August 2025

:love017 Takk! Jeg satte inn 5-dagers i går. :chicken: :love017

Det har vært en ganske heftig prosess, visste veldig lite om hva vi gikk til, men hadde forberedt oss på at det kunne ta tid, og at ivf ikke er en garanti. Men tror likevel ikke det er mulig å forberede seg helt til hvordan det kommer til å bli heller,da det er så forskjellig fra person til person både med tanke på opplevelsen og resultatene. Vi har som sagt hatt 3 runder, og kun endt opp med ett embryo til innsett, og ingen på frys. Og det har vært tøffere både fysisk og mentalt enn jeg hadde forutsett, samtidig som det egentlig har gått overraskende fint også :laughing002

Noe spesielt du er usikker på eller bekymret for fremover?
Åh, da er det lykke embroyen din!! Jeg skal sende deg så mange positive tanker :love017 men fint å høre at tross situasjonen har gått greit. Kanskje det er litt fordi man ikke får gjort så mye for å endre situasjonen. Har de funnet en grunn til at du ikke har hatt flere embryoer til innsett eller frys?

Jeg er faktisk ganske rolig rundt prosessen selv. Jeg tenker man får ikke gjort så mye for å påvirke den og at nå får man hjelp og forhåpentligvis så kan det hjelpe. Jeg føler meg allerede veldig heldig som har allerede har fått mulighet til å få barn. Så det hjelper nok meg veldig mye. Men takk for at du spør! Eneste jeg kan tenke litt på er hvis man blir overstimulert eller at det ikke sitter, at det blir lenge til neste gang man kan ha innsett/hente ut egg. Har du måtte veldig lenge mellom hver gang? :Heartbigred

Jeg kan flyttes til stimuleres, startet på søndag. Første UL mandag 18.08. :happy:

Jeg er spent på hvordan denne runden blir å kjennes på kroppen, både fysisk og psykisk.

De to første rundene endte med et innsett og ingen på frys - det har vært tøffere enn forventet. Føler meg mer forberedt denne runden mentalt men føler også på mer håp, noe som egentlig er merkelig siden resultatet ble slikt det ble de to første rundene. Det er i alle fall godt å være i gang igjen :love017

Jeg blir satt opp på venteliste til uke 44 men har ellers fått plass uke 48 for nytt uttak :happy: Blir lang protokoll, hadde kort nå på første så det blir spennende å se hvordan kroppen jobber med det :smiley-angelic001
Ååh, det var lenge å vente, men greit å ha noe å forholde seg til i alle fall. Hva går egentlig lang protokoll ut på, det er nedregulering før stimulering?

Jeg kan flyttes til stimuleres, startet på søndag. Første UL mandag 18.08. :happy:

Jeg er spent på hvordan denne runden blir å kjennes på kroppen, både fysisk og psykisk.

De to første rundene endte med et innsett og ingen på frys - det har vært tøffere enn forventet. Føler meg mer forberedt denne runden mentalt men føler også på mer håp, noe som egentlig er merkelig siden resultatet ble slikt det ble de to første rundene. Det er i alle fall godt å være i gang igjen :love017
Dette gamet er brutalt. Men glad du føler på mer håp denne runden, håper det er noe i det. Gjør de noe annerledes nå mtp medisiner? Masse lykke til!!

Ja, stemmer det. Har du bestemt deg?

Hehe.. alle gode ting er 4 (eller 8) jeg har hatt 3 IVF med 4 innsett for søsken, og så faktisk 3 avbrutte forsøk i stimulering.

Skal sjekke ut! Jeg nerder så mye på slik, så interessant å lese
Det ble assisted hatching. Så da er det bare å krysse fingre fremover :chicken:

Åh, da er det lykke embroyen din!! Jeg skal sende deg så mange positive tanker :love017 men fint å høre at tross situasjonen har gått greit. Kanskje det er litt fordi man ikke får gjort så mye for å endre situasjonen. Har de funnet en grunn til at du ikke har hatt flere embryoer til innsett eller frys?

Jeg er faktisk ganske rolig rundt prosessen selv. Jeg tenker man får ikke gjort så mye for å påvirke den og at nå får man hjelp og forhåpentligvis så kan det hjelpe. Jeg føler meg allerede veldig heldig som har allerede har fått mulighet til å få barn. Så det hjelper nok meg veldig mye. Men takk for at du spør! Eneste jeg kan tenke litt på er hvis man blir overstimulert eller at det ikke sitter, at det blir lenge til neste gang man kan ha innsett/hente ut egg. Har du måtte veldig lenge mellom hver gang? :Heartbigred
Takk :HeartredSant, kjenner jeg blir litt forundret på de som sier at jeg er så sterk og tøff i denne prosessen,for inni mitt hode handler det jo ikke om det, er mer at jeg liksom ikke har så mange alternativer :hilarious:

Vi har ikke fått ut så mange egg i utgangspunktet, jeg har visst dårlige eggreserver, og det er kun den ene eggstokken vi har fått noe ut av.

Så bra at du ikke stresser. Stresset kommer nok litt etterhvert enten du vil det eller ikke (i form av hormoner). Men ville nok ikke bekymret meg for mye over overstimulering, slik jeg har skjønt det er det relativt sjeldent.

Jeg hadde et forsøk i oktober/november, et i februar, (begge kort protokoll), og siste (lang protokoll) som startet med forbehandling i slutten av juni med uttak nå i forrige uke.
Skjønner at det kan høres ut som lenge imellom, men jeg tror for min del at jeg trengte de pausene,både for kroppen og hodet sin del. :dead:

Dette gamet er brutalt. Men glad du føler på mer håp denne runden, håper det er noe i det. Gjør de noe annerledes nå mtp medisiner? Masse lykke til!!

