Oktober 2025

Har vært på UL-sjekk idag. På høyre side hadde jeg godt over 15 eggposer (kom ut av telling) og på venstreside hadde jeg 7-8 eggposer alle lå på 8-14 cm og endometriet på 10 mm. Jeg aner ikke helt hva disse verdiene faktisk betyr, men legen sa det var god rekruttering. Fikk beskjed om å gå litt ned i dose, og ny kontroll på mandag. Noen med mer erfaring enn meg så klarer å regne seg frem til når uttak mest sannsynlig blir?
Denne legen sier jo ingen ting, han er litt rolig for å si det slik.. Jeg blir fulgt opp privat, der den offentlige klinikken er langt fra bostedet mitt. :rolleyes: :Heartred

Har vært på UL-sjekk idag. På høyre side hadde jeg godt over 15 eggposer (kom ut av telling) og på venstreside hadde jeg 7-8 eggposer alle lå på 8-14 cm og endometriet på 10 mm. Jeg aner ikke helt hva disse verdiene faktisk betyr, men legen sa det var god rekruttering. Fikk beskjed om å gå litt ned i dose, og ny kontroll på mandag. Noen med mer erfaring enn meg så klarer å regne seg frem til når uttak mest sannsynlig blir?
Denne legen sier jo ingen ting, han er litt rolig for å si det slik.. Jeg blir fulgt opp privat, der den offentlige klinikken er langt fra bostedet mitt. :rolleyes: :Heartred
Størrelsen på eggene sier noe om hvor godt du responderer. det er noe sprik mellom 8 og 14, så derfor så velger de å trappe ned for å se om de på 8 kommer seg eller ikke. de må være over 17mm. Jeg vil anta midten av neste uke. de vokser i snitt 1mm pr dag. så må du regne mandag UL og mulig siste dag med sprøyter, el sprøyter tirsdag, opphold onsdag og uttak torsdag mulig :)

Hei!
Fikk nettopp brev om at jeg har fått time til sprøyteopplæring i november, et par dager før jeg skal ha forventet menstruasjon. Vet dere om det betyr at jeg da kan gå igang med sprøyte når mensen kommer etter det eller må jeg få enda et brev som sier at vi har fått plass? Står på venteliste uke 45

Hei!
Fikk nettopp brev om at jeg har fått time til sprøyteopplæring i november, et par dager før jeg skal ha forventet menstruasjon. Vet dere om det betyr at jeg da kan gå igang med sprøyte når mensen kommer etter det eller må jeg få enda et brev som sier at vi har fått plass? Står på venteliste uke 45
Når du har sprøyteopplæring så er det like før du skal starte. Jeg fikk sprøyteopplæring med beskjed om å begynne på mensen som kom like etterpå :)

herregud!! gratulerer med et så godt resultat! :) Q10 har nok ikke fått gjort noe for eggene dine, da det må brukes i 3 mnd, men fader for en god syklus å god fangst! NYT å kos deg med ruging!! :D
Takk❤️
Tror selv ikke det hjalp, tror nok helst kombinasjon av icsi og at uttaket ble gjort litt tidligere:)
Skal prøve slappe av og håpe at det lykkes:)

Wow så kult gratulerer så mye ❤️ Nysgjerrig da er det mannlig altså spermen som ikke gjorde jobben med ivf? Så icsi funker bedre? Du er jo veldig heldig med så mange gode på et forsøk, send meg noe av det lykke støvet min vei hehe..
Takk❤️ Tror egentlig det var kombinasjonen av tidligere uttak og icsi. Prøver få barn alene, og bruker derfor donor.
Masse lykkestøv til deg å❤️

Det er jo bare helt fantastisk!! :D Er SÅ glad på dine vegne! ♡ og forhåpentligvis trenger du bare det ene du skal sette inn nå! :D ♡♡♡

PS. Jeg gikk på q10 ubiquinol (++) fra februar til april i år, og min amh hadde økt fra 14 i desember 24 til 22 mai 25. Jeg har forstått at det er flere faktorer som spiller inn på prøveresultatet, men jeg velger å tanke at alle pengene brukt på det ikke vsr bortkastet. Det som stresser meg nå er at jeg selvfølgelig sluttet i april etter den siste nedslående beskjeden (etter siste forsøk privat). Men jeg håper det fortsatt "henger igjen" . Vi vet jo nesten ingenting og har null kontroll så, ihvertfall jeg, griper etter all logikk og "svar" jeg kan finne..
Takk❤️
Håper det selv å❤️
Man prøver mye selv om det blir dyrt.
Håper virkelig det lykkes for deg og at effekten fortsatt er der:)

Da har jeg landet litt etter en slitsom og lang dag. Har skjedd så mye. Igjen. høres ut som en sketsj når jeg sier det høyt.. Forstår om dere tenker at det er jeg som er problemet som opplever så mye rart og feil hele tiden. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å tro på at alt det som skjer med meg skal skje med én person..

Men i korte trekk og med en intensjon om å fokusere mest mulig på det positive (får se hvordan dét går);

Vi fikk ut 5 egg. Problemet er at 4 av de ble hentet ut fra veldig små eggposer og er mest sannsynlig ikke modne. Legen som gjorde UL-kontrollen før uttak (samme som sa hun ikke hadde lest i journalen min for den var så lang) hadde visstnok feiltolket cyste, væskeansamling og sammenvoksninger som eggposer. så det var kun to eggposer som var store nok og de andre var ikke eggposer.. Så denne legen gikk ut ifra feil "gjeng"/gruppe med eggposer når hun beregnet uttak og dosering. Vi har ikke fått snakket med noen om hva som har skjedd ennå så vi er fortsatt veldig forvirra. Men sånn vi forstår det så burde dosen ha blitt økt under kontrollen eller at jeg burde stimulert lengre og fokusert på den gjengen med mindre eggposer fremfor de to store (og cyste og dritt..)

Etter legen som gjorde uttaket i dag oppdaget dette, og kun fikk ut ett egg av de to eggposene som var store nok, så kontaktet hun en annen lege. (Dette var heldigvis hun som vi følte hadde satt seg inn i situasjonen vår og tok oss på alvor før vi startet opp igjen på OUS nå i høst) Hun hjalp til og sa til hun andre at hun skulle tømme de største av de små eggposene også. Itilfellet.. (ett egg etter alt dette var liksom litt lite...)

Hun som gjorde uttaket hadde heller ikke lest særlig i journalen min og begynte å prate om at jeg HAR hydrosalpinx igjen og at jeg skulle henvises til samme (feil)operasjon som ble forsøkt i fjor sommer... Heldigvis var hun andre legen der så jeg slapp å forklare alt der jeg lå og hadde mest lyst til å skrike.. Dette var det vondeste uttaket jeg har hatt til tross for mer smertestillende...

Hadde dette vært et vanlig uttak, med 5 egg fra normale modne eggposer, så hadde jeg vært overlykkelig. Men i realiteten så er det vel kanskje to stk som i det hele tatt er modne. Forbereder oss på dårlige nyheter i morgen tidlig ang befruktning. Men det KAN jo hende det ene lille egget (i den store fine eggposen) er gullegget vårt.. Jeg har klamret meg fast i mindre tegn til håp før ♡

Off, sorry for at det ofte blir så lange innlegg fra meg. Jeg forstår om det blir litt i meste laget for noen.

Back
Topp