Skravletråd

Hei! Har noen erfaring med Botox (mot migrene i utg.punktet) i svangerskapet? Vet at det frarådes, men redd hodet mitt kommer til å sprenge etter hvert.
Hei, sniker litt her, men ser du ikke har fått svar, så kan komme med min erfaring. Har selv kronisk migrene, og brukte botox før jeg ble gravid. Nå er jeg 35+1, og får ikke «lov» til å bruke noe forebyggende. Hvis jeg bruker mer enn kvoten min på anfallsmedisiner (som er 10 i måneden), så blir jeg henvist til nevrologisk avdeling via fastlegen hver tredje, fjerde uke (alt etter behov) for å sette gen blokade i to nerver som er i bakhodet. Det bruker å få meg ut av et anfall, og hjelper en liten stund etterpå.

Jeg ble dessverre ikke en av de som ble bedre under en graviditet, men veldig mange blir det jo. Så håper du ikke må slite med det samme, det er nok av andre ting vi gravide trenger å ta hensyn til. Lykke til :greet025

Var med mannen på fest med jobben i går, med båttur og ute på en holme. Jeg er så sliten, selv om jeg selvfølgelig ikke drakk noe alkohol. Tar på å være gravid, selv om det er helt i starten. Første gang jeg måtte de også, så de oppfattet meg nok som litt sjenert.

Men alle var superhyggelige, og ingen stilte spørsmål til at jeg ikke drakk

Ååååå we're halfway there, åååå! Snart tid for skjult forum! Skriv litt mer, we'll make it I swear, åååå! Snart tid for skjult forum! :singing: :hilarious:

Oj, nå har folk flyttet inn i Mars :Heartred Er det ikke flere som kommer til Februar? :wideyed:

Oj, nå har folk flyttet inn i Mars :Heartred Er det ikke flere som kommer til Februar? :wideyed:
Oi shit! Vi er ganske få syns jeg, men det kommer sikkert noen flere dinglende etterhvert

Ja, mener det er noen på IKM 25 som vil ha termin i februar. Ble litt forvirret :laughing002
Ja de blir nok de aller siste, siden jeg har 23.02. Blir et rart tomrom i terminlisten :smiley-ashamed004
Tror vi blir en fin gruppe uansett, da blir vi godt kjent alle sammen! :D

2,8k! Bra jobbet folkens, og kjempefint å se at flere joiner gruppen nå :D

Vil komme med en gravidapp-anbefaling: baby Journey. Tror den originalt er svensk, men den har virkelig blitt bedre og bedre. Jeg testet den litt under forrige graviditet mens den enda var i utvikling, og jeg synes den har masse kjekt å tilby lenge etter at barna er blitt født

Prøvde linser i dag, funket ikke i det hele tatt. Har så stramme øyelokk og sterk blunkerefleks, måtte gå inn på et mørkt rom for at en optiker skulle dra de ut. :hilarious: Jeg får spare til laser

Prøvde linser i dag, funket ikke i det hele tatt. Har så stramme øyelokk og sterk blunkerefleks, måtte gå inn på et mørkt rom for at en optiker skulle dra de ut. :hilarious: Jeg får spare til laser
Jeg er optiker, og jeg er sikker på at du får det til! :D Du kan jo begynne å øve på ta litt på det hvite på øyet med en ren finger, daglig foran speilet, før du prøver med linser igjen. Da får du roet ned blinkerefleksen. Også handler det veldig mye om teknikk.

Jeg er optiker, og jeg er sikker på at du får det til! :D Du kan jo begynne å øve på ta litt på det hvite på øyet med en ren finger, daglig foran speilet, før du prøver med linser igjen. Da får du roet ned blinkerefleksen. Også handler det veldig mye om teknikk.
Den hvite delen går bra, vant med å pille ut maskara når jeg bommer. Men hjelpes, det å få de ut var jo umulig for meg :knegg:

Den hvite delen går bra, vant med å pille ut maskara når jeg bommer. Men hjelpes, det å få de ut var jo umulig for meg :knegg:
Ja, husker jeg syntes det var skikkelig vanskelig i starten også, også er det jo noen som har mer utfordrende øyne da. Som dere med god blunkerefleks og stramme øyelokk. :joyful: Må jo innrømme at det ofte kan være en utfordring, f.eks å sette linser på mannen min. Han har etter mye om og men fått det til selv da, men er en tålmodighetsprøve. Han setter av en halvtime på morgenen. :smiley-ashamed004

Back
Topp