❤️IKM Uke 22 ❤️

Høres ikke så behagelig ut å merke alle små endringer.

Jeg merker ekstra lite. Selv når jeg ble innlagt på akutten og måtte forklare smertene mine (pga myom på livmor) så måtte jeg liksom rangere det høyt pga det gjorde så vondt at jeg holdt på å spy hver gang jeg satte meg opp. Hadde ikke vondt, men hvis jeg holder på å brekke meg hver gang jeg setter meg opp og jeg slet med å gå opp trapper pga hele kroppen prøvde å gå i fosterstilling for hvert trinn, så tenker jeg det er høyt opp i smerte, selv om det ikke føltes ut som smerte. Kroppen min bare reagerte veldig ukontrollerbart. Da hadde jeg veldig veldig høy CRP (over 200) også og gikk rundt og holdt på å svime av hjemme i et døgn pga legevakten ikke ville ha meg, så måtte vente på legetime dagen etter. Hvis noen lurte på hvordan et myom infarkt føles ut haha. Trodde jeg var matforgiftet.

Men nå er jeg veldig klar over at jeg føler veldig lite rundt livmor. Tror en fødsel vil bli enklere for meg enn de fleste siden jeg ikke merker så mye smerte i livmor? Aldri slitt med menstruasjonssmerter heller. I så fall er det kaldsvetting og kroppen som ønsker å krølle seg sammen til en ball, men ikke smerter. Fungerer som normalt selv om jeg kan få "tegn".
Shit! Det der hørtes helt sykt ut, det er jo viktig at vi føler smerte, den skal jo være der for å signalisere feil i kroppen, eller at man må endre på noe. Men så bra kroppen din klarte å si ifra på en annen måte at noe var gærnt da! Ahhh håper du ikke merker så mye smerte under fødsel. Fy søren du aner kanskje ikke hvor heldig du er som slipper å kjenne mye smerte. Fibromyalgi har endelig begynt å blitt tatt på alvor, og har havnet høyt på smerte-skalaer, hvis du forstørrer denne ser man at det kommer rett under "prepared childbirth" :dead:
1747509657699.png

Jeg er bare 3 dpo, så kan ikke være annet enn progesteronet som holder på. Sikkert bare luftsmertzen det neddi der :mask: Håper egget har sluppet og har ligget klart til å bli befruktet. Men det vil kun tiden viseeee...
Masse Progesteron liker vi :love017

Shit! Det der hørtes helt sykt ut, det er jo viktig at vi føler smerte, den skal jo være der for å signalisere feil i kroppen, eller at man må endre på noe. Men så bra kroppen din klarte å si ifra på en annen måte at noe var gærnt da! Ahhh håper du ikke merker så mye smerte under fødsel. Fy søren du aner kanskje ikke hvor heldig du er som slipper å kjenne mye smerte. Fibromyalgi har endelig begynt å blitt tatt på alvor, og har havnet høyt på smerte-skalaer, hvis du forstørrer denne ser man at det kommer rett under "prepared childbirth" :dead:
Vis vedlegget 460579
Ja men jeg får tegnene, så det er jo det viktigste ja :) Men jeg føler mer på utsiden av huden tror jeg. Regner jeg med. Vanskelig å vite hvordan andre har det og sammenligne haha. Jeg tror iallfall på at folk opplever smerte veldig ulikt. Og jeg synes absolutt veldig veldig synd på deg!

Jeg fikk jo med meg morfin type smertestillende hjem fra sykehuset, men de blir jo bare liggende i en skuff her. Samme som etter en operasjon jeg måtte ta der jeg fjernet en kronisk cyste fra halebeinet. Spurte jo mens jeg lå til observasjon om jeg kunne slippe å ta smertestillende slik at jeg kunne kjenne hvordan jeg burde bevege meg. Da måtte de sy opp langs rumpesprekken og sy sammen igjen etterpå, et sted man beveger seg mye. Rumpesprekken min starter litt lavere ned nå siden de måtte sy deler av rumpeballene sammen. Hvis sømmen gikk opp så kunne de ikke sy igjen på nytt, så da måtte det naturlig grodd over noen måneder i stedet. Da også fikk jeg de samme morfin tablettene med hjem, men brukte ikke paracet en gang haha. Fikk på en måte et "sjokk" igjennom kroppen hvis jeg bevegde meg på en måte jeg ikke burde, og følte der var greit å vite

