Kjenne liv? :)

Jeg er så usikker på hva jeg kjenner. Er 15+2 og syns det minner veldig om da jeg var gravid sist. Kjennes som at baby stuper kråke og holder på inni der, men babyen er jo fortsatt ganske liten så syns det er rart jeg skal kjenne det så godt. Og innimellom er magen stram på ene siden, akkurat som når førstemann lå og stanget på ene siden like før termin. Men igjen, baby er jo for liten for det nå? Hadde mye kynnere sist, og vet jo hvordan det er så føles ikke helt samme. Noen som kjenner seg igjen i det jeg forsøker å beskrive?

I dag har jeg kjent mye bevegelse. Var så gøy under ultralyden i dag. Han lå og beveget beina veldig, og jeg måtte bare si at: det der kjenner jeg faktisk. Også pekte jordmor på et punkt på magen og lurte på om det var der jeg kjente. Og det var det jo. Så definitivt baby nå, med andre ord :laughing002
Såå gøy!!

Jeg er så usikker på hva jeg kjenner. Er 15+2 og syns det minner veldig om da jeg var gravid sist. Kjennes som at baby stuper kråke og holder på inni der, men babyen er jo fortsatt ganske liten så syns det er rart jeg skal kjenne det så godt. Og innimellom er magen stram på ene siden, akkurat som når førstemann lå og stanget på ene siden like før termin. Men igjen, baby er jo for liten for det nå? Hadde mye kynnere sist, og vet jo hvordan det er så føles ikke helt samme. Noen som kjenner seg igjen i det jeg forsøker å beskrive?
Baby ligger av og til og presser ut her i alle fall. 17 uker til dag. Da er det hardt og stramt bare akkurat på et sted i livmoren, men mykt over.

Baby ligger av og til og presser ut her i alle fall. 17 uker til dag. Da er det hardt og stramt bare akkurat på et sted i livmoren, men mykt over.
Aah, da kan jo det være det. Som sagt er følelsen veldig kjent fra sist, så det var min umiddelbare tanke. Selvfølgelig vanskelig å si sikkert enda, men koselig å tenke at det er baby :angelic:

Aah, da kan jo det være det. Som sagt er følelsen veldig kjent fra sist, så det var min umiddelbare tanke. Selvfølgelig vanskelig å si sikkert enda, men koselig å tenke at det er baby :angelic:
Ja altså, hva annet? Morkaken flytter seg ikke akkurat, og tror ikke livmoren strammer seg DELVIS? :P

Ja altså, hva annet? Morkaken flytter seg ikke akkurat, og tror ikke livmoren strammer seg DELVIS? :P
Nei, ved kynnere strammer jo hele greien seg :laughing002
I natt drømte jeg at den følelsen viste seg å være premature rier og at jeg måtte føde i uke 15, selv om babyen var helt frisk og hadde bankende hjerte. Skikkelig mareritt for en gravid! :nailbiting:

Nei, ved kynnere strammer jo hele greien seg :laughing002
I natt drømte jeg at den følelsen viste seg å være premature rier og at jeg måtte føde i uke 15, selv om babyen var helt frisk og hadde bankende hjerte. Skikkelig mareritt for en gravid! :nailbiting:
Drømte noe lignende for litt siden :bag:

Ååå det er så koselig - selv om det er så sjeldent enda! :Heartpink

Nå er jeg ikke lenger i tvil om at det jeg kjenner er små spark fra den lille! :love017 16+3 i dag og jeg lå på ryggen nå istad med hånda på magen og sverger at jeg kunne kjenne det fra utsiden også! Syk følelse! Kan liksom ikke være noe annet enn baby mtp bevegelsen kom fra akkurat der livmoren ligger :Heartred

Kjenner noe i magen av og til, men fortsatt usikker om det er baby :think005 gleder meg til å kjenne det mer tydelig:Heartred

Har drømt 2-3 ganger siste uken at jeg har kjent tydelig liv, også våkner jeg og innser at det kun var en drøm. Våknet skuffet kan man si :smiley-ashamed004 Er 18+2, men ingenting enda. Har morkake foran og må bare smøre meg med en tålmodighet jeg ikke har

Har drømt 2-3 ganger siste uken at jeg har kjent tydelig liv, også våkner jeg og innser at det kun var en drøm. Våknet skuffet kan man si :smiley-ashamed004 Er 18+2, men ingenting enda. Har morkake foran og må bare smøre meg med en tålmodighet jeg ikke har
Akkurat det samme hos meg, har ikke morkake foran, men venter i spenning også. Føles ut som om alle andre føler liv og det blir nesten en bekymring, godt å høre at vi er flere :cat: Er 18+0 i dag :Heartred

Kjenner iiiingen bobler som sprekker, sommerfuglvinger eller fiskehale. Har morkaken på bakre vegg og er 17+1. Er førstegangsgravid da. Kjenner muligens noe, men mer et slags trykk eller press/stikking på ene siden av og til, vanskelig å forklare, vet ikke helt haha. Gleder meg også til å kjenne liv, disse spøkelsesukene er litt skumle:)

Har kjent liv lenge, er 17+1. Morkake foran, men er nok en aktiv tass, fordi det er veldig tydelig! Baby nr 2. Sist kjente jeg ikke før 20/21.

Nå er jeg endelig sikker på at jeg kjenner liv. Har morkaken bak nå som sist.16+0 nå og har egentlig trodd det i ukesvis, og jordmor sa det ikke var unaturlig at jeg kjenner det tidligere som førstegangs siden jeg vet hvordan det føles ut. Kommer alltid når jeg ligger i ro og er som at noen turner der inne. Kan til og med kjenne innimellom hvilken side baby ligger på. Det er så koselig, og gleder meg til det blir mer ekte spark :Heartred

Kjenner iiiingen bobler som sprekker, sommerfuglvinger eller fiskehale. Har morkaken på bakre vegg og er 17+1. Er førstegangsgravid da. Kjenner muligens noe, men mer et slags trykk eller press/stikking på ene siden av og til, vanskelig å forklare, vet ikke helt haha. Gleder meg også til å kjenne liv, disse spøkelsesukene er litt skumle:)
Spøkelsesuker var godt begrep! Det er jo så merkelig alle de lange ukene før man kjenner liv. Er jeg gravid egentlig? :rolleyes:

Om det hjelper, så sa de at morkaken var bak her og, men kjenner ekstremt liiiite. 17+5, og hadde jeg ikke kjent etter hele tiden, så hadde jeg ikke merket noe liv. Og jeg venter nr5..!!
Hadde tydeligere liv i magen ved 14 uker på både nr1 og nr2, enn med denne, på 17 uker.. :dead: :dead:
Så.. ja.. babyene i magen er også veldig ulike, og kan være rolige som bare det.

Trodde jeg kanskje kjente noen små bobler for to uker siden, men ikke kjent noe som helst siden det. 18+5 idag. Takk gud for OUL neste uke så man ser at det er noe liv, for kjennes ikke ut som det nå :shifty: :whacky011

Back
Topp