Veien til fire i familien - GRAVID

PP10 etter MA - 10 dpo / 3 + 5

Blitt en del tester i dag også. Er fornøyd med stigningen fra i går.
Vis vedlegget 464656

Ringte også legekontoret i dag for å måle hcg. Vil og trenger å få bekreftet at det går riktig vei denne gangen. Hun sendte også henvisning til TUL. Ble lovet å få TUL rundt uke 7 ved en ny graviditet da jeg mistet i MA i fjor. Jeg er på ferie da, så mulig det ikke blir før rundt uke 8 eller 9, men godt henvisningen er sendt :happy:

Ellers har det murret veldig mye i dag. Men det er vel kanskje vanlig?! Blir litt bekymret, men prøver å ikke tenke for mye på det.
Hurra for legetime :love017 Murring er helt vanlig! Hadde det selv med nr 2:Heartred

PP10 etter MA - 10 dpo / 3 + 5

Blitt en del tester i dag også. Er fornøyd med stigningen fra i går.
Vis vedlegget 464656

Ringte også legekontoret i dag for å måle hcg. Vil og trenger å få bekreftet at det går riktig vei denne gangen. Hun sendte også henvisning til TUL. Ble lovet å få TUL rundt uke 7 ved en ny graviditet da jeg mistet i MA i fjor. Jeg er på ferie da, så mulig det ikke blir før rundt uke 8 eller 9, men godt henvisningen er sendt :happy:

Ellers har det murret veldig mye i dag. Men det er vel kanskje vanlig?! Blir litt bekymret, men prøver å ikke tenke for mye på det.
Jeg hadde murringer rundt IKM med min første. Tror det er ganske vanlig.
Syntes jo testene ser veldig sterke og fine ut til å være 10 DPO :D

PP10, 12 DPO - 3 + 5

Da har jeg vært og målt hcg både 10 og 12 dpo. Håper stigningen er bra. Hcg 10 dpo var på 19, og har forstått at det er helt innenfor normalen.
1000018264.jpg

Blir veldig spennende å få svar på dagens hcg, men får nok ikke det før i morgen :)

Når jeg sammenligner testene fra 10 dpo og 12 dpo føler jeg at jeg ser litt stigning.
1000018250.jpg
1000018263.jpg

Men bør nok prøve å begrense testingen. Blir jo så himla nervøs av det og jeg studerer og analyserer prøvene til jeg blir småør i hodet :p

Ellers murrer det mye i magen, våkner klokken 05.00 og får ikke sove mer, og er litt mer trøtt på dagen. Puppene er enda stabile skulle jeg til å si :hilarious: Men får litt "støt" i de av og til. Men har store og lite følsomme pupper og merket lite i de både ved første graviditet og forrige graviditet da jeg mistet i MA. Så forventer egentlig ikke å kjenne så mye. Kaffe smaker dessverre enda godt, og jeg sliter med å drikke kun en kopp... så blir 1,5 kopp enn så lenge. Satser på avsmak på den fronten :p

PP10, 12 DPO - 3 + 5

Da har jeg vært og målt hcg både 10 og 12 dpo. Håper stigningen er bra. Hcg 10 dpo var på 19, og har forstått at det er helt innenfor normalen. Vis vedlegget 464765
Blir veldig spennende å få svar på dagens hcg, men får nok ikke det før i morgen :)

Når jeg sammenligner testene fra 10 dpo og 12 dpo føler jeg at jeg ser litt stigning.
Vis vedlegget 464766Vis vedlegget 464767

Men bør nok prøve å begrense testingen. Blir jo så himla nervøs av det og jeg studerer og analyserer prøvene til jeg blir småør i hodet :p

Ellers murrer det mye i magen, våkner klokken 05.00 og får ikke sove mer, og er litt mer trøtt på dagen. Puppene er enda stabile skulle jeg til å si :hilarious: Men får litt "støt" i de av og til. Men har store og lite følsomme pupper og merket lite i de både ved første graviditet og forrige graviditet da jeg mistet i MA. Så forventer egentlig ikke å kjenne så mye. Kaffe smaker dessverre enda godt, og jeg sliter med å drikke kun en kopp... så blir 1,5 kopp enn så lenge. Satser på avsmak på den fronten :p
Ser også stigning! Spesielt på MS :D

PP10, 12 DPO - 3 + 5

Da har jeg vært og målt hcg både 10 og 12 dpo. Håper stigningen er bra. Hcg 10 dpo var på 19, og har forstått at det er helt innenfor normalen. Vis vedlegget 464765

Vis vedlegget 464766Vis vedlegget 464767

Fin stigning! Dette går helt sikkert veien! :smiley-bounce016

IKM / 13 dpo / 3 + 6 :D

Da har jeg fått svar på hcg-prøven jeg tok i går. 10 dpo var den på 19 og 12 dpo var den steget til 56. Sier meg fornøyd med økningen, det er jo mer enn dobbling :happy: Enn så lenge puster jeg lettet ut og skal nå prøve å gi meg litt med testingen. Har to digitale tester igjen og blir å prøve å se om jeg får 2-3 og 3+ på de etterhvert. Blir sikkert å ta en i morgen på 4 + 0 og en 5 + 0.

