Barnevogn

Har dere mulighet vil jeg anbefale å ha to vogner, en stor emmaljunga til å ha hjemme som sovevogn og en liten og lett vogn til å ha i bil/ shopping. Vi kjøpte en brukt emmaljunga nå sist (ga vel 2000 for den), og det er den vi definitivt bruker mest. Stor, god og solid vogn med god fjæring.

Er det noen som vet om det går an å kjøpe nye trekk til en eldre Bugaboo? Jeg får ta over en Bugaboo, og synes den virker veldig fin til å ha med i bilen og på byturer, men liker ikke fargen så godt.

Kupper litt med å spørre om bilstoler her.

@Montessoripedagog tenkte å spørre deg om bilstoler, da jeg ikke har tenkt så altfor langt på det og jeg vet du sitter med mye kunnskap her. Jeg gjør mitt beste med å halvveis engasjere meg, men det er mer mannen sitt domene. Nå har vi Britax Dualfix 5Z, barna har hver sin. Denne holder bare til barna fyller fire tenker jeg, de er på 80- percentilen på vekt. Vi er ganske fornøyde med britax generelt, og vi skal kjøpe en større bil etterhvert som kan romme alle barna, siden vi uansett planlegger å få minst fire barn. Ønsker isofix til alle sammen, da vi begge synes det har vært kjempegreier.

Finnes det britaxstoler som enda er bakovervendte, etter fire år? Jeg prøver å lete opp, men har ikke funnet enda. Så litt på Britax sin egen side, men ble ikke så klok. Og så lurer jeg også, er dette kanskje et merke du ikke anbefaler? Kunne tenke meg at barna sitter bakovervendt til de hvert fall er 6 år

Er det noen som har erfaring med emmaljunga nxt90 ergo? Har en venninne som skal selge sin, en 2021 modell bruk av 2 barn, i god stand. Har sett på den og synes kanskje kalesjen på bagdelen er litt åpen. Vil helst kjøpe ny vogn mtp garantier o.l, men det mest økonomiske er jo å kjøpe brukt :)

Noen som kan anbefale vogn for oss som er høye? Har en Stokke trailz fra før som jeg tenker blir sovevogn for nestemann, men ønsker en litt «nettere» vogn til neste baby. Vil også gjerne ha det slik at bilstol passer på understellet til vogna. :)

Noen som kan anbefale vogn for oss som er høye? Har en Stokke trailz fra før som jeg tenker blir sovevogn for nestemann, men ønsker en litt «nettere» vogn til neste baby. Vil også gjerne ha det slik at bilstol passer på understellet til vogna. :)
Jeg er 174cm og skal ha Cybex Balios S lux, har prøvd talos i butikk (ikke funnet Balios, men sett videoer av likheter/forskjeller) håndtaket på den høyeste innstillingen er perfekt og behagelig for meg! Har tenkt å kjøpe pakke med bilstol+base+adapter:)

Er det noen som har erfaring med emmaljunga nxt90 ergo? Har en venninne som skal selge sin, en 2021 modell bruk av 2 barn, i god stand. Har sett på den og synes kanskje kalesjen på bagdelen er litt åpen. Vil helst kjøpe ny vogn mtp garantier o.l, men det mest økonomiske er jo å kjøpe brukt :)
Eg har den fra -21, men ikke ergo. Er fornøyd, kommer til å bruke den på neste og. :)

• Liker
Reactions: Ima
Eg er 179 og har emmaljunga nxt90. Er fornøyd med den. :)

Føler meg helt gal som har kjøpt barnevogn allerede! :hilarious: Vi var og så på vogner på barnas hus og googlet litt når jeg kom hjem, kom over Bugaboo fox 5 på tilbud på nett og slo til. Fikk melding i dag at den er på vei, gleder meg sånn:D

Føler meg helt gal som har kjøpt barnevogn allerede! :hilarious: Vi var og så på vogner på barnas hus og googlet litt når jeg kom hjem, kom over Bugaboo fox 5 på tilbud på nett og slo til. Fikk melding i dag at den er på vei, gleder meg sånn:D
Hahaha! Jeg kjøpte vogn ved 15 uker sist tror jeg. Barnas Hus solgte utstillingsmodellen til utgående modell av Cybex Priam til 10k tror jeg det var. De sa neste modell kom til å være 12 cm høyere, og det funker IKKE for meg som er veldig lav, da hadde jeg kanskje ikke kunnet se babyen :hilarious: Så da slo jeg til etter å ha ringt mannen. Nå visste jeg hvilken vogn jeg ville ha til nestemann leenge før vi begynte prøvingen, nå venter jeg bare på salg. Blir kanskje ikke før Black Friday, men det går fint :p

