FruHåpefulls dagbok: Prøver litt til på nr. 2

Dukket opp epost fra Goboken i dag:

"Hei NN, gratulerer med baby på vei!"

Det støkk litt i meg, og jeg syntes den var småfrekk, inntil jeg kom på at jeg må ha glemt å slette forrige graviditet fra Babyverden-appen. Og det hadde jeg, for der sto det at jeg var 27+5 uker gravid :arghh: Så det skulle jeg altså ha vært i dag hvis det hadde gått bra ...
Kan tenke meg det var vondt å få opp :( sender deg en klem ❤️

Negativ test i går også.

Kjenner egentlig på en slags ro. Begynner nå med å få på plass høstens rutiner. Følge opp datter, følge opp eget arbeid. Nye, spennende ting som skjer. Jeg kan veldig godt like livet som det er akkurat nå.

Mannen og jeg er enige om å prøve litt til uansett, men at det ikke skal være noe stress knyttet til det. Og det er en god følelse å lande i at det blir om det blir. Ikke at det MÅ, eller ikke er en tilfredshet med livet uten en til. Datter er mer enn nok, og det skal hun vite :Heartred Så ja, lander der på det, og så får vi se hva sykehustimen senere i måneden sier. Om de fant noe fra analysen etter MA i april.

Høres ut som et godt sted å være på ❤️ glad på dine vegne på at dere har landet der også blir det spennende å høre hva sykehustimen sier senere. Og så gøy med andre nye spennende ting som skjer i livet:love7

Høres ut som et godt sted å være på ❤️ glad på dine vegne på at dere har landet der også blir det spennende å høre hva sykehustimen sier senere. Og så gøy med andre nye spennende ting som skjer i livet:love7
Ja, har savnet følelsen av å kunne falle til ro med tingenes tilstand, så det var kjærkomment.

Etter MA hadde jeg først en syklus på 40 dager, ikke så uvanlig sikkert. Så 29 og 30 dager. Nå er jeg på CD 31 og FF sier mensen bør komme i dag. Så nå venter jeg, da! Denne gangen var egentlig første gang jeg var litt mer usikker på EL. Plutselig ble det faktisk litt spennende igjen. Hvis EL var sen, og svømmerne har overlevd i 3 dager, så er jo sjansen plutselig der ... Testet sist på tirsdag.

Konklusjon; Må nok kjøpe en test i dag :angelic:

Ja, har savnet følelsen av å kunne falle til ro med tingenes tilstand, så det var kjærkomment.

Etter MA hadde jeg først en syklus på 40 dager, ikke så uvanlig sikkert. Så 29 og 30 dager. Nå er jeg på CD 31 og FF sier mensen bør komme i dag. Så nå venter jeg, da! Denne gangen var egentlig første gang jeg var litt mer usikker på EL. Plutselig ble det faktisk litt spennende igjen. Hvis EL var sen, og svømmerne har overlevd i 3 dager, så er jo sjansen plutselig der ... Testet sist på tirsdag.

Konklusjon; Må nok kjøpe en test i dag :angelic:
Hadde vært typisk om det skjer nå når dere har sluppet ned skuldrene og tenk at det er fint sånn som det er også. Skjedde jo med oss :laughing002 håper det ❤️ spennende! Svømmerne kan jo absolutt overleve i 3 dager

Ånei! Ingenting er verre enn at slaget er tapt før det får begynt :sorry:
Ja, kjenner at den er kjip. Hadde mensen kommet da den skulle, ville vi ha rukket det med OK margin, men nå er det ikke sjans ... Han prøver å trøste meg at vi får gå all in i oktober, da (og fremover), men hjelper jo ikke når det snart står 43 på alderen min. Kan ikke begripe at jeg snart er 43 år, føler meg verken så gammel, ei heller at jeg ser så gammel ut :hilarious: Men for de unge i 20-åra gjør jeg vel det ...

