Nå har jeg en datter laget på CD10, hadde EL da flere ganger under den prøvingenNei, kommer nok fredag og ikke tidligere.. Om den kommer på 12 så er det innafor, men man skal ikke ha EL så mye tidligere? Med tanke på modning?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå har jeg en datter laget på CD10, hadde EL da flere ganger under den prøvingenNei, kommer nok fredag og ikke tidligere.. Om den kommer på 12 så er det innafor, men man skal ikke ha EL så mye tidligere? Med tanke på modning?

Åhh er det en greie også?Stemmer, cd 12 er tidlig men alt etter 12 er innafor
Oi dette visste jeg ikkeStemmer, cd 12 er tidlig men alt etter 12 er innafor
Men høres logisk utJa det hadde vært helt fantastisk! Da slipper vi problematikken med overnattingsgjester senere i ukenHerlighet dette var jo nesten full pott?!
Tenk så gøy om du får sååå tidlig?
Tok en test nå, den var svak, men urinen hadde nesten ikke farge, så var kanskje bortkastet? Jeg får prøve å holde meg til leggetid nå daBlir snurt hvis LH-toppen ikke kommer snart, men det river og drar, og magen min har vokst til det dobbelte i luft, så NOE skjer hvertfall
![]()
Har skikkelig kramper på venstresiden av magen, så det blir spennende å se testen i morgen! Håper på en aksjerunde i kveld 
Altså det spørs og det er individuelt, men for mange cd12 kan være tidlig pga umoden egg.Åhh er det en greie også?Så hvis egget ikke er modent, men slippes likevel, så kan det ikke bli befruktet?
Oi dette visste jeg ikkeMen høres logisk ut
Ser den altså, ikke for å være slem eller noe; men jeg tror nok det å prøve å bli gravid er noe mer belastende på oss (psykisk OG fysisk) som skal bære barnet… Så skjønner at du føler du ikke nødvendigvis kan velge og vrake og treffe på akkurat de månedene du ønsker og derfor vil starte..Tror jeg vil få positiv EL test i natt eller i morgen. Da får jeg EL et par dager tidligere enn ventet, men passer bra pga overnattingsbesøk fra torsdag til onsdag uken etter
Meeen kommer an på hvor flink samboer er på Pull Out teknikken siden han ønsker å få sommer baby. Men han var ikke i rommet når jeg ble innlagt i fjor og fortalt at jeg ville få problemer med å få barn og ha stor sjanse for spontan abort.
»
Men jeg oppdaget fort at det føltes ikke like avslappende for meg. Ikke at det er noe problem å ta ekstra vitaminer og slikt, men jeg prøver å være flink med kosthold, aktivitet, inntak av diverse, kutte alkohol.. og kutte medisiner jeg er litt avhengig av for å ha en lettere hverdag.. også alle symptomene og svingningene… nei, det er ikke bare-bare for oss!
Og det har han fått hørt nå da. Men sorry, bare en kveldsRANT! Ville bare si at du har full forståelse her inne 
Jaaa, håper det så rekker dere kanskje få inn noen gode kandidater! Høres VELDIG lovende ut! Ja, oppblåst er et godt tegn på østrogen og LH, og like etterpå kommer progesteron og lager ballong ut av magen! Gode tegn - men ikke en nydelig følelse daJa det hadde vært helt fantastisk! Da slipper vi problematikken med overnattingsgjester senere i ukenHar skikkelig kramper på venstresiden av magen, så det blir spennende å se testen i morgen! Håper på en aksjerunde i kveld
Haha jeg er også skikkelig oppblåst! Har egentlig ikke tenkt at det er en el symptom før nå, men det er godt tegn isåfall!

Tør ikke ta antihistaminer for å sjekke om det er pollenallergi heller; for redd for å tørke inn EL-slimet 
Feber kan ihvertfall påvirke for alle. Jeg var ganske syk i starten av denne syklusen, men tror ikke jeg kom helt opp i feber, og jeg hadde den seneste EL jeg noen gang har hatt, jeg som vanligvis kan stille klokken etter syklusen min!Kan sykdom påvirke eggløsning? Er dårlig og fader meg like slimete oppi som neddi der jooTør ikke ta antihistaminer for å sjekke om det er pollenallergi heller; for redd for å tørke inn EL-slimet
![]()

