Skravletråd for Mars -26

Begynte denne veka. Var skikkelig spent fordi eg har vert veldig trøtt, kvalm og generelt sliten heile veien. Men så, denne veka, har alt kjentes bedre. Kvalmen har gradvis gått over, ikkje så trøtt lenger, og har egentlig litt energi og overskudd. Er 9 veker på vei no. Så blir jo litt nervøs, siden det oppleves rart å miste symptomer. Har kun litt ømme bryster igjen. Men forsøker å tenke positivt og tenke at eg er heldig som har god energi og at jobb går fint!

Har hørt litt på femihelse får barn (fra i fjor, ligger i spotify bl.a) og i forbindelse med frykt for å miste og sånt, så nevnte dei ei som hadde sagt at ho ville nyte svangerskapet så lenge det varte. Og det er noko litt fint med den tanken. Litt som med livet ellers - prøve å vere tilstede i kvardagen og nyte det fine, og legge bekymring på hylla om man greier.

Det blei kanskje litt våsete, men jaja..

Tenker også på alle som har fått bekreftet MA, det må vere veldig vondt. :Heartred
Jeg tror du har helt rett med å være tilstede og nyte det som skjer akkurat nå. Litt vanskelig når det er kvalme, trøtthet og tap av energi…, men likevel… Det er noe med det å ikke bekymre seg over det man uansett ikke kan kontrollere. Lettere sagt enn gjort vel og merke :smiley-ashamed004

Jeg går skikkelig frem og tilbake på om jeg skal bestille privat ul. Er hele 4 uker til toul. Når så mange mister blir man smittet av tanken, og tenker at det er noe galt, selv om det er usannsynlig. De færreste opplever jo ma (sa merker man jo), selv om det virker mye nå som det ses så tydelig. Må bare tenke positivt på at de fleste som har alt på stell og som det går bra med, ikke er innom forum ;)

Jeg tror du har helt rett med å være tilstede og nyte det som skjer akkurat nå. Litt vanskelig når det er kvalme, trøtthet og tap av energi…, men likevel… Det er noe med det å ikke bekymre seg over det man uansett ikke kan kontrollere. Lettere sagt enn gjort vel og merke :smiley-ashamed004
Ja, absolutt! Kanskje man greier det enkelte stunder gjennom dagen :love017

Søsteren min ringte akkurat og fortalte at hun er gravid med en gutt i 16. Uke. Og her sitter jeg og skal ta abort i morgen :smiley-angry017 Jeg er kjempe glad på hennes vegne selvfølgelig, men hun traff bare på en skikkelig dårlig dag å fortelle det på.

Vi gråt jo begge to i telefonen første gangen hun fortalte at hun var gravid, så ble det jo samme i dag når hun fortalte at hun var gravid og jeg ikke klarte å holde inne at jeg akkurat har oppdaget at det ikke er hjerteslag lengre og skal ta aborten i morgen :sorry:
Åh kjære deg :Heartred :Heartred :Heartred :Heartred
Sender klemmer!

Søsteren min ringte akkurat og fortalte at hun er gravid med en gutt i 16. Uke. Og her sitter jeg og skal ta abort i morgen :smiley-angry017 Jeg er kjempe glad på hennes vegne selvfølgelig, men hun traff bare på en skikkelig dårlig dag å fortelle det på.

Vi gråt jo begge to i telefonen første gangen hun fortalte at hun var gravid, så ble det jo samme i dag når hun fortalte at hun var gravid og jeg ikke klarte å holde inne at jeg akkurat har oppdaget at det ikke er hjerteslag lengre og skal ta aborten i morgen :sorry:
Herregud, så fælt :Heartred altså, kjekt for ho og familien, men for eit slag for deg. God klem:Heartred:Heartred:Heartred

Jeg har bestilt meg ultralyd i morgen :angelic: Men kan ikke tenke så mye på det, for da blir jeg kvalm av alle ting :hilarious: ikke vet jeg hvorfor

Jeg har bestilt meg ultralyd i morgen :angelic: Men kan ikke tenke så mye på det, for da blir jeg kvalm av alle ting :hilarious: ikke vet jeg hvorfor
Jeg bestilte meg en ultralyd i dag i siste liten og jeg sitter og venter på venterommet nå. Nå er jeg kvalm også, og jeg tror det bare er fordi jeg er så spent og nervøs for jeg følte meg ikke så kvalm tidligere i dag.

Jeg bestilte meg en ultralyd i dag i siste liten og jeg sitter og venter på venterommet nå. Nå er jeg kvalm også, og jeg tror det bare er fordi jeg er så spent og nervøs for jeg følte meg ikke så kvalm tidligere i dag.

Lykke til, begge to :Heartred

Håper alt gikk bra..? ❤️❤️

Jeg synes sånt er gøy å se/lese/høre om..

Men her er grunnen til såkalt "lighting crotch" senere i svangerskapet:

Oh, og generelt om plasseringen av livmor og eggstokker. Visste ikke den var så liten :o

Last edited:
Jeg fortalte nettopp til mamma at vi venter en lillebror eller lillesøster (eller kanskje begge deler!). Hun ble sååå glad. Veldig koselig. Pappa var ute akkurat da, så det passet fint - kan ikke fortelle noe til han, han er tett som en sil :facepalm: :smiley-angelic003Blir gøy å fortelle resten av familien etter hvert!

Jeg fortalte nettopp til mamma at vi venter en lillebror eller lillesøster (eller kanskje begge deler!). Hun ble sååå glad. Veldig koselig. Pappa var ute akkurat da, så det passet fint - kan ikke fortelle noe til han, han er tett som en sil :facepalm: :smiley-angelic003Blir gøy å fortelle resten av familien etter hvert!
Gøy ❤️ koselig når familie reagerer positivt! ❤️

I dag har jeg vært helt tappet for energi. Jeg har ikke klart å holde tritt med energinivået til døtrene mine på 1.5 og 3 år. Pappa/samboer har tydelig vært irritert over at jeg har trengt hvile i dag. Det er første gang siden jeg ble gravid at ikke har hatt energi til å være med på alle aktivitetene i løpet av en dag. Nå er jeg 9 uker og 1 dag på vei, så jeg vil si at jeg har klart å være til stede i mange uker. Et lite sukk. Skulle ønske mannfolkene kunne kjent på hvordan det er å gå gravid

:p

I dag har jeg vært helt tappet for energi. Jeg har ikke klart å holde tritt med energinivået til døtrene mine på 1.5 og 3 år. Pappa/samboer har tydelig vært irritert over at jeg har trengt hvile i dag. Det er første gang siden jeg ble gravid at ikke har hatt energi til å være med på alle aktivitetene i løpet av en dag. Nå er jeg 9 uker og 1 dag på vei, så jeg vil si at jeg har klart å være til stede i mange uker. Et lite sukk. Skulle ønske mannfolkene kunne kjent på hvordan det er å gå gravid

:p
Det synes jeg han bør ha stor forståelse for :Heartred Jeg hadde blitt fly forbanna hvis noen ble oppgitt over at jeg ikke orket ting nå, så hvis du klarer å ikke bli sint over det så har han det virkelig bra!

Back
Topp