Prøve på nr 3 - to exu på to år, min reise er over

Har han noen kompiser som har gjennomgått IVF som han kan snakke med? Menn er ofte ikke så gode til å oppsøke andre felleskap som kan avmystifisere og berolige. Min mann var veldig skeptisk til IVF, men det hjalp å snakke med andre menn som kunne fortelle hvor glade de var for at de hadde gjennomgått det. IVF er tøft og bør ikke tas lett på, men det er samtidig en lettelse å kunne legge mye av arbeidet i hendene på profesjonelle. Jeg håper du når frem til ham med hvor viktig det er for deg.
Ja, en av hans (tidligere) nærmeste kamerater har gått gjennom ivf med sin samboer. Han fikk testikkelkreft i ung alder og frøs ned sæd før behandling. Min samboer mener at dette ikke er samme greia da vi har fått to barn på naturlig vis, og kanskje dette var et tegn på at vi skulle gi oss.
Så jeg tror ikke at jeg får ham til å snakke med noen om dette, han syns dette er så privat og liker ikke at "alle" vet vår business :p

Enig med de andre over her❤️ fryktelig vond situasjon du står i. Håper han ser smerten din og lengselen du har etter nr 3 og gir etter for ivf. ❤️

Ja, en av hans (tidligere) nærmeste kamerater har gått gjennom ivf med sin samboer. Han fikk testikkelkreft i ung alder og frøs ned sæd før behandling. Min samboer mener at dette ikke er samme greia da vi har fått to barn på naturlig vis, og kanskje dette var et tegn på at vi skulle gi oss.
Så jeg tror ikke at jeg får ham til å snakke med noen om dette, han syns dette er så privat og liker ikke at "alle" vet vår business :p
Ja min også er veldig privat på det der, mens jeg er mer som bloggerne som sier «du må EIE historien din!» :hilarious:

Tror kanskje brev til han som de andre foreslår kan være en god ide :Heartred

Hvis jeg er sur på min mann må jeg av og til skrive en sms og forklare hvorfor, for hvis jeg snakker til han når jeg er sur så kan jeg fort bli litt kvass og øglete i talen, så mye mer konstruktivt å skrive en sms :laughing021

Ja min også er veldig privat på det der, mens jeg er mer som bloggerne som sier «du må EIE historien din!» :hilarious:

Tror kanskje brev til han som de andre foreslår kan være en god ide :Heartred

Hvis jeg er sur på min mann må jeg av og til skrive en sms og forklare hvorfor, for hvis jeg snakker til han når jeg er sur så kan jeg fort bli litt kvass og øglete i talen, så mye mer konstruktivt å skrive en sms :laughing021
Ja, jeg er bedre til å formulere meg skriftlig, og tonen blir ikke så krass :p brev er skrevet. Jeg og ungene er på hytta, han sover hjemme da han er på tidligvakt i helga. Så imorgen kjører vi hjem og ordner med hønene, kattene osv, og da legger jeg frem brevet så han finner det når han kommer hjem ❤️

Ja, jeg er bedre til å formulere meg skriftlig, og tonen blir ikke så krass :p brev er skrevet. Jeg og ungene er på hytta, han sover hjemme da han er på tidligvakt i helga. Så imorgen kjører vi hjem og ordner med hønene, kattene osv, og da legger jeg frem brevet så han finner det når han kommer hjem ❤️
så bra, ønsker det aller beste utfallet for dere :smiley-angelic003 :Heartred :smiley-angelic001

Tenkte litt mer på dette…. Hvem vet, kanskje han har en form for dårlig samvittighet for at han kom med ønske om nr 3, og synes skikkelig synd på deg for alt du måtte gå gjennom, og derfor avfeier han det med at det er «styrete». Folk snakker om «girl math», men «guy logic» forundrer meg gang på gang :bored: Min mann hater å innrømme sånne følsomme personlige greier, så han gjør alt han kan for å skjule/dytte unna/avlede tema. Av og til er han ikke klar over det en gang, men bare avfeier vanskelige temaer uten å reflektere over det. Tror en del menn fremdeles har innstinktet: «Me strong man, me take care of you», eller er jeg helt på villspor? :hilarious: :Heartred