Neiiii så kjipern at det kan påvirke noeFeber kan ihvertfall påvirke for alle. Jeg var ganske syk i starten av denne syklusen, men tror ikke jeg kom helt opp i feber, og jeg hadde den seneste EL jeg noen gang har hatt, jeg som vanligvis kan stille klokken etter syklusen min!Jeg gikk i tillegg ned i vekt, og jeg er allerede veldig undervektig, så tror kanskje det påvirket mest. Hadde forresten mindre og mindre strekkbart ELslim enn vanlig. Men håper likevel at det klaffer denne syklusen
![]()
Har hatt slimet, men mangler egget!
Ahhh, håper ikke det gjør så mye med kvaliteten på egget fordi om det blir forskjøvet noe.. Krysser fingrene for deg! Og meg 
Ja man vil jo gi de beste premisser for en god start på et nytt livSer den altså, ikke for å være slem eller noe; men jeg tror nok det å prøve å bli gravid er noe mer belastende på oss (psykisk OG fysisk) som skal bære barnet… Så skjønner at du føler du ikke nødvendigvis kan velge og vrake og treffe på akkurat de månedene du ønsker og derfor vil starte..
Min mann var sånn; «ahh, vi trenger ikke prøve så mye og styre så mye rundt det til å begynne med - la det skje om det skjer..»
Men jeg oppdaget fort at det føltes ikke like avslappende for meg. Ikke at det er noe problem å ta ekstra vitaminer og slikt, men jeg prøver å være flink med kosthold, aktivitet, inntak av diverse, kutte alkohol.. og kutte medisiner jeg er litt avhengig av for å ha en lettere hverdag.. også alle symptomene og svingningene… nei, det er ikke bare-bare for oss!
Og det har han fått hørt nå da. Men sorry, bare en kveldsRANT! Ville bare si at du har full forståelse her inne
![]()
Ja det var han som ville at vi skulle begynne å prøve på nr 2, så det blir litt sånn at hvis jeg skal «ofre» mye for å legge til rette for en sunn og frisk babyklar kropp må vi følge med på de sjangsene vi får, han er innforstått med det nå altsåJa man vil jo gi de beste premisser for en god start på et nytt livJeg forstår at det er ekstra kjipt for deg å kutte medisiner som gjør livet litt lettere. Da hadde jeg også kjeftet på samboer om å gi en spesifikk tid han vil prøve aktivt.
Kan antihistaminer påvirke EL-slimet?Kan sykdom påvirke eggløsning? Skral de siste dagene, herpes på leppene og afte i kjeften, lavt immunforsvar og fader meg like slimete oppi som neddi der jooTør ikke ta antihistaminer for å sjekke om det er pollenallergi heller; for redd for å tørke inn EL-slimet
![]()
jeg går på det fast fra februar til oktober ca, legen sa det ikke var noe i veien for det. Men jeg blir jo bekymret allikevel!Leste at fra 8-10 kan være for tidlig. Og 12 og utover er helt normaltStemmer, cd 12 er tidlig men alt etter 12 er innafor
Sniker siden jeg har opplevd dette. Jeg hadde el på cd 10 nå det siste halvåret og var litt bekymret for akkurat dette. Dro til flere gynekologer som sa at alt av folikkler, slimhinne og hormoner var fint. Så i følge de var det ikke noe problem. Ble ikke gravid før jeg fikk letrozol da (hadde likevel el mellom cd 10-11), så mulig jeg trengte hjelp likevel. Hvem vetLitt Om Umodent Egg
Ja, et egg kan være umodent hvis det slippes for tidlig. Dette skjer gjerne hvis kroppen har en hormonell ubalanse, for eksempel ved:
Et umodent egg har dårligere sjanser for befruktning, og selv om det blir befruktet, kan det ha redusert evne til å utvikle seg videre.
- For lav FSH (follikkelstimulerende hormon) tidlig i syklusen, som gjør at egget ikke modnes ordentlig før eggløsning.
- For tidlig LH-stigning, som kan trigge eggløsning før egget er klart.
- PCOS eller andre hormonelle forstyrrelser, der egg ofte modnes uregelmessig.
Vil du jeg skal forklare tegn på umoden eggløsning eller hvordan man kan støtte modningen?
Flott! Her er en oversikt over tegn på umoden eggløsning og hvordan du kan støtte eggmodning naturlig og eventuelt medisinsk:
Tegn på at egget kan ha vært umodent ved eggløsning:
Hvordan støtte god eggmodning:
- Kort follikulærfase (før eggløsning) – hvis du får positiv LH-test veldig tidlig i syklusen (f.eks. dag 8–10), kan det være for kort tid til at egget har rukket å modnes skikkelig.
- Lav stigning i progesteron etter eggløsning – kan tyde på at egget ikke var modent og/eller at det ikke ble dannet en god gul kropp (corpus luteum).
- Uregelmessig syklus – spesielt ved PCOS eller hormonell ubalanse.
- Mangel på fertile tegn – for eksempel lite eller fraværende eggløsningsslim (vannaktig/stretchy utflod).
- Anovulatoriske sykluser – LH-test viser kanskje en stigning, men eggløsning skjer ikke, eller egget er umodent.
1. Kosthold og tilskudd:
2. Livsstil:
- Proteinrikt kosthold (egg, nøtter, kylling, linser) hjelper med hormonproduksjon.
- Omega-3 støtter hormonbalanse og eggkvalitet.
- Q10 (Ubiquinol) hjelper med energiproduksjon i eggceller – spesielt viktig etter 35 år.
- Vitamin D og magnesium er viktige for hormonbalanse.
- Zink og B-vitaminer (særlig B6 og B12) støtter eggmodning og syklus
3. Hormonstøtte ved behov:
- God søvn og stressmestring – stress kan påvirke LH og FSH negativt.
- Moderate mengder trening – for mye trening kan forstyrre eggløsning.
- Unngå nikotin og alkohol – begge svekker eggkvaliteten.
Viktig å ikke overtenke det her og tro at det skjer. For det skjer sjeldent, men det kan skje
- Letrozol eller Clomifene (f.eks. ved lav FSH eller PCOS) stimulerer follikkelmodning.
- Ovitasjonssprøyte (Ovitrelle) kan brukes for å sikre at modent egg faktisk slippes, spesielt ved IVF eller stimulert syklus.
- Progesterontilskudd etter eggløsning kan hjelpe gullegemet hvis det er svakt utviklet.

Ja, har gjort det i noen årÅhh klarer du å kjenne det?!?!? Jeg er for pinglete til å inni der å svære borti noe![]()
Er ikke så skummelt. Du kjenner livmortappen oppi der bare. Om den er åpen/lukket. Men, er ikke alle som kan.