Barnevogn

Vi får to tette, storesøster vil være 18 mnd når/ om minste blir født.. så må ha tvillingvogn/ søskenvogn . Helst en som tar liten plass i bilen... noen tips?

Vi skal ha Thule Urban Glide 3… Føler det er den perfekte vognen for meg, som går en del turer :) Er litt usikker på farge, men det finner vi etter hvert.

Vis vedlegget 462421
Nå har vi Emmaljunga, den er helt grusom. Kjempe tung og stiv..
Vis vedlegget 462422
Har første generasjon av Thule, og den er sååå god å trille. Solgte bagdelen da vi ikke skulle ha flere barn, men nå må jeg visst skaffe en ny :dance018

Så gøøøy!
Nå syns mannen at Butterflyen er "vanskeligere" å slå sammen, for man må gjerne bruke den andre hånden til å støtte foran, sant :hilarious: Nå skjønner han endelig hvorfor jeg har siklet etter den så lenge. Vi kjøper nok den så snart jeg ser noe salg på Bugaboo (er vel sjeldent mer enn 15-20%, men det kommer godt med når man må punge ut 12k). Kan jo bruke sportsdelen til 2-åringen imens, også selger vi Cybexen. Tenker vi bare leier plass hos Loppeliten og dumper den der, så slipper vi potensielt styr med å selge via Finn :p

Kjøpte britax smile 3 i 2020 til førstemann og har brukt den til nr 2 også - så blir nok å bruke den siden vi har den enda ☺️ En god og lettvindt vogn og hadde vi ikke hatt den hadde jeg nok kjøpt den nyeste britax☺️

Kjøpte britax smile 3 i 2020 til førstemann og har brukt den til nr 2 også - så blir nok å bruke den siden vi har den enda ☺️ En god og lettvindt vogn og hadde vi ikke hatt den hadde jeg nok kjøpt den nyeste britax☺️
Vi har samme, også fornøyde og blir å bruke den til 3-mann!

Me har en eldre versjon av emaljunga som jeg liker veldig godt, og to enklere Vogner en jeg kjøpte for 200 kr og en Silver Cross clic. Men har veldig lyst på bungaboo Donkey, siden me får ei så vil ver nesten 2 (så har ligget litt etter motorisk, bedre nå) så tenke det kan ver veldig greit med søsken vogn og et søsken brett då te han så vil ver nesten 4. Så eg fortsatt kan gå for å hente i barnehagen :angelic: :love017

Gadd ikke trykke av prinsipp, men jeg har aldri hørt om dette vognmerket, har noen av dere? Voldsomt å kalle seg Norges foretrukne barnevogn :laughing014
Screenshot_20250626-163110.png

Jeg fikk også opp sånne "testvinnere" jeg aldri hadde hørt om, bare at det var en brystpumpe
Å bli testvinner kan man vel kjøpe seg til, såå :hilarious:

Bugaboo donkey søskenvogn (planer om å kjøpe) og så har vi Britax smile 3 (kun sportsdel) og Babyjogger city elite med bag. Har også èin emmaljunga gammel type med ergonomisk sittedel til dager med mykje snø.

Gadd ikke trykke av prinsipp, men jeg har aldri hørt om dette vognmerket, har noen av dere? Voldsomt å kalle seg Norges foretrukne barnevogn :laughing014
Vis vedlegget 463544
Har fått mye reklame for den de siste årene, og sett en del influensere reklamere for vogna. Eneste jeg har lest om vogna som ikke er betalt er at de ikke er fornøyd.

Vis vedlegget 463544
Styr unna Bellino. Hadde denne til februar 2024 barnet mitt fra februar-august 2024. Fikk solgt den på Finn i august i fjor og takk gud for det. Så mye styr og feil med en vogn unner jeg ingen å gå gjennom.

Sånn generelt om vogn: Vi kjøpte en Emmaljunga Sento Urban 2025 modell når vi fikk solgt Bellinoen og vår opplevelse er at den er helt fantastisk. Mye som er forbedret fra tidligere modeller og den kommer som nevnt her frem overalt; snø, slaps, grus, gress etc. Kjørekomforten vs. Bellino er som natt og dag og Emmaljungaen kostet mindre totalt enn hva Bellinoen gjorde den gang da. Kjøpte heldigvis Bellinoen på Black Friday tilbud så tapte «kun» 3500 kr på det bomkjøpet. Ser at Emmaljungaen ikke er poppis i denne tråden, men jeg kan ikke annet enn å anbefale Emmaljunga Sento Urban sterkt. Det er stor forskjell på de eldre tunge vognene spesielt de som ofte selges billig til bruk som sovevogn i bhg etc. på Finn. Om man tenker å bruke vognen mye til å gå og handle etc. er den veldig praktisk. Man får plass til mye i kurven under vognen. Den eneste vognen som slår Emmaljunga for min del mtp. kurven under er UppaBaby Vista. Den har mye plass. Jeg synes ikke Emmaljungaen er spesielt tung selv om vi har det største og tyngste understellet, men den er litt stor mtp hvor mye plass den tar i bagasjerommet. Nå har det jo også kommet dobbelt understell hvor man kan bruke ligge- og sittedelen(e) man har fra før på det, så en ev oppgradering til søsken- og/eller tvillingvogn koster ikke skjorten. Det å kunne bruke samme bag- og sittedel slik man kan med Emmaljunga Sento serien, gikk ikke med eldre modeller av Bugaboo da jeg kjenner noen som forsøkte på det, men gjerne har de fikset det nå (bag- og sittedel fra Fox 5 var ikke kompatibel med understellet til Donkey). Har ellers en Ergobaby Metro 3 som reisevogn som vi akkurat har kjøpt og skal bruke nå i sommer. Synes også at Thule sin vogn virker ok men med tre hjul og ikke vendbar sittedel så ble det ikke den på oss. Bugaboo synes vi ble for lett og «skranglete» men kjenner mange som er fornøyd med dem. Britax kjenner jeg lite til men de jeg kjenner som har den er litt blandet; noen liker den, noen hater den men sånn er det jo ofte med barnevogner. Er litt som den evige jakten på den perfekte bilen til seg og sitt bruk.

Sniker - og vil bare skyte inn at hvis dere ser på vekta på understellet til de ulike merkene så er det ofte bare noen 100gr i forskjell. Her tenker jeg på duovogner, og ikke reisevogner eller søskenvogner.

Duovognene er ofte mellom 9-10.5kg, og mange merker, bl.a. Cybex og Bellini er mye tyngre enn Emmaljunga. Bugaboo fox 5 er 100gr lettere til sammenligning. Så det er bare tull at Emmaljunga er så mye stivere og tyngre enn Bugaboo f.eks.☺️

Last edited:
Back
Topp