Skravletråd for Mars -26

Jeg er ganske kvalm i dag. Men ikke sånn at det kjennes ut som jeg straks skal kaste opp, i alle fall ikke så lenge jeg ikke kjenner noen lukter jeg ikke liker. Er det lett å få kvalmestillende eller må man overtale legen?
Det var ikke noe problem med min lege. Men har 2 runder med masse kvalme tidligere å vise til

Tide har ca. aldri høyt så sakte. Føler jeg skulle vært veldig mye lenger enn 5+6 nå :laughing002
Jeg vet! Det blir noen laaaange uker fremover altså. Men det hjelper å ha små milepæler underveis. Jeg liker følelsen av å kunne krysse ut ting; første blodprøve- check, første digitale- check, bestilte legetime-check, dro på legetime- check :laughing002
Enig med dere, tiden går sååå sakte! Lurt med litt milepæler :smiley-bounce012

Du, det kommer en egen info-post når det er aktuelt ❤️
Men basically, du må ha skrevet nok innlegg her på åpent forum, og stå på terminliste (den er vel ikke kommet opp enda, da) - og så "søke" til en evt tilgangsansvarlig. Dette kommer etterhvert, så stay tuned ;)
supert, will do! Takk

Jeg har vært på jobb, men kom tidlig hjem. Ble enig med sjefen at jeg blir så lenge rygg/bekken kjennes ok ut, og da holdt jeg til ca 12.30. Ungene stod opp på egenhånd og også vært å lekt med fetter og kusine (som er nærmeste nabo) mens jeg var på jobb. Nå gikk de for å besøke onkelen og jeg må strekke ryggen. Tror jeg trenger en liten blund :hilarious:

Jeg har vært på jobb, men kom tidlig hjem. Ble enig med sjefen at jeg blir så lenge rygg/bekken kjennes ok ut, og da holdt jeg til ca 12.30. Ungene stod opp på egenhånd og også vært å lekt med fetter og kusine (som er nærmeste nabo) mens jeg var på jobb. Nå gikk de for å besøke onkelen og jeg må strekke ryggen. Tror jeg trenger en liten blund :hilarious:
Så herlig å ha familie så tett på :Heartred Det hadde jeg også likt!

Ah, den er lei! Må passe på mengden nå ja :confused: Jeg drikker to mummikopper per dag. Med 1/3 melk oppi. Ivf klinikken sa det gikk bra med 2 kopper heldigvis:)
Jeg MÅ ha en kopp på morgenen når jeg er på tidligvakt. Og så har jeg støttesamtale med en bruker med mye angst, da pleier jeg å ta med en kopp til begge to, og der var kvota brukt :hilarious: skal prøve å lure hodet med en koffeinfri etterpå❤️

Jeg MÅ ha en kopp på morgenen når jeg er på tidligvakt. Og så har jeg støttesamtale med en bruker med mye angst, da pleier jeg å ta med en kopp til begge to, og der var kvota brukt :hilarious: skal prøve å lure hodet med en koffeinfri etterpå❤️
Ja, gjør det! Det er jo nesten like godt :hilarious:

Ja veldig motiverende å tenke på at det fortsatt kommer til å bli flere og flere her! De siste som får termin i mars har jo ikke hatt eggløsning engang ennå :hilarious:
Nei, ikke sant - også har man de som har april-termin, men som blir satt i gang før tiden :hilarious:

Ah, den er lei! Må passe på mengden nå ja :confused: Jeg drikker to mummikopper per dag. Med 1/3 melk oppi. Ivf klinikken sa det gikk bra med 2 kopper heldigvis:)
2 kopper går kjempefint, og Mummi kopper er jo ganske små. Og med melk i er du godt under den anbefalte grensa på 200mg koffein i døgnet :) jeg drikker ikke kaffe, Pepsi maks derimot er min store svakhet. Forrige svangerskap mistet jeg helt smaken på det etter hvert. Håper nesten det skjer nå også:laughing002

2 kopper går kjempefint, og Mummi kopper er jo ganske små. Og med melk i er du godt under den anbefalte grensa på 200mg koffein i døgnet :) jeg drikker ikke kaffe, Pepsi maks derimot er min store svakhet. Forrige svangerskap mistet jeg helt smaken på det etter hvert. Håper nesten det skjer nå også:laughing002
Pepsi max fungerer godt mot kvalme her, så litt kjipt at det er en grense hvis kvalmen blir som sist :wacky:

Så bra du sier det, var redd det skulle komme inn noen kjempestrenge nå og si jeg ikke kunne drikke noe kaffe :hilarious:
Jeg var også skikkelig avhengig av Pepsi Max, drakk 1,5 liter hver dag. Men byttet det ut med farris for 3 år siden og nå drikker jeg masse farris istedet :hilarious:

Pepsi max fungerer godt mot kvalme her, så litt kjipt at det er en grense hvis kvalmen blir som sist :wacky:
Så bra du sier det, var redd det skulle komme inn noen kjempestrenge nå og si jeg ikke kunne drikke noe kaffe :hilarious:
Jeg var også skikkelig avhengig av Pepsi Max, drakk 1,5 liter hver dag. Men byttet det ut med farris for 3 år siden og nå drikker jeg masse farris istedet :hilarious:

Screenshot_2025-07-02-17-20-35-55_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg

Værsågod, svar fra Ringnes om koffein i Pepsi Max (fra 2016).
Du kan fint drikke en liter uten problem, om du ikke drikker kaffe. Nærmere halvannen, egentlig.
De anbefaler under 200mg per dag for å være safe, negative effekter er ikke sett før man overstiger 300mg per dag, så jeg ville ikke tenkt så veldig hardt på antall glass, om det er kun pepsi man drikker (og ikke kaffe i tillegg, da).

Screenshot_2025-07-02-17-25-40-68.jpg

Om du drikker kaffe i tillegg, så går det dog fort opp. Tydeligvis også koffein i sjokolade, så..
Så man får velge litt. Drikker man to kopper kaffe, så holder det nok med 1 lite glass pepsi. :bag:

Back
Topp