Meningen min å skrive dette, var bare at det kan være det er underliggende ting som styrer din manns kommunikasjon/valg, det trenger ikke å være at han ikke er lydhør eller ikke bryr seg om hva du mener. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Tenkte litt mer på dette…. Hvem vet, kanskje han har en form for dårlig samvittighet for at han kom med ønske om nr 3, og synes skikkelig synd på deg for alt du måtte gå gjennom, og derfor avfeier han det med at det er «styrete». Folk snakker om «girl math», men «guy logic» forundrer meg gang på gang :bored: Min mann hater å innrømme sånne følsomme personlige greier, så han gjør alt han kan for å skjule/dytte unna/avlede tema. Av og til er han ikke klar over det en gang, men bare avfeier vanskelige temaer uten å reflektere over det. Tror en del menn fremdeles har innstinktet: «Me strong man, me take care of you», eller er jeg helt på villspor? :hilarious: :Heartred

Meningen min å skrive dette, var bare at det kan være det er underliggende ting som styrer din manns kommunikasjon/valg, det trenger ikke å være at han ikke er lydhør eller ikke bryr seg om hva du mener. Hvis du skjønner hva jeg mener?
Ja, jeg skjønner hva du mener ❤️ men ser ikke helt for meg samboer så i tråd med sine følelser, hvertfall ikke slik han viser :p

Tenker du gjør det veldig lurt i å ta en samtale på klinikk, og har han med :Heartred Styrete..? Absolutt ikke en enkel vei, men styret og smertene er det din kropp som må i gjennom, ikke hans :bag: Så, synes det er blodig urettferdig at han skal være den som setter strek her etter alt du har gjennomgått av sorg og smerte. Du står her fremdeles og ønsket er der.. det er utrolig tøft av deg å ville prøve videre. Det burde han støtte deg i :bag:

Kan bare stille meg i kø og peke på alle innleggene over her. Jeg kjenner jeg blir rent provosert!! Fy flate for en tåpelig uttalelse. Jeg tipper klinikken er vant til lignende fra menn, så ta nå endelig kontakt med dem!

For en krevende situasjon du står i. For mange menn kan det være lettere å lukke et kapittel og føle seg ferdig med det, mens vi kvinner ofte opplever det annerledes.

Jeg tenker at mannen din sikkert har sine grunner. Muligens ligger det en frykt for det ukjente. Samtidig håper jeg dere får mulighet til å snakke ordentlig sammen, slik at ingenting blir liggende usagt. IVF er en stor påkjenning – både fysisk og følelsesmessig – og det kan vekke mange motstridende følelser. Det er ikke alltid lett å finne en felles vei videre, og ofte trenger man tid for å fordøye alt som skjer.

Jeg husker selv hvor fortvilet jeg var da mannen min sa nei til flere barn. Jeg kjente på et enormt savn, og ønsket om å bli gravid tok nesten overhånd. Det er ikke bare å "være fornøyd med det man har" når man føler så sterkt at det mangler et barn til i familien.

Jeg håper dere klarer å finne en løsning sammen – en som føles riktig for dere begge.

Er spent på tilbakemeldingen hans❤️:angelic:

Kan det være at mannen din har blitt litt skremt av alt du har gått igjennom og vært redd for å miste deg eller at du skal måtte oppleve så mye smerte igjen? Håper dere får til å snakke sammen om dette og innhentet mer informasjon rundt IVF og risiko. En skulle jo tro at det er mindre risiko for EXU, nå som du ikke har eggledere

Takk for gode svar, alle sammen ❤️ jeg kjenner min samboer, og hvis jeg presser for mye, så "låser" han seg helt. Jeg la frem brevet på bordet hjemme igår før jeg og ungene dro på hytta, så det leste han nok igår kveld da han kom hjem etter å ha besøkt oss litt her ute. Ikke hørt noe enda :bag:

Men jeg begynner virkelig å bli en bitter frøken! Igår fortalte svigermor at datter til ei hun kjenner er gravid igjen. Hun har to barn med to forskjellige, dette blir tredje barnefar, som også er et narkohue her i området. Det er ikke til å legge under en stol at hun har hatt sine utfordringer med å ta vare på ungene opp igjennom. Venninnen til svigermor har hatt ungene (hun eldste er like gammel som min minste som blir 8 ila året, yngste er tre år yngre) mye boende hos seg da mammaen "nekter" å bli ordentlig voksen. Hun fester MYE når hun selv får lyst, hun har til og med gått på fest i nabohuset med babycall. Når minsten ble urolig i 2-3tiden, gikk hun hjem og roet ham, og så gikk hun tilbake på festen. Alt under innflytelse av alkohol. Dette er info som kom fra venninne til svigermor, som da har tatt mye vare på ungene.

