroll hos fastlegen er det nå bestemt i samråd med kommuneoverlege at jeg skal over på svangerskapspenger. Var vist heller ikke noe problem å være sykemeldt til man får dem innvilget :)

Etter å ha vær inne på kontroll hos fastlegen er det nå bestemt i samråd med kommuneoverlege at jeg skal over på svangerskapspenger. Var vist heller ikke noe problem å være sykemeldt til man får dem innvilget :)

Bare så du er obs på det, så kan det godt være du får avslag fordi du er sykemeldt, og de kan vurdere det til at det er sykemelding som blir mest riktig..
Jeg lot være å levere inn sykemeldingen min/søke sykepenger da legen min gjorde det sånn - men det var i 2021 og svangerskapspengene kom i orden innen to uker. For å unngå kluss liksom.

Bare så du er obs på det, så kan det godt være du får avslag fordi du er sykemeldt, og de kan vurdere det til at det er sykemelding som blir mest riktig..
Jeg lot være å levere inn sykemeldingen min/søke sykepenger da legen min gjorde det sånn - men det var i 2021 og svangerskapspengene kom i orden innen to uker. For å unngå kluss liksom.
Dette er i samråd med lege og kommuneoverlege, så tror nokk de har litt peiling. Jeg kan være sykemeldt på andre grunnlag, frem til svangerskapspenge er i orden slik jeg fikk det lagt frem :)

Back
Topp