Vi som temper

Tempøkning i dag, 13dpo. Ble optimistisk og tok en test, men den var negativ. Hvorfor øker temp så sent i syklus likevel?
Dette har skjedd meg også noen ganger de siste årene, også at tempen holdt seg forhøyet selv om mensen dukket opp.

Fant egentlig ikke noe godt svar på hva årsaken kunne være.

Tempe-grafen min var hvert fall suksess! Fikk jo til og med strek på RFSU
1000003411.jpg

Woohoo, ingen tempdropp i dag! :hello2
Screenshot_20250609-104707.png
Tror IKM er onsdag, så dette lover bra. Nå kan den jo droppe på dagen TR kommer, men ennsålenge tar jeg denne seieren :joyful:

Plutselig gjorde tempen et byks her. Men negativ test i dag tidlig. Mange på jobb har influensa for tiden, kanskje jeg bare brygger på noe..

Vedlegg

• Screenshot_20250609-110901_FF App.jpg
    Screenshot_20250609-110901_FF App.jpg
    261,6 KB · Visninger: 39
Ser noen fine grafer her inne og blir litt misunnelig! :bag: Jeg temper med klokke og har IKKE vært happy med grafen i FF, selv om den jo klarer å finne el og sånt og syklus er lengdemessig relativt stabil, med et par små unntak. Redd for progesteronsvikt eller et eller annet siden jeg har så mange (store!) tempdropp i lutealfasen.

Nå flytter vi snart til et sted der det er plass til avstigning og nattbord på begge sider av senga, så da skal jeg tempe i munnen heller (nå må jeg klatre over samboer for å få tak i termometer, og han våkner typisk og slenger armene rundt meg, og tempen stiger jo med en gang av sånn akrobatikk).

Jeg håååper jeg får roligere kurver med munntemp. Blir serr dritsur av sånne hissige tagger. Om jeg blir gravid eller ikke; jeg vil bare ha en syklus med en vakker temperaturgraf! Er det så mye å be om :smiley-angry017:hilarious:

Vis vedlegget 462241
Vis vedlegget 462242
Det var mye svingninger ja.

Jeg temper vaginalt, termometeret ligger bare under puta mi eller rett under overmadrassen, eller inn i kanten av lakenet. Funker helt topp.

Jeg tempet i munnen til å begynne med, men opplever mer korrekte/stabile målinger vaginalt. Viktig å holde seg til et fast klokkeslett for at tempen skal være valid.

Dette har skjedd meg også noen ganger de siste årene, også at tempen holdt seg forhøyet selv om mensen dukket opp.

Fant egentlig ikke noe godt svar på hva årsaken kunne være.
Man får liksom falskt håp av det kjenner jeg. I dag, 14dpo, var den 37.00, og negativ test selvsagt. Skulle ønske mens bare kunne starte nå i det minste.

Takk, regner med du hadde helt rett om at jeg var ca 11 dpo og hadde EL på CD43!
Ja, for ellers hadde det vært veeldig tidlig for å få strek! Da var jo den lange syklusen verdt det likevel ;)

Sov dårlig i natt, tror jeg fikk akkurat 3 timer i strekk før denne tempen. Etter det var den en god del høyere :smiley-ashamed004 Uansett et godt tegn når jeg tror IKM er i morgen! :D Med mindre det blir et syykt dropp i morgen (eller TR kommer så klart) blir det test :hello2
Screenshot_20250610-114526.png

Dette blir så spennende. Når skal du ta test?
Du er så sterk som ikke tester!!! Gleder meg til test
Hehe takk! Jeg tør ikke håpe så mye, vil ikke bli skuffa. Datteren min satt på PP6, så nå som jeg er i PP6 igjen vil jeg bare at det skal gå, er ikke gøy lenger :smiley-angelic001
Jeg tenker jeg ser an tempen i morgen, også ser hva jeg føler for. Kanskje jeg løper på do med én gang, men kan hende jeg føler for å vente til mannen er hjemme og ungen er lagt så vi får opplevd det sammen

Hehe takk! Jeg tør ikke håpe så mye, vil ikke bli skuffa. Datteren min satt på PP6, så nå som jeg er i PP6 igjen vil jeg bare at det skal gå, er ikke gøy lenger :smiley-angelic001
Jeg tenker jeg ser an tempen i morgen, også ser hva jeg føler for. Kanskje jeg løper på do med én gang, men kan hende jeg føler for å vente til mannen er hjemme og ungen er lagt så vi får opplevd det sammen
Det forstår jeg, fint at mannen er med også, men oppdater oss :Heartred :laughing002

Det forstår jeg, fint at mannen er med også, men oppdater oss :Heartred :laughing002
Ja! Sist så lot jeg som jeg ikke hadde tatt test, og tok en da han kom hjem, men han var ikke så entusiastisk, bare "det er strek der" :laughing001 Men nå som han faktisk er pappa tror jeg han blir litt gladere ihvertfall :hilarious: Han har ikke uttrykket noe ønske for å være med å teste, så hvis jeg vil gjøre det alene gjør det ikke noe - så lenge jeg forteller han nyheten i person :joyful:
Og seff blir det oppdatering her inne etter få minutter :laughing002

Det skjønner jeg godt, høres fint ut å vente og gjøre det sammen. Har du hatt såpass høy og jevn graf før?

Jeg tokk fødte testen alene, men måtte spørre han da jeg følte jeg så skygge. Han så ingenting på den, men den tre timer senere så han også på

Ja! Sist så lot jeg som jeg ikke hadde tatt test, og tok en da han kom hjem, men han var ikke så entusiastisk, bare "det er strek der" :laughing001 Men nå som han faktisk er pappa tror jeg han blir litt gladere ihvertfall :hilarious: Han har ikke uttrykket noe ønske for å være med å teste, så hvis jeg vil gjøre det alene gjør det ikke noe - så lenge jeg forteller han nyheten i person :joyful:
Og seff blir det oppdatering her inne etter få minutter :laughing002
Mannen min er heller ikke såååå gira på å se om det er en strek, han vil bare vite om vi er :laughing002

Det skjønner jeg godt, høres fint ut å vente og gjøre det sammen. Har du hatt såpass høy og jevn graf før?
Har aldri hatt 37 før, selv ikke da jeg var gravid sist! Sånn jevn kan jeg ha da. Har opplevd dropp både dagen før TR og flere dager før, så jeg er veldig spent nå! Håper den ikke dropper i morgen, men føler det er usannsynlig når tempen er så høy, da må den droppe sånn 0,7 grader :wideyed:

Mannen min er heller ikke såååå gira på å se om det er en strek, han vil bare vite om vi er :laughing002
Får jeg god strek i morgen skal jeg sprette opp min aller første CB digital, så får vi det svart på hvitt :hilarious:

Back
Topp