IKM UKE 35 og 36 (!!!)

Kanskje dette er et dumt spørsmål, men jeg har jo aldri vært gravid hehe. Når kontakter man lege liksom? Jeg vil uansett vente til over ikm da, men er det med en gang man må gi beskjed til lege elle venter man noen uker?
Hvis du ikke har en spesiell grunn til å kontakte legen tidlig så er det vel mellom uke 6 og 8 du går til legen. Også er det veldig ulikt fra lege til lege/kommune til kommune når du skal inn også. Noen vil gjerne ha deg inn nærmere uke 6, andre helst i uke 8.

Kanskje dette er et dumt spørsmål, men jeg har jo aldri vært gravid hehe. Når kontakter man lege liksom? Jeg vil uansett vente til over ikm da, men er det med en gang man må gi beskjed til lege elle venter man noen uker?
Og det er absolutt ikke et dumt spørsmål. Ble gravid for første gang i juni og hadde ingen peiling. Gikk til legen i uke 8, og i Bergen skal man visst gjerne inn enda tidligere.

Ja, ser veldig sånn ut, men er ikke 5dpo litt tidlig? Eggløsning kan ha kommet samme dag som peak og da kan jeg være en dag lenger. Anderledes graf en vanlig i hvertfall
Har absolutt ikke så super peil, men kan absolutt festes 5/6dpo :cat: er vel positivt at det er en annerledes graf kanskje?

Takk! :smiley-bounce012 :eek: Men veldig skummelt, siden jeg bare har opplevd å miste de tre gangene jeg har vært gravid tidligere, og aldri har kommet særlig langt i svangerskapene. Men da har jeg aldri fått positiv test så tidlig, så håper virkelig at dette er en frisk og fin spire som vet hva den driver med :D I går drev livmoren min og strakk seg mer eller mindre kontinuerlig fra kl. 16 og til jeg la meg om kvelden, så det jobbes i hvert fall veldig inni der! Håper bare den ikke driver og jobber seg mot nok en abort :sorry:
Så spennende! La oss krysse alt som kan krysses for at den graver seg godt til og skaper seg et fint hjem de neste 9mnd. Heier på spire!

Jeg er imponert over den lange økningen din! Har du alltid slike fine verdier? Jeg har veldig kort topp og den er ofte relativt lav.

Noen som vet hvor mye verdien og lengden på toppen har å si for eggløsning?
Det blir høye verdier, høyere enn det jeg trodde når jeg begynte med dette. Har en lang oppbygning, så bør ha god oversikt :joyful:

Vet ikke om det har noe å si for EL, dette med verdi og topp..

Jeg er imponert over den lange økningen din! Har du alltid slike fine verdier? Jeg har veldig kort topp og den er ofte relativt lav.

Noen som vet hvor mye verdien og lengden på toppen har å si for eggløsning?
Sniker!Jeg legger ved en av de syklusene der jeg ble gravid. Som du ser, så er ikke verdien veldig høy og jeg har nok gått glipp av direkte peak som tilsier at toppen er raskt overstått :p så for min del har ikke verdi og lengde hatt noe å si! Tidligere har jeg hatt sterke tester i 1-2 døgn før de ble svakere.

Vedlegg

• Screenshot_20250822-131220.png
    Screenshot_20250822-131220.png
    600,6 KB · Visninger: 51
Velkommen :love7 Kan det være festedip?
Takk :happy:
Liker å tenke den tanken! Men har egentlig lest at festedip bare er en myte og at det ikke er noe større sjanse for å bli gravid hvis man får en sånn dip sååå ja. Har heller ikke hatt en sånn dip tidligere de to gangene jeg har testet positivt. Men får bare ta tida til hjelp og se. Spent på hvordan tempen blir de neste dagene

Takk :happy:
Liker å tenke den tanken! Men har egentlig lest at festedip bare er en myte og at det ikke er noe større sjanse for å bli gravid hvis man får en sånn dip sååå ja. Har heller ikke hatt en sånn dip tidligere de to gangene jeg har testet positivt. Men får bare ta tida til hjelp og se. Spent på hvordan tempen blir de neste dagene
Det er hvertfall lov å kose seg med tanken på det :love7 Fin temp uansett! Spennende dager!

Ariell98 - 27 - B2 - PP1- EL 23.08 - IKM 05.09

Hei :D Slutta pillen i juli (har ikke blødd noe etter det) nå og testa etter eggløsning i hytt og pine i flere uker før jeg ga opp. Trodde jeg hadde misset toppen og begynte å teste etter graviditet/vente på mens. Men skjønte etter hvert at kanskje el ikke hadde vært enda, så i dag impulskjøpte jeg nye el-tester og tok en som jammen ble positiv!

IMG_1697.jpeg

Så utrolig tilfeldig at jeg skulle treffe på el i dag da jeg fikk et innfall om å kjøpe el-tester! Så da er det bare å starte prøvingen :Heartred

Har en historie med flere spontanaborter/kjemiske før jeg fikk mitt første barn i feb 2024 :Heartred Blir dog veldig lett gravid. Syklusene mine før B1 var for lange men med for korte lutealfaser. Setter likevel ikm to uker etter el (antatt i morgen) som et utgangspunkt.

krysser fingrene for oss alle!

Ariell98 - 27 - B2 - PP1- EL 23.08 - IKM 05.09

Hei :D Slutta pillen i juli (har ikke blødd noe etter det) nå og testa etter eggløsning i hytt og pine i flere uker før jeg ga opp. Trodde jeg hadde misset toppen og begynte å teste etter graviditet/vente på mens. Men skjønte etter hvert at kanskje el ikke hadde vært enda, så i dag impulskjøpte jeg nye el-tester og tok en som jammen ble positiv!

Vis vedlegget 467878

Så utrolig tilfeldig at jeg skulle treffe på el i dag da jeg fikk et innfall om å kjøpe el-tester! Så da er det bare å starte prøvingen :Heartred

Har en historie med flere spontanaborter/kjemiske før jeg fikk mitt første barn i feb 2024 :Heartred Blir dog veldig lett gravid. Syklusene mine før B1 var for lange men med for korte lutealfaser. Setter likevel ikm to uker etter el (antatt i morgen) som et utgangspunkt.

krysser fingrene for oss alle!
Det var jo lykketreff!! Så herlig! Skriver deg opp, masse lykke til:love017

Back
Topp