Vi brukte inseminering når det var omgangssyke i hus :hilarious: Hvis du har sånne små sprøyter 5 ML eller no så koker du en sånn så de blir steril og en plast kopp evt pass på at det er ordentlig tørt så spruter han i koppen, du tar det inn med sprøyte etterpå. Mange som gjør det. Og mange som blir gravide. Men, ta litt og litt og ikke bare sprøyt det inn for da skvulper det over :hilarious:
Takk for gode instruksjoner! Absolutt en mulighet det der!

Jeg hadde egentlig tenkt å legge men tok en EL test først. Den var farlig nærme positiv så da heiv vi oss rundt. Klarte heldigvis å få det til på vanlig måte. Spent på om peak kommer i natt eller om jeg klarer å fange den i morgen.

Og jeg er også spent på om typen klarer flere runder, stakar. Men det var han som insisterte! Han er enda mindre gira på å miste en måned med prøving enn meg :Heartred

Ja men jeg får tegnene, så det er jo det viktigste ja :) Men jeg føler mer på utsiden av huden tror jeg. Regner jeg med. Vanskelig å vite hvordan andre har det og sammenligne haha. Jeg tror iallfall på at folk opplever smerte veldig ulikt. Og jeg synes absolutt veldig veldig synd på deg!

Jeg fikk jo med meg morfin type smertestillende hjem fra sykehuset, men de blir jo bare liggende i en skuff her. Samme som etter en operasjon jeg måtte ta der jeg fjernet en kronisk cyste fra halebeinet. Spurte jo mens jeg lå til observasjon om jeg kunne slippe å ta smertestillende slik at jeg kunne kjenne hvordan jeg burde bevege meg. Da måtte de sy opp langs rumpesprekken og sy sammen igjen etterpå, et sted man beveger seg mye. Rumpesprekken min starter litt lavere ned nå siden de måtte sy deler av rumpeballene sammen. Hvis sømmen gikk opp så kunne de ikke sy igjen på nytt, så da måtte det naturlig grodd over noen måneder i stedet. Da også fikk jeg de samme morfin tablettene med hjem, men brukte ikke paracet en gang haha. Fikk på en måte et "sjokk" igjennom kroppen hvis jeg bevegde meg på en måte jeg ikke burde, og følte der var greit å vite
Det høres jo helt vilt ut at du kjenner så lite smerte. Som Lilleperle sa så blir det på en måte både en fordel og en ulempe. Jeg klarer ikke sette meg inn i det en gang, jeg får alltid EL smerter og menssmerter og lider av ryggsmerter og diverse andre plager.

Det høres jo helt vilt ut at du kjenner så lite smerte. Som Lilleperle sa så blir det på en måte både en fordel og en ulempe. Jeg klarer ikke sette meg inn i det en gang, jeg får alltid EL smerter og menssmerter og lider av ryggsmerter og diverse andre plager.
Ryggsmerter ved TR sånn til normalt?

Herlighet det er helt vilt at du ikke trengte paracet engang etter noe sånt!! :nailbiting: Du må være en sånn superhelt-karakter som tar imot kuler med hendene og sånt :hilarious: Etter jeg tok ut spiralen hadde jeg så sykt kraftige og smertefulle blødninger ved mens at jeg måtte få skrevet ut paralgin forte for det liksom :inpain: Forskjell på folk :meh:

Masse økende slim :smiley-bounce022 Er mye i venstre siden, hadde lit stikk i høyre i stad, men tror Venstre slipper denne mnd også :love017
Oooo så spennende! Venstre så ut til å kunne potensielt slippe lovende egg, sist var en good try, så sitter det denne gang nå :smiley-angelic001

