Lurer på om mataversjonene og -cravingsene er kroppens måte å forsikre seg om at jeg spiser variert på. For det jeg synes var såå fantastisk godt i går, er overhodet ikke fristende å putte i seg i dag! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Syntes det på ett sett er så vanskelig å forstå at lille er i magen.
Har ikke hatt no smerter(hatt en epidose for 2.5uke sia), ikke noe farge på papiret, har symptomer men ikke ekstreme.
Er nå 7+4, når anbefaler dere å ta ultralyd?
Når som helst etter 7+0. Så for eksempel neste ledige timeSyntes det på ett sett er så vanskelig å forstå at lille er i magen.
Har ikke hatt no smerter(hatt en epidose for 2.5uke sia), ikke noe farge på papiret, har symptomer men ikke ekstreme.

Samme! Hos meg kan det endre seg MENS jeg står og lager matenLurer på om mataversjonene og -cravingsene er kroppens måte å forsikre seg om at jeg spiser variert på. For det jeg synes var såå fantastisk godt i går, er overhodet ikke fristende å putte i seg i dag!![]()
Syns det er litt dustete gjort, men…Det var veldig fint å ta priv TUL 8+5 for da hadde navlesnoren rukket å etablert seg i den begynnende morkake og dermed får foster stabil tilførsel av næring og oksygen via morkaken istedefor det gule legemet (som kan variere i funksjon).Syntes det på ett sett er så vanskelig å forstå at lille er i magen.

Hadde du prøvd reseptfritt kvalmestillende mens du venter på time? Lenge å vente med kvalmen daJeg er virkelig virkelig uggen. Nærmest hele døgnet, med unntak av starten av dagen og frem til etter lunsjtid. Blir bare verre og verre utover kvelden og så er jeg redd jeg omtrent skal kaste opp når jeg skal legge meg på sengen eller når jeg beveger meg. Ser frem til legetime om 14 dager, da skal jeg be om kvalmestillende

Du kan ikke vente 14 dager!! Det er mye du kan prøve uten resept, bare send melding til fastlegen din på helsenorge og få anbefalinger fra han/henne. Postafen er førstevalget legene ber deg forsøke, og det er reseptfritt.Jeg er virkelig virkelig uggen. Nærmest hele døgnet, med unntak av starten av dagen og frem til etter lunsjtid. Blir bare verre og verre utover kvelden og så er jeg redd jeg omtrent skal kaste opp når jeg skal legge meg på sengen eller når jeg beveger meg. Ser frem til legetime om 14 dager, da skal jeg be om kvalmestillende
Herregud, det var ugreit! Nå ble jeg skikkelig nervøs for å dele nyheten. Vi venter også nr 3.Vi fortalte svigers om graviditeten her en dag. Vi har to barn og venter en til. Responsen var følgende:
«Herregud!»
«Er dere sikre på dette da?»
«Er det ikke litt tett mellom barna?»
«Er det ikke litt for tidlig, du som akkurat startet i ny jobb?»
«Skal dere ha én til som ikke sover…?»
«Var det planlagt?»
«Dere må vel ha ny bil…»
Happy day. Da vi annonserte forrige graviditet var det ifølge svigermor også for tidlig etter første barn. Og for sent på året. Og feil tidspunkt fordi jeg var student.
Ærlig talt, det finnes ingen bra tidspunkt å få barn. Men ifølge svigermors kommentarer skulle fireåringen åpenbart vært enebarn ennå, for det er først nå jeg er ute i full jobb igjen etter master. Men ifølge henne er det fremdeles for tidlig. Jeg ble bare provosert da vi skulle fortelle en hyggelig nyhet…
Vært gravid flere ganger før og har to barn idag, men denne informasjonen viste jeg ikkeDet var veldig fint å ta priv TUL 8+5 for da hadde navlesnoren rukket å etablert seg i den begynnende morkake og dermed får foster stabil tilførsel av næring og oksygen via morkaken istedefor det gule legemet (som kan variere i funksjon).
Så når man får bekreftet det er det kun 1-2% sjans for at det ikke skal gå bra mente jordmor![]()
Samme her, derfor vi VENTER.. eller mannen kunne nok gledelig delt det men jeg gruer meg til det negativeHerregud, det var ugreit! Nå ble jeg skikkelig nervøs for å dele nyheten. Vi venter også nr 3.
Hadde ikke hørt det jeg heller før noen her inne nevnte noe om det og anbefalte MEG å ventet til uke 8+ pga dette. Man hører jo om flere som har mistet før uke 9, og da kan grunnen noen ganger være overgangen fra plommesekken som næring til at de kobler på navlesnor/morkake/livmor. Det er ikke sikkert jeg forklarer dette helt riktig, men forklarer det sånn jeg har forstått det. Gjerne korriger meg hvis det er noen her som vet litt mer om detVært gravid flere ganger før og har to barn idag, men denne informasjonen viste jeg ikke![]()