Testen jeg tok var negativ, men fortsatt ingen mens ... Nå ødelegger det for prøving i neste PP da mannen er bortreist :arghh:
Er det helt sikkert at det ødelegger? Ble helt fortvila i november i fjor, da mannen skulle reise bort med jobben. Vi la inn aksjer tidlig en mandag morgen, men eggløsningstest ble ikke positiv før ettermiddag tirsdagen. Så eggløsning onsdag. Likevel ble jeg gravid.
Vet ikke hvor mange dager det er snakk om hos dere? Sædcellene kan jo leve noen døgn i livmor.

Er det helt sikkert at det ødelegger? Ble helt fortvila i november i fjor, da mannen skulle reise bort med jobben. Vi la inn aksjer tidlig en mandag morgen, men eggløsningstest ble ikke positiv før ettermiddag tirsdagen. Så eggløsning onsdag. Likevel ble jeg gravid.
Vet ikke hvor mange dager det er snakk om hos dere? Sædcellene kan jo leve noen døgn i livmor.
Rundt fire dager etter ... Må bare se. Fortsatt ikke fått mensen. Skjønner ingenting, annet enn at jeg mener at jeg hadde litt el-symptomer noen dager etter at jeg TRODDE EL var ... Fredag hadde jeg litt lyserosa på papiret og var sikker på at mensen kom ila. dagen, for da hadde alt stemt. Nå er det søndag, og har bare litt murringer.

Om jeg mot formodning skulle være gravid, er det da blitt befruktning med 3-4 dager etter antatt el (og da vi la aksjer). Det har skjedd meg et par ganger, men alltid endt da i tidlig SA.

Andre som har opplevd at mensen forandret seg etter en MA? Har helt siden MA-en i april hatt en helt annerledes mens enn jeg pleier. Mye spotting før og etter og veldig lett mens.

Den har ellers i alle år vært rimelig heftig og har krysset ut på "heavy" i alle fall 1-2 dager hver måned i FF-appen. Men nå må jeg vurdere å legge inn "medium" 1 dag eller bare velge "Light".

Er ikke lei meg over ikke å stormblø i 5 dager, men hvorfor blir det så annerledes? Om det har med siste abort å gjøre i det hele tatt, eller om det handler om alderen min?

Min mens forandret seg ja, men mye kraftigere og lengre enn før. Fra 4-5 dager med lett til medium, til kraftigere, lengre og mer spotting.

Min mens forandret seg ja, men mye kraftigere og lengre enn før. Fra 4-5 dager med lett til medium, til kraftigere, lengre og mer spotting.
Kanskje det bare er blitt sånn. Er liksom så rart. Har mistet 8 ganger før denne + fått et levende barn, men aldri forandret mensen seg.

Kanskje det bare er blitt sånn. Er liksom så rart. Har mistet 8 ganger før denne + fått et levende barn, men aldri forandret mensen seg.

Jeg hadde mellomblødninger etter coronavaksinen, men de forsvant etter SA i april i år. Ellers føles selve menstruasjonen som det samme. Vanskelig å forstå hvorfor det har endret seg. Trodde kanskje det var en slags «renselse», men jeg har dog ikke blitt gravid igjen etter SA.

Nei, er sannelig ikke alt man skal forstå med denne kroppen. Egentlig bare nettopp sluttet å spotte og begynner å lure på om kroppen forbereder EL. Det vil nok ta litt tid før egget slipper, men mannen er bortreist nå, og vet ikke sikkert hvilken dag han er tilbake, så er spent på om det går å prøve denne gangen. Sjansen for å lykkes forsvinner for hver syklus føler jeg, men har litt blandede følelser rundt det.

Nei, er sannelig ikke alt man skal forstå med denne kroppen. Egentlig bare nettopp sluttet å spotte og begynner å lure på om kroppen forbereder EL. Det vil nok ta litt tid før egget slipper, men mannen er bortreist nå, og vet ikke sikkert hvilken dag han er tilbake, så er spent på om det går å prøve denne gangen. Sjansen for å lykkes forsvinner for hver syklus føler jeg, men har litt blandede følelser rundt det.
Håper el kommer først når mannen er tilbake :)

Back
Topp