Vi som temper

Her bare stiger og stiger det!
Screenshot_20250511-114903.png

Jeg fikk peak lørdag og søndag, i dag ble den Høy på monitor. Men jeg målte temp mens jeg sov 06.30 - 30 min før jeg pleier, så tempen var lav.. (Via klokke) kan eggløsning ha skjedd lørdag allerede?

Vedlegg

• IMG_1085.png
    IMG_1085.png
    281,5 KB · Visninger: 44
Hva skjedde her? :wideyed: ikke en fin chart for en som sliter med kort lutealfase fra tidligere.
1000017668.jpg

Nærmer seg EL :) Er så spent hvordan tempen blir denne mnd når eggløsning er..

Vedlegg

• IMG_6680.jpeg
    IMG_6680.jpeg
    200 KB · Visninger: 35
Sånn endte syklusen:
Screenshot_20250517-000847.png

Starter denne syklusen veldig stabilt!
Screenshot_20250518-110400.png

Jeg skal begynne å tempe neste syklus. Er det noen snille her som kan gi meg en kjapp innføring?:joyful:
Har forstått det slik at man bør ta tempen med en gang man står opp. Temper dere i senga eller på badet? Rektalt?

Jeg skal begynne å tempe neste syklus. Er det noen snille her som kan gi meg en kjapp innføring?:joyful:
Har forstått det slik at man bør ta tempen med en gang man står opp. Temper dere i senga eller på badet? Rektalt?
Ein skal ta temperaturen med ein gong ein våknar, helst utan å reise seg i frå senga, og før ein snakkar/drikk noko. Eg tek i munnen, under tunga ved den høgre jekselen. Har skjønt det sånn at dette området på begge sider er best for riktig temperatur. Pass på å ta til samme tid kvar dag, og etter eit par timars samanhengande søvn, i allefall til du har komt inn i det. Veldig individuelle forskjellar her, eg MÅ ta til same tid, ellers så stig temperaturen veldig og FF blir litt forvirra :smiley-ashamed004 lykke til!

Pass på å få deg et termometer med to desimaler slik at du plukker opp svingninger mer nøyaktig. Jeg er veldig fornøyd med det fra babyplan. Det har minnefunksjon slik at jeg kan tempe til vanlig tid også i helgene, men bare sovne igjen og heller lese av tempen når jeg står opp etterpå.

Pass på å tempe til samme tid og på samme sted hver dag. Helst skal du ha hatt minst tre timer sammenhengende søvn. Jeg temper i munnen, noen velger rektalt og andre tar det vaginalt. Finn ut hva som er mest komfortabelt for deg :joyful:

Det mest praktiske for de fleste er nok å tempe i senga. Jeg har termometeret liggende under hodeputa slik at jeg finner det lett selv om jeg er halvt i søvne. Bruk gjerne en app som fertility friend eller en annen med funksjon for å registrere BBT (basal body temp). Personlig foretrekker jeg FF :happy:

Ikke reis deg fra sengen nei, da øker sannsynligvis tempen med én gang :bag: Jeg føler at tempen øker selv om jeg ligger og snur meg frem og tilbake, så tempe asap etter jeg våkner :hilarious: Må ha sovet minst et par timer for å komme ned i hviletemp, men trenger ikke nødvendigvis alltid ta til samme tid (innen et par timer går for meg).

Slenger med charten min så langt, den er veldig fin syns jeg :laughing002
Screenshot_20250522-114650.png

Poster her også :)

Eggløsning var i går kveld
Hadde forventet et temphopp i dag, men det er det samme som i går. Kjenner jeg ble skuffa.. Noen som har opplevd det samme? Kan det ha noe med Ørebetennelse og gjøre og at jeg rett og slett ikke er bra? Går på antibiotika. Har loggført Illnes på de dagene jeg har følt meg virkelig dårlig..

Vedlegg

• IMG_6935.jpeg
    IMG_6935.jpeg
    200,6 KB · Visninger: 40
Last edited:
Poster her også :)

Eggløsning var i går kveld
Hadde forventet et temphopp i dag, men det er det samme som i går. Kjenner jeg ble skuffa.. Noen som har opplevd det samme? Kan det ha noe med Ørebetennelse og gjøre og at jeg rett og slett ikke er bra? Går på antibiotika. Har loggført Illnes på de dagene jeg har følt meg virkelig dårlig..
Det kan hende at basal tempen din har ligget høyere enn vanlig i perioden frem mot el siden du ikke er i form. I så fall blir det ikke et vanlig hopp… Var i alle fall det som slo meg. Hadde også en syklus med heftig sykdom og da var el sen og tempen helt på bærtur

Det kan hende at basal tempen din har ligget høyere enn vanlig i perioden frem mot el siden du ikke er i form. I så fall blir det ikke et vanlig hopp… Var i alle fall det som slo meg. Hadde også en syklus med heftig sykdom og da var el sen og tempen helt på bærtur
Ikke sant, så er nok det som tuller med alt.. Har jo heftig ørebetennelse, går nedover halsen på venstresiden. Kan nesten ikke tygge pga smerter, heldigvis er det bedre i dag.. Har fått med feber i noen dag for å si det sånn.. :dead:

Tok ikke Paracet i natt og tempen gikk rett til værs :dance018

Vedlegg

• IMG_6994.jpeg
    IMG_6994.jpeg
    211,5 KB · Visninger: 35
Jeg rakk ikke å få riktig termometer i hus før i dag (CD6). Blir det tullete å begynne å tempe når en er ei uke inn i syklusen?

Jeg rakk ikke å få riktig termometer i hus før i dag (CD6). Blir det tullete å begynne å tempe når en er ei uke inn i syklusen?
Neida, jeg fikk mitt CD10 forrige syklus, gikk helt fint det :D (men da hadde jeg EL på CD17)

Back
Topp