Om du allerede går og plages, så kan du jo sende legen en melding på Helsenorge og be om kvalmestillende nå? Det er jo fryktelig slitsomt å gå rundt og være kvalm og uggen nesten hele dagen. Jeg gjorde det forrige uke, fikk resept på xonvea med en gang. Den hjalp mye på kvalmen, så nå er dagene litt mer overkommelige igjen (og mistenker at jeg blir nødt å øke dosen etterhvert også)Jeg er virkelig virkelig uggen. Nærmest hele døgnet, med unntak av starten av dagen og frem til etter lunsjtid. Blir bare verre og verre utover kvelden og så er jeg redd jeg omtrent skal kaste opp når jeg skal legge meg på sengen eller når jeg beveger meg. Ser frem til legetime om 14 dager, da skal jeg be om kvalmestillende
Jeg har også bedt om denne nå, de andre(postafen, afipan) har ikke fungert i tidligere svagerskap. Så dropper alle de og går rett på denne. Håper den fungerer like godt for meg som for degOm du allerede går og plages, så kan du jo sende legen en melding på Helsenorge og be om kvalmestillende nå? Det er jo fryktelig slitsomt å gå rundt og være kvalm og uggen nesten hele dagen. Jeg gjorde det forrige uke, fikk resept på xonvea med en gang. Den hjalp mye på kvalmen, så nå er dagene litt mer overkommelige igjen (og mistenker at jeg blir nødt å øke dosen etterhvert også)![]()

Krysser fingrene for deg. Skal sies at jeg av og til blir litt uggen innimellom enda, men går fremdeles på laveste dose, og små måltider pleier å hjelpe. Så kanskje jeg øker dosen om det forverrer seg, men alt i alt myye enklere å komme seg igjennom dagene denne uka enn forrige ukeJeg har også bedt om denne nå, de andre(postafen, afipan) har ikke fungert i tidligere svagerskap. Så dropper alle de og går rett på denne. Håper den fungerer like godt for meg som for deg![]()

Takk! Godt å høre at den hjelper for degKrysser fingrene for deg. Skal sies at jeg av og til blir litt uggen innimellom enda, men går fremdeles på laveste dose, og små måltider pleier å hjelpe. Så kanskje jeg øker dosen om det forverrer seg, men alt i alt myye enklere å komme seg igjennom dagene denne uka enn forrige uke![]()

Jeg gruet meg litt til å fortelle egne foreldre også, men de er heldigvis bare glade og ser frem til familieforøkelse. Får håpe deres familier har litt fornuft, de har tross alt ingenting med valgene deres så lenge dere er i stand til å ivareta barnaHerregud, det var ugreit! Nå ble jeg skikkelig nervøs for å dele nyheten. Vi venter også nr 3.

Hadde du prøvd reseptfritt kvalmestillende mens du venter på time? Lenge å vente med kvalmen da![]()
Om du allerede går og plages, så kan du jo sende legen en melding på Helsenorge og be om kvalmestillende nå? Det er jo fryktelig slitsomt å gå rundt og være kvalm og uggen nesten hele dagen. Jeg gjorde det forrige uke, fikk resept på xonvea med en gang. Den hjalp mye på kvalmen, så nå er dagene litt mer overkommelige igjen (og mistenker at jeg blir nødt å øke dosen etterhvert også)![]()
Kanskje jeg skal være modig nok til å sende enda en melding likevel. Jeg klarer å holde uggenheten nesten innafor ved å spise, men er ikke veldig gira på voldsom vektoppgang heller dersom det kan unngås. Spiser ikke veldig sunt heller, er bare salt mat som frister eller grønne eplerDu kan ikke vente 14 dager!! Det er mye du kan prøve uten resept, bare send melding til fastlegen din på helsenorge og få anbefalinger fra han/henne. Postafen er førstevalget legene ber deg forsøke, og det er reseptfritt.