Kjenne liv

Jeg er 19+0 i dag. Kjenner ikke, egentlig kanskje litt litt noen ganger, men ikke sånn at jeg kunne si at det sikkert er bevegelser av baby var på ultralyd 2 dager siden, og jordmor sa st morkaken er foran, så derfor det er normalt at kjenner ikke ennå.

18 uker i morgen. Har egentlig morkaken bak, så skal visstnok være lettere å kjenne. Likevel synes jeg ikke at jeg kjenner mye enda selv om jeg kjenner godt etter. Derimot opplevde jeg en følelse av et par «luftbobler» nederst i magen i dag, uten at jeg opplever at det er mye luft i magen. Kan det være begynnelsen til at jeg begynner å kjenne mer?

18 uker i morgen. Har egentlig morkaken bak, så skal visstnok være lettere å kjenne. Likevel synes jeg ikke at jeg kjenner mye enda selv om jeg kjenner godt etter. Derimot opplevde jeg en følelse av et par «luftbobler» nederst i magen i dag, uten at jeg opplever at det er mye luft i magen. Kan det være begynnelsen til at jeg begynner å kjenne mer?
Ja, det kan godt være. Jeg kjente det nederst i magen i dag etter å ha drukket litt søtt. Vet selvfølgelig ikke sikkert om det var bevegelse, men varte såpass lenge og var såpass i utakt at jeg ikke tror det var luft eller leamus. Har hørt mange beskrive det som bobler i begynnelsen.. :)

Jeg kjente 5-6 spark fra babyen i går kveld og 1-2 i dag. Er så morro og med de små dultene :Heartred

Nei, ikke noe spesielt. Det er veldig tilfeldig og sjeldent jeg kjenner det. Klarer ikke spise eller drikke noe søt pga kvalmen. Kjenner du liv hverdag?
Ja, nå gjør jeg det. Kjenner faktisk tydelig forskjell på hånd, fot og snuing også.. men det kan jo være fordi jeg har vært gravid før :) hadde ikke forventet å kjenne det sååå tydelig såpass tidlig! Denne er nok aktiv :hilarious: magen har jo også blitt myyyye større bare siste uka, så tipper den har god plass å turné på ....

Dere som har barn fra før, husker dere hvor langt dere var på vei når dere kjente liv første gangen? Dette er jo sikkert veldig individuelt, men interessant for oss som er gravid for første gang og fortsatt ikke kjenner noe :happy:

Dere som har barn fra før, husker dere hvor langt dere var på vei når dere kjente liv første gangen? Dette er jo sikkert veldig individuelt, men interessant for oss som er gravid for første gang og fortsatt ikke kjenner noe :happy:
Rundt 12 uker innenifra, selv med morkaken foran! Utenpå rundt 20 uker.
Denne gangen er morkaken bak, men er fortsatt usikker på om jeg har kjent liv (17+1 i dag) :oops: Burde jo vært helt motsatt det her! Jeg har derimot den siste uka klart å kjenne fosteret under fingrene når den er veldig nærme overflaten, så det er jo kjempekult! Fortsatt rart at jeg ikke kan kjenne bevegelsene innenifra når jeg kjenner den beveger seg på overflaten. Men mistenker fosteret ligger med ryggen ut, og da sparker inn i morkaken?

Ca uke 20 med første, uke 16 med andre

Uke 16 med første, morkake foran

Skrev tidligere i forumet ca uke 24, men sjekket kamerarullen min og ser jeg har filmet spark i uke 23, så da var det synlig utenfor faktisk. Tror egentlig det først var da jeg kjente det i det hele tatt :hilarious: Tror jeg kjente litt bobler 1-2 uker før, men avfeide at det var spark, men det kan jo ha vært det. Tror jeg er veldig dårlig til å kjenne etter.:bag: Morkake var foran

Har vært så rolig i magen den siste uken, har blitt helt stressa. Men i går begynte det så smått og i dag er det mye aktivitet. :D :Heartred

Med første var morkake foran, og tror ikke jeg kjente noe tydelig før i alle fall 20 uker! Nr to var den bak, og jeg kjente tydelig bevegelser fra 13-14 uker. Tror det er veldig forskjellig fra graviditet til graviditet også denne gang var det midt i mellom og kjenner nå i uke 19 små dult utenpå også

Kjente det tidligere forrige gang enn nå.

Jeg var i uke 21, hadde morkaken foran.

På morgenen var det en hard avlang «klump» i magen. Startet rett over «hårfestet» og gikk noen cm opp, loddrett (opp og ned). Har flyttet på seg nå. Det kan vel ikke være babyen som var så langt fremme at jeg kunne kjenne den? Formen/størrelsen på «klumpen» kunne minne slik jeg antar babyen er nå. Noen som vet hva jeg kjente?

På morgenen var det en hard avlang «klump» i magen. Startet rett over «hårfestet» og gikk noen cm opp, loddrett (opp og ned). Har flyttet på seg nå. Det kan vel ikke være babyen som var så langt fremme at jeg kunne kjenne den? Formen/størrelsen på «klumpen» kunne minne slik jeg antar babyen er nå. Noen som vet hva jeg kjente?
Det kan godt være, jeg kan kjenne den av og til, siden morkaken er bak

Er det noen som merker mer liv når dere ligger på magen?
Jeg kjenner jo tydelig hvor livmoren ligger når jeg ligger på magen. Som en liten ball mellom navle og symfysebeinet jeg er 18+5 i dag og merker faktisk en del. På toul var det et veldig aktivt foster, kanskje det har noe å gjøre med at jeg merker en del. Er andregangsgravid også så vet jo hva jeg skal kjenne etter.

Er det noen som merker mer liv når dere ligger på magen?
Jeg kjenner jo tydelig hvor livmoren ligger når jeg ligger på magen. Som en liten ball mellom navle og symfysebeinet jeg er 18+5 i dag og merker faktisk en del. På toul var det et veldig aktivt foster, kanskje det har noe å gjøre med at jeg merker en del. Er andregangsgravid også så vet jo hva jeg skal kjenne etter.
Har ikke turt enda, men kanskje jeg skal prøve. Kjenner henne godt når jeg presser hendene inn i magen

Back
Topp