Jeg tenker at akkurat det at du bor der der bor vendig mange andre er avgjørende faktor her. Søke fødeplass og få alt i orden tidlig gir jo veldig mening da. Husker min søster var misunnelig på «forholdet» jeg hadde til føden da vi var gravide sist. Hun fødte på Ullevaal, og der var det litt mer «kamp om plassen» jaJa, jeg er litt spent. Fastlegen min har vært i permisjon i 2 år, men kommer tilbake senere i år. Så jeg har hatt vikarleger hele tiden i alt dette. Hun forrige var veldig opptatt av å få meg inn tidlig, da hadde jeg time før 5+0. Men nå er det en ny vikarlege så er litt usikker på hva hun sier? Når jeg ringte resepsjonen så ville de ha meg inn før ferien, for de mente det ville bli litt sent ellers. Men det var jo resepsjonisten da. Men jeg bor i et høyt befolket område, forrige gang var de opptatt av at jeg skulle velge fødeplass tidlig blant annet. Og alt dette klarte de å snakke med meg om selvom det ble kjemisk og jeg visste det ikke gikk 16 dpo![]()

I første svangerskap var det ikke offentlig TUL, da gikk jeg privat 12+4 og hun trodde riktig ang kjønn. I andre svangerskap var det TUL på sykehuset. Ble målt til 11+6 og hun sa da at selv om hun hadde en teori om kjønn hadde ikke hun fått lov å si det (men syns uansett det var for tidlig).
Tenkte ikke tanken at ferietid ville være et problem 
Så da har jeg iallfall det å falle tilbake på hvis fastlegen lurer på hva i all verden jeg gjør der så tidlig

Alt dette er jo helt nytt da det er første svangerskap noensinne. Jeg er livredd