I natt hadde jeg helt sykt lange og detaljerte drømmer igjen (progesteron?) slik som sist syklus (fra allerede 2 dpo). Nå var det et enormt nytt luftfartøy som skulle lande en plass ved der vi bor også var det uklart om det var basert på alien ufo-reversed teknologiske egenskaper! Så fant den oss i mørket og hadde en beam med lys som kom ut fra den. Jeg og familen min stoppet ved en bil. Også skulle den vise seg frem så den beamet bilen som stod mellom oss også forsvant den! :greyalien::android: Og dette var kun et lite utdrag av en ekstremt lang drøm med mange scener og handlinger :bag: er helt utslitt jeg :dead:
Hvordan går det @Førstegangslykke85? Noen symptomer endaaa?

Oooo så spennende! Venstre så ut til å kunne potensielt slippe lovende egg, sist var en good try, så sitter det denne gang nå :smiley-angelic001
Jaaa! Men, jeg tenker at Høyere har vært dominerende en stund pga mindre eggposer der, og nå er det Venstre sin tur siden jeg har mest eggposer der? Blir spennende :smiley-bounce022 Men, tror nok ikke det blir eggløsning før tirsdag, blir CD 17 på meg også :hilarious:

I natt hadde jeg helt sykt lange og detaljerte drømmer igjen (progesteron?) slik som sist syklus (fra allerede 2 dpo). Nå var det et enormt nytt luftfartøy som skulle lande en plass ved der vi bor også var det uklart om det var basert på alien ufo-reversed teknologiske egenskaper! Så fant den oss i mørket og hadde en beam med lys som kom ut fra den. Jeg og familen min stoppet ved en bil. Også skulle den vise seg frem så den beamet bilen som stod mellom oss også forsvant den! :greyalien::android: Og dette var kun et lite utdrag av en ekstremt lang drøm med mange scener og handlinger :bag: er helt utslitt jeg :dead:
Haha! Fantastisk

Jeg hadde egentlig tenkt å legge men tok en EL test først. Den var farlig nærme positiv så da heiv vi oss rundt. Klarte heldigvis å få det til på vanlig måte. Spent på om peak kommer i natt eller om jeg klarer å fange den i morgen.

Og jeg er også spent på om typen klarer flere runder, stakar. Men det var han som insisterte! Han er enda mindre gira på å miste en måned med prøving enn meg :Heartred
Så bra dere fikk det til Normalt. Håper ryggen hans er bedre :Heartred

Haha hvordan klarer du å huske drømmene dine? Jeg prøvde en liten stund å skrive opp drømmene mine med en gang jeg sto opp, noe som fungerte litt, men mistet alle detaljer.

Hahaha, litt av en drøm! Håper det er et godt tegn.

Premom mener jeg har eggløsning i dag etter den sterke testen i går. Jeg er ikke helt sikker siden jeg har hatt mye mindre symptomer enn ellers. Fortsetter testingen noen dager til i hvert fall.

Åh så bra! Hvis toppen kommer i dag kan det hende det holder med den ene runden, men hvis man orker og klarer legger man alltids inn litt ekstra :dead:

Haha hvordan klarer du å huske drømmene dine? Jeg prøvde en liten stund å skrive opp drømmene mine med en gang jeg sto opp, noe som fungerte litt, men mistet alle detaljer.
Nei det er det som er så rart, de to siste gangene der jeg har gått over i dpo-land så får jeg mange, lange og intense drømmer, og det pleier jeg til vanlig ikke å ha.. :bored:

ChatGPT forklarer det slik:

Hvordan påvirker progesteron drømmer og søvn?
1. Etter eggløsning (altså fra ca. 1 DPO), øker progesteronnivået raskt, og dette hormonet:

• Har en beroligende effekt (det virker nesten som et naturlig sovemiddel).
  • Øker søvnighet og kan gjøre deg mer trøtt på dagtid.
  • Kan gjøre at du sover dypere i første del av natten, men har mer REM-søvn (drømmesøvn) senere.
  • Øker kroppstemperaturen, noe som også påvirker hvor lett du våkner etter drømmer (og dermed husker dem bedre).

Back
Topp