Altså, hun her skal sette tredje unge til verden!?! Hvorfor.... Hun vil jo ikke være voksen og ansvarlig :smiley-angry017

Takk for gode svar, alle sammen ❤️ jeg kjenner min samboer, og hvis jeg presser for mye, så "låser" han seg helt. Jeg la frem brevet på bordet hjemme igår før jeg og ungene dro på hytta, så det leste han nok igår kveld da han kom hjem etter å ha besøkt oss litt her ute. Ikke hørt noe enda :bag:

Men jeg begynner virkelig å bli en bitter frøken! Igår fortalte svigermor at datter til ei hun kjenner er gravid igjen. Hun har to barn med to forskjellige, dette blir tredje barnefar, som også er et narkohue her i området. Det er ikke til å legge under en stol at hun har hatt sine utfordringer med å ta vare på ungene opp igjennom. Venninnen til svigermor har hatt ungene (hun eldste er like gammel som min minste som blir 8 ila året, yngste er tre år yngre) mye boende hos seg da mammaen "nekter" å bli ordentlig voksen. Hun fester MYE når hun selv får lyst, hun har til og med gått på fest i nabohuset med babycall. Når minsten ble urolig i 2-3tiden, gikk hun hjem og roet ham, og så gikk hun tilbake på festen. Alt under innflytelse av alkohol. Dette er info som kom fra venninne til svigermor, som da har tatt mye vare på ungene.

Altså, hun her skal sette tredje unge til verden!?! Hvorfor.... Hun vil jo ikke være voksen og ansvarlig :smiley-angry017
Det er så urettferdig som det kan få blitt *klem*

Imorgen er det en mnd siden mareritt nr 2 startet, og jeg våknet med sterke smerter i Sverige. Samboer har lest brevet, men vi har ikke snakket noe mer om evnt veien videre.

Fire dager til så er det tre år siden pappa døde, og akk... Alt som har skjedd siden da. Jeg savner ham, og jeg savner tiden før prøvingen startet!

Det er mye negativitet i dagboken nå, men slik er det. For å klare å evnt komme seg videre uten en tredjemann, så må jeg lufte alt som plager meg.

Imorgen er det en mnd siden mareritt nr 2 startet, og jeg våknet med sterke smerter i Sverige. Samboer har lest brevet, men vi har ikke snakket noe mer om evnt veien videre.

Fire dager til så er det tre år siden pappa døde, og akk... Alt som har skjedd siden da. Jeg savner ham, og jeg savner tiden før prøvingen startet!

Det er mye negativitet i dagboken nå, men slik er det. For å klare å evnt komme seg videre uten en tredjemann, så må jeg lufte alt som plager meg.
Å snakke det ihjel er sunt, tenker jeg. Smerter og sorg er en del av livet det også, og det hjelper overraskende mye å få kunne snakke fritt om opplevelsene sine. :Heartred

Å snakke det ihjel er sunt, tenker jeg. Smerter og sorg er en del av livet det også, og det hjelper overraskende mye å få kunne snakke fritt om opplevelsene sine. :Heartred
Ja, prøver å prate om det. Men jeg "føler" de rundt meg regner med at jeg har gått videre,men det er jo ikke bare babyer jeg har mistet. Det er drømmer og håp, i og med at jeg ikke kan bli naturlig gravid igjen.
Nei, æsj, det er vanskelig og direkte KJIPT :shy:

Har du noen profesjonelle å snakke med? Jeg har selv fått snakke med noen på familievernkontoret i barseltiden (mistet pappaen i mai 2024, fødte i juni 2024 og var følsesmessig helt på felgen) Jeg har vurdert å kontakte henne igjen nå, da jeg tror jeg snuser på en depresjon/møte med veggen. Kan virkelig anbefale det. Det er så godt å få sortert tanker sammen med en tredjepart som er objektiv.

Jeg tror, at de fleste som "regner med" du er over det, ikke har vært i noe lignende situasjoner selv.
Jeg har ikke heller, men jeg har prøvd å bruke lang tid på graviditet og vært redd for at noe skulle skje, og mener derfor det er høyst forståelig at man trenger tid på å prosessere og å komme helt over det. Du har jo også, som resultat, fått permanente skader, som påvirker fremtiden. I alle andre situasjoner hvor det skjer, så er man ikke forventet å ha det fint etter en måned...!!
Så tenker heller at andres forventninger er litt høye i så fall. Du skal så absolutt få ta deg tid til å komme deg gjennom det...!

Om lufting av tankene er det du trenger, så er det det du burde gjøre. Selv om dagboken blir "negativ".

Back
Topp