Ellers følte jeg meg noe uggen og uvel i morgest. Det ga seg litt etter mat. Får prøve å få i meg frokost litt tidligere enn klokken 10.00. Står jo opp mellom 05.00 og 05.30, så blir noen timer uten mat.

Jippi :happy093 det er flott økning for 2 dagers mellomrom :smiley-bounce022jeg tok selv hcg og fikk beskjed det viktigste er ikke hvilke tall, men at det er økning :love017fordi tallene er ulik fra person til person, noen har høye, noen lave, og alt er normalt så lenge økning :love017

Jippi :happy093 det er flott økning for 2 dagers mellomrom :smiley-bounce022jeg tok selv hcg og fikk beskjed det viktigste er ikke hvilke tall, men at det er økning :love017fordi tallene er ulik fra person til person, noen har høye, noen lave, og alt er normalt så lenge økning :love017
Ja, tenker selv at det er en fin økning på to dager :D Jeg er jo så kort på vei at tallene bekymrer meg ikke. Håper bare at jeg kan slå meg til ro med dette enn så lenge og at jeg kan slappe av noen uker. Men tror nok skuldrene kommer til å forbli litt høye frem til UL :)

Sjekket med ChatGPT for deg og ifølge den så er det nesten tredoblet i hcg (den sa over 100% økning) og det skal vise et veldig sterkt normalt svangerskap mtp antall dpo din :love017 jeg ville tatt det med ro inntill noe annet skulle skje feks blødning. Nyt det:love017
Ja, tenker selv at det er en fin økning på to dager :D Jeg er jo så kort på vei at tallene bekymrer meg ikke. Håper bare at jeg kan slå meg til ro med dette enn så lenge og at jeg kan slappe av noen uker. Men tror nok skuldrene kommer til å forbli litt høye frem til UL :)

4 + 1 - 15 dpo

Jeg skulle prøve å gi meg med strimmeltestene, men det var lettere sagt en gjort. Blir så bekymret for at stigningen ikke er bra nok. Tok en digital både i går og i dag som visste 1-2 så ble skuffa over det, men håper 2-3 er rett rundt hjørnet og at jeg er akkurat i grenseland. Den brukte svært kort tid før den visste gravid, men brukte lang tid før den bestemte seg for 1-2, håper det kan tyde på at jeg er akkurat på grensen :) Disse første ukene er så nervepirrende, har jo så lyst at det skal gå bra, og kjenner jeg er så redd for å oppleve en ny MA.. :Heartpink Ser i allefall litt stigning på strimmeltestene så det er jo lovende.

1000018268.jpg
1000018283.jpg

Last edited:
4 + 1 - 15 dpo

Jeg skulle prøve å gi meg med strimmeltestene, men det var lettere sagt en gjort. Blir så bekymret for at stigningen ikke er bra nok. Tok en digital både i går og i dag som visste 1-2 så ble skuffa over det, men håper 2-3 er rett rundt hjørnet og at jeg er akkurat i grenseland. Den brukte svært kort tid før den visste gravid, men brukte lang tid før den bestemte seg for 1-2, håper det kan tyde på at jeg er akkurat på grensen :) Disse første ukene er så nervepirrende, har jo så lyst at det skal gå bra, og kjenner jeg er så redd for å oppleve en ny MA.. :Heartpink Ser i allefall litt stigning på strimmeltestene så det er jo lovende.

Vis vedlegget 464922Vis vedlegget 464923
Flott stigning :love7

Jeg fikk ikke 2-3 før jeg var 16 DPO, 4+2 :) Og det er en fin økning på testene dine :love017

Ser jo stigningen :love7 vanskelig denne tiden, men om to uker ser du hjertet!
Blir nok ikke ultralyd på meg så tidlig. Ikke mulighet for å gå privat, blitt lovet ultralyd av det offentlige i uke 8, men er på ferie da, så blir nok ikke ultralyd før uke 9 her.. Men skal prøve å senke skuldrene, er så lite jeg får gjort uansett, så må bare håpe kroppen spiller på lag :Heartpink

4 + 1 - 15 dpo

Vis vedlegget 464922Vis vedlegget 464923
Fin stigning:)

16 dpo - 4 + 2

Endelig fikk jeg 2-3 på digital. Det var godt, samtidig syns jeg strimmlene har økt fint. Da er det bare å vente til jeg får 3+. Og da er jeg helt ferdig med testingen :p
1000018297.jpg

Ellers så sover jeg så dårlig for tiden. Våkner gjerne i to-tiden og er våken en times tid også våkner jeg igjen rundt 05.00. Idag var klokken bare 04.30.... Håper ikke det vedvarer, er glad i litt mer søvn. Ikke kan jeg ta meg en powernap heller. Samboer er på havet og lillemor kan ikke passe seg selv :p:hilarious: Jaja, bare et par uker til samboer kommer hjem :happy:

Har fått time til tidlig ultralyd 15. August. Det blir spennende :D

Back
Topp