Uten tvil…. Første runde fikk jeg en stimulering med rent rekombinant FSH og runde to rekombinant FSH + LH og dobbel trigger. Antall egg har vært ok men har hatt lav befruktning og utvikling som tyder på dårlig kvalitet. Så denne runden er det FSH + LH (naturlig hormon). Krysser fingrene for at kroppen responderer bedre på denne type hormonprofil. Tusen takk! :love017

Jeg har også flere myomer, som alle gynekologer sier ikke hindrer graviditet, men én skrev at en myom kan påvirke slimhinnen litt, selv om det ikke hindrer implantasjon. Derfor vil jeg prøve alt jeg kan, og tenker å be om ultralyd ved neste innsettelse. Håper det er mulig.

Jeg hadde innsett på OUS i mai, uten ultralyd. Jeg spurte legen i etterkant, og hun sa at de pleier å ikke bruke ultralyd. Jeg vurderer å be om at de bruker det neste gang. På en av ultralydene før oppstart sa gynekologen (den aller beste jeg har møtt så langt) at slimhinnen min ikke var jevnt tykk, og at de bør prøve å sette embryoet der slimhinnen var tykkest.
Jeg har også flere myomer, som alle gynekologer sier ikke hindrer graviditet, men én skrev at en av myommene trykker på slimhinnen litt, selv om det ikke hindrer implantasjon, skrev hun.
Man prøver alt man kan for å lykkes så jeg tenker å be om ultralyd ved neste innsettelse. Håper det er mulig.
Ok, ja håper virkelig de hører på deg. Du har jo en grunn. Jeg skal også prøve å presse på det! Veldig rart de ikke bruker det hvis det kan hjelpe, det må jo bidra til å korte ned ventetid hvis flere blir gravide. Vet de har veldig fokus på å korte ned ventetiden nå :love017

Last edited:
Takk :HeartredSant, kjenner jeg blir litt forundret på de som sier at jeg er så sterk og tøff i denne prosessen,for inni mitt hode handler det jo ikke om det, er mer at jeg liksom ikke har så mange alternativer :hilarious:

Vi har ikke fått ut så mange egg i utgangspunktet, jeg har visst dårlige eggreserver, og det er kun den ene eggstokken vi har fått noe ut av.

Så bra at du ikke stresser. Stresset kommer nok litt etterhvert enten du vil det eller ikke (i form av hormoner). Men ville nok ikke bekymret meg for mye over overstimulering, slik jeg har skjønt det er det relativt sjeldent.

Jeg hadde et forsøk i oktober/november, et i februar, (begge kort protokoll), og siste (lang protokoll) som startet med forbehandling i slutten av juni med uttak nå i forrige uke.
Skjønner at det kan høres ut som lenge imellom, men jeg tror for min del at jeg trengte de pausene,både for kroppen og hodet sin del. :dead:
Ja, det er faktisk sant. At det kan være god for hode og kroppen sin del! Fikk du mye bivirkninger? Jeg har ikke merket så mye på Gonapetyl til nå, har tatt det litt over en uke nå. Men prøvde progrestoron en syklus og det gjorde at jeg ikke fikk sove, selvom det egentlig skal gi motsatt effekt har jeg skjønt. Ikke lett å bli klok på hormoner!

Skal du har de sagt du kan teste? Så spennende :Heartbigred

Dette høres lovende ut Har du endret noe siden sist? Jeg venter på oppstart i september og fikk beskjed om at jeg skal øke stimuleringshormon dose for å se om vi får flere egg (vi fikk fire i første runde men ingen klarte seg for å bli frosset).
Beklager sent svar! Vi økte dosen på Gonal-F til 225 fra 125! Også går har jeg tatt utrogestan 200 mg oralt hver dag!
Krysser fingrene for oppstarten og flere egg!! <3

Så fantastisk! Og veldig godt å høre det kan snu etter en skuffende avbrutt stims. Been there… hva var annerledes denne runden?
Vi økte dosen med Gonal-F til 225 fra 125 også tar jeg utrogestan 200 mg i tillegg :) Legen synes dosen som ble gitt sist var alt for lav siden jeg har PCOS, så han bare peisa på! Ny ultralyd i «morra», eller fredag kl.11 ish for å sjekke hvordan det går. Ekstremt spent :banghead:

10 dpo og jeg røyk på en test. Jeg som liksom skulle vente noen dager. Klarte bare en dag. Men nå angrer jeg. Først var jeg helt sikker på at den var negativ, men jo mer jeg så på den begynte jeg og se en svak svak strek. Så usikker på om jeg har fått streksyn eller om det faktisk er noe der. Synes ikke det var like synlig på bilde, men er det noen andre som ser noe?

Vedlegg

• 20250815_052110.jpg
    20250815_052110.jpg
    157,5 KB · Visninger: 76
  • 20250815_052102.jpg
    20250815_052102.jpg
    225,7 KB · Visninger: 77
10 dpo og jeg røyk på en test. Jeg som liksom skulle vente noen dager. Klarte bare en dag. Men nå angrer jeg. Først var jeg helt sikker på at den var negativ, men jo mer jeg så på den begynte jeg og se en svak svak strek. Så usikker på om jeg har fått streksyn eller om det faktisk er noe der. Synes ikke det var like synlig på bilde, men er det noen andre som ser noe?
Jeg ser! Synes ikke jeg trengte å skimte engang for å se det.. Men vanskelig å vite om det er strek eller skygge så håper det utvikler seg :smiley-angelic001 Er bilde tatt etter 5 minutter?

I babyverden-land er jo dette en tydelig strek! :smiley-ashamed004 håper den utvikler seg, denne har jeg hvertfall trua på!

Back
Topp