• Liker
Hahaha! Jeg kjøpte vogn ved 15 uker sist tror jeg. Barnas Hus solgte utstillingsmodellen til utgående modell av Cybex Priam til 10k tror jeg det var. De sa neste modell kom til å være 12 cm høyere, og det funker IKKE for meg som er veldig lav, da hadde jeg kanskje ikke kunnet se babyen :hilarious: Så da slo jeg til etter å ha ringt mannen. Nå visste jeg hvilken vogn jeg ville ha til nestemann leenge før vi begynte prøvingen, nå venter jeg bare på salg. Blir kanskje ikke før Black Friday, men det går fint :p
Ja, kommer sikkert masse tilbud på black friday også! Jeg tenkte at jeg slår til nå siden de visstnok er sjeldent på tilbud. En venninne kjøpte på black friday i fjor til samme prisen som jeg betalte nå, så jeg er fornøyd :D godt å spre utgiftene litt utover også, er mer enn nok som skal kjøpes inn

Nei da, er ikke gal! Jeg kjøpt vogn når jeg var 9+4 sist :laughing002 Skal ha ny nå, men skal vente til Black Friday denne gangen siden vi skal ha helt ny.

• Liker
Ja, kommer sikkert masse tilbud på black friday også! Jeg tenkte at jeg slår til nå siden de visstnok er sjeldent på tilbud. En venninne kjøpte på black friday i fjor til samme prisen som jeg betalte nå, så jeg er fornøyd :D godt å spre utgiftene litt utover også, er mer enn nok som skal kjøpes inn
Jepp, Bugaboo er sjeldent på tilbud, og er nok ikke mer enn 15-20%. Butikker kan ha tilbud random tider på året, så er bare å følge med! Jeg har meldt meg på nyhetsbrev hos kjopbarnevogn så jeg ikke går glipp av et evt. tilbud hos dem, tror det er bare de og Barnas Hus som selger Dragonfly :shy: Definitivt lurt å spre ut innkjøpene! Etterhvert får jeg skrive liste over hva vi vil kjøpe denne gangen. Blir engangsstønad på meg denne gangen, det kan jeg søke om mens jeg er gravid, så kan jeg bruke noen av de pengene på utstyr :D

• Liker
Nei da, er ikke gal! Jeg kjøpt vogn når jeg var 9+4 sist :laughing002 Skal ha ny nå, men skal vente til Black Friday denne gangen siden vi skal ha helt ny.
Godt å høre at jeg ikke er den eneste da! Skal planlegge black friday godt i år, vi får lage egen tråd til høsten med tilbud :cool:

Jepp, Bugaboo er sjeldent på tilbud, og er nok ikke mer enn 15-20%. Butikker kan ha tilbud random tider på året, så er bare å følge med! Jeg har meldt meg på nyhetsbrev hos kjopbarnevogn så jeg ikke går glipp av et evt. tilbud hos dem, tror det er bare de og Barnas Hus som selger Dragonfly :shy: Definitivt lurt å spre ut innkjøpene! Etterhvert får jeg skrive liste over hva vi vil kjøpe denne gangen. Blir engangsstønad på meg denne gangen, det kan jeg søke om mens jeg er gravid, så kan jeg bruke noen av de pengene på utstyr :D
Jeg har heldigvis masse utstyr etter datteren min, mye som er i utmerket stand selv etter 9 år. Men vognene kvittet vi oss med rimelig fort når hun var ferdig med det, var godt å få ut av hus når jeg visste den gang at det ble lenge til evt. tredjemann kom:Heartred lurt å lage liste og oversikt over hva man trenger og vil ha. Med min nummer 2 spredte jeg også utgiftene utover og det hjalp veldig! Fulgte med på alle tilbud og kjøpte masse klær på 50% husker jeg.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste da! Skal planlegge black friday godt i år, vi får lage egen tråd til høsten med tilbud :cool:
Ja! Det er vi nødt til å ha.. Skal shoppe så penga spruter :laughing002

Hvor fant du tilbud på den?

Back
Topp