Lillemor23
Første møte med forumet
Oj, kjenner du bevegelser da? Jeg har ikke turt å presse inn mot magen med hendaHar ikke turt enda, men kanskje jeg skal prøve. Kjenner henne godt når jeg presser hendene inn i magen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oj, kjenner du bevegelser da? Jeg har ikke turt å presse inn mot magen med hendaHar ikke turt enda, men kanskje jeg skal prøve. Kjenner henne godt når jeg presser hendene inn i magen
Å ligge på magen legger jo også pressOj, kjenner du bevegelser da? Jeg har ikke turt å presse inn mot magen med henda
Den svarer ofte da! Har bare kjent utenifra denne uken, var ikke sikker innenifra før slutten av forrige uke, så her har spark blitt mye sterkere og oftere på veldig kort tid! Kjenner flere ganger for dagen nå, og på OUL sparket den i ULproben så jm kunne kjenne det 
Kjenner masse liv, hun oppholder seg mest nede ved trusekanten. Ligger med ryggen ut.Oj, kjenner du bevegelser da? Jeg har ikke turt å presse inn mot magen med henda
Jeg merker også mest nede ved trusekanten. Har dyttet litt forsiktig i sidene, men ikke noe merkbar respons på det enda. Kanskje det er en kostbar liten unge
Kan godt hende. Jeg kjenner (og ser) hvilken side baby ligger på, altså hvor ryggen er buler det og hvor bena er kommer det små dult, når den er helt frempå!På morgenen var det en hard avlang «klump» i magen. Startet rett over «hårfestet» og gikk noen cm opp, loddrett (opp og ned). Har flyttet på seg nå. Det kan vel ikke være babyen som var så langt fremme at jeg kunne kjenne den? Formen/størrelsen på «klumpen» kunne minne slik jeg antar babyen er nå. Noen som vet hva jeg kjente?
Skjønner godt korleis du har det! Eg synes det var ei veldig vanskelig tid mellom veke 19 og no 23, då eg kjente veldig lite, egentlig mest ingenting...det eg trudde eg kjente som bevegelse i v19 kan jo også berre ha vert luft...Er det andre som ikke kjenner bevegelse? Er i uke 21. Kun få dager siden UL og alt var bra. Syns det er litt kjipt at jeg ikke kjenner bevegelse. Selvom det er få dager siden UL kommer en liten bekymringstanke snikende. Dvs. jeg kjenner jo noe innimellom, men er mer strekk og stikk. Jordmor mente det var livmor som vokser, ikke bevegelse fra babyen.

Takk for svar. Så godt å høre at det er andre som ikke har kjent så mye i uke 20/21. Jeg kjente «blafring» i dag. Lurte på om det kunne være bevegelse, men syns det er vanskelig å si. Jordmor sa at man vet det når det er bevegelse..Skjønner godt korleis du har det! Eg synes det var ei veldig vanskelig tid mellom veke 19 og no 23, då eg kjente veldig lite, egentlig mest ingenting...det eg trudde eg kjente som bevegelse i v19 kan jo også berre ha vert luft...
Men så lenge livmora veks, så trur eg at babyen skal ha det bra også!
Så eg vil sei eg ikkje kjente skikkelig bevegelse før i sånn v 22-23 faktisk!
Veit det kan vere vanskelig, men prøv å tenk at det går bra inni der
Eg fekk tips om å legge meg på rygg/side etter at eg hadde ete, å berre puste å slappe av, prøve å kjenne etter om eg kjente noko bevegelsar. Var jo ikkje slik at eg kjente noko, men plutselig ein dag så kjenner du noko!
Masse lykke til vidare, så er eg sikker på at alt er bra!![]()
Eeh, det er no ikkje eg heilt einig i då, ivertfall ikkje i starten for oss fyrstegongsgravide...no skjønner eg jo at det er bevegelse, men så er det jo blitt ein del tydeligare dei siste vekene då...Takk for svar. Så godt å høre at det er andre som ikke har kjent så mye i uke 20/21. Jeg kjente «blafring» i dag. Lurte på om det kunne være bevegelse, men syns det er vanskelig å si. Jordmor sa at man vet det når det er bevegelse..
Altså, nå er jeg jo ikke akkurat noen ekspert, men jeg har lest mye om det, og overalt jeg har lest står det at det for førstegangsfødende IKKE er så lett å vite hva som er babybevegelse og hva som er noe annet, så akkurat den uttalelsen fra jordmor ville jeg tatt med en klype salt.Takk for svar. Så godt å høre at det er andre som ikke har kjent så mye i uke 20/21. Jeg kjente «blafring» i dag. Lurte på om det kunne være bevegelse, men syns det er vanskelig å si. Jordmor sa at man vet det når det er bevegelse..
Det er jeg så uenig i.Takk for svar. Så godt å høre at det er andre som ikke har kjent så mye i uke 20/21. Jeg kjente «blafring» i dag. Lurte på om det kunne være bevegelse, men syns det er vanskelig å si. Jordmor sa at man vet det når det er bevegelse..
Jeg har kjent mange følelser i magen jeg er usikker på, og har ikke minst kjent ting i magen som kjennes VELDIG ut som bevegelse når jeg ikke er gravid. 

Filming er heller ikke lett!
merka det på to steder, vil tippe bena øverst og hode ned mot bekkenet. Er 22+4 i dag, andregangs og morkaka bak.Kveiling, dytt osv. litt som å dytte en finger inn i huden, bare at det kommer fra innsiden daHvordan kjennes bevegelsen ut?
Nå er det såpass intenst her at det ikke er mye annerledes enn når 2-åringen min tar på meg på en uforsiktig måteHvordan kjennes bevegelsen ut?
Av og til blir det så voldsomt at det er ubehagelig og vondt, og jeg stønner eller roper ut.