❤️IKM Uke 22 ❤️

Hva gjør pergoveris og fyremadel? Booster de eggene?
Pergoveris inneholder FSH og LH. Fsh stimulerer eggstokkene til å produsere follikler, slim at man får så mange egg som mulig til uttak, og LH bidrar til at egget modner og løsner, men det er modningen manner ute etter ved IVF. Fyremadel forhindrer for tidlig eggløsning. Eggløsningssprøytene settes så 36 timer før planlagt egguttak :)

.. og har antakeligvis hatt topp i natt :Heartred Helt fantastisk å slippe å vente en uke til på forventet EL. Og en annen ting, jeg har EL-slim. Som faktisk kommer ut og oppfører seg sånn som EL-slim i teorien bør :nailbiting: Det har ikke brukt å vært synlig på utsiden av kroppen min tidligere, og heller ikke vært så sticky og så eggehvite som det burde. Men det er det altså nå. Mannen har én jobb i noen dager nå :angelic:

IMG_3194.jpeg

Ja samme her :)

Har bare vært over 80 kg de siste 4 årene pga har en samboer som er kokk og fikk en kontorjobb, men han er med på å gå ned i vekt nå han også. Vi måtte bare skjerpe oss litt begge to.

Tenkte å kjøre litt faste på ferie i sommer også men være litt snillere med hva jeg kan spise.
Kan tenke meg det blir mye god mat da :hilarious: Farlig med Kok som samboer..
Det her klarer dere :Heartred

Det var den lave amh’en som gav meg en såpass støkk at hu tok kontakt med fertilitetsklinikk, var hos privat gynekolog for å sjekk, om glemte å bestille AMH 2 ganger (!) men mente at alle de prøvene jeg hadde tatt var så bra at jeg bare kunne slå meg til ro med. Men jeg klarer jo ikke slå meg til ro med noe. Så fastlegen min bestilte AMH etter at jeg hadde et lite sammenbrudd hos ham. Fsh veldig er bra for alderen. Jeg har stort sett hatt 3+3 follikler uten stimulering.
Si. Sykt bra jobbet å gå ned så mye! Alle monner drar, bare spør chat :hello2Jeg har vel litt samme problemet som deg, med at jeg veier for mye, og har også tatt noen grep. Foreløpig kvittet meg med 9 kg, og veier nå 4 kg mindre enn da jeg ble gravid med datteren. Så håper at det også kan bidra positivt. I tillegg til ca en million kosttilskudd, ikke drukket alkohol siden sommeren 2022, ingen nikotin siden august 2022 (da jeg fant ut jeg var gravid med datteren). Kunne antakelig både snust og drukket vin, for det virker ikke å ha spilt noen rolle :laughing002 :wacky:
Men som du sier, vi kan ikke gi opp! Det må jo være igjen hvertfall et bra egg! Og vi trenger ikke mer. Jeg ønsker så at datteren min skal få et søsken. Det blir så altoppslukende. Så jeg er ikke klar for å kaste inn håndkleet enda.
Kanskje mai er vår måned!!! Hadde vært veldig stas med februar bebis:Heartpink
Ja, men jeg er med i 2 grupper 40+ Amerikanske folk mest. Og der er det folk med AMH og FSH på nesten 0 som blir gravide og de som er 50 år.. Så jeg vet at det vil skje med oss også :love017 De talene har egentlig ikke så stor betydning, for vi er fortsatt fertile. Det er jo veldig skummelt å tenke på at, tenk når den dagen kommer at man aldri kan få igjen, eller bare tanke på at tenk om jeg ikke blir igjen, eller at det bare går galt. Prøver og tenke minst mulig på det og derfor er det så utrolig viktig med livsstilsendring. Jo lenger du holder deg unna alkohol og røyk og mindre er sjansen for Sa og fosterskader :Heartred

Du har vært så utrolig flink da :love017 Jeg var så dum å begynte og røyke igjen når jeg slutta og amme. Men, aldri igjen nå. Drikker ikke så mye fra før av, men velger å aldri mere røre det for da må jeg nok ha en røyk. Så her er jeg uten alkohol med venninner. Og det føles helt fantastisk :Heartred

Håper virkelig at det ikke vil ta lang tid å bli gravid, men jeg har mere troa før en nå. Fortsette med vektnedgang og være sunn så blir kroppen mere på lag

.. og har antakeligvis hatt topp i natt :Heartred Helt fantastisk å slippe å vente en uke til på forventet EL. Og en annen ting, jeg har EL-slim. Som faktisk kommer ut og oppfører seg sånn som EL-slim i teorien bør :nailbiting: Det har ikke brukt å vært synlig på utsiden av kroppen min tidligere, og heller ikke vært så sticky og så eggehvite som det burde. Men det er det altså nå. Mannen har én jobb i noen dager nå :angelic:

Vis vedlegget 460162
Så fantastisk :love017

Sniker :pompus: Apropos slim, så tror jeg at jeg blir å følge slimet denne gangen, slik som sist. Da hadde vi kun samleie den ENE gangen (dagen før jeg fikk positiv LH-test og 2-3 dager før EL) på den dagen jeg fikk det perfekte slimet (som sæden trives å svømme i iflg. ChatGPT) og jeg tror faktisk det gjorde susen, for egget ble jo befruktet (selv om det dessverre ikke satt da) :shifty:
Åhh lilleperle! :Heartpink Hvordan ligger du an med syklusen nå?

Når har du EL? Ja, må hoppe på når Slimet kommer. Vi skal bruke Conceive+ også.. Den er genial :)
iiih jeg har hatt slim i noen dager nå, men ingen aksjelegging enda :oops: tror jeg skal foreslå det i kveld, bare i tilfelle. Når man har negativ test og får positiv test noen dager senere, kan man stole på det?

Ja, men jeg er med i 2 grupper 40+ Amerikanske folk mest. Og der er det folk med AMH og FSH på nesten 0 som blir gravide og de som er 50 år.. Så jeg vet at det vil skje med oss også :love017 De talene har egentlig ikke så stor betydning, for vi er fortsatt fertile. Det er jo veldig skummelt å tenke på at, tenk når den dagen kommer at man aldri kan få igjen, eller bare tanke på at tenk om jeg ikke blir igjen, eller at det bare går galt. Prøver og tenke minst mulig på det og derfor er det så utrolig viktig med livsstilsendring. Jo lenger du holder deg unna alkohol og røyk og mindre er sjansen for Sa og fosterskader :Heartred

Du har vært så utrolig flink da :love017 Jeg var så dum å begynte og røyke igjen når jeg slutta og amme. Men, aldri igjen nå. Drikker ikke så mye fra før av, men velger å aldri mere røre det for da må jeg nok ha en røyk. Så her er jeg uten alkohol med venninner. Og det føles helt fantastisk :Heartred

Håper virkelig at det ikke vil ta lang tid å bli gravid, men jeg har mere troa før en nå. Fortsette med vektnedgang og være sunn så blir kroppen mere på lag
Du har rett. Så lenge det er syklus er det håp. Eller noe sånn. Men jeg skal ærlig innrømme at håpet blir litt mindre for hver prøveperiode som går.
Jeg er sånn selv. Er kkke spesielt glad i alkohol. Har egentlig kun drukket 3 dager i året på fast festival med venne, Men droppet alkoholen i fjor. Sånn for sikkerhetsskyld rett og slett. Prøvde jo da også så.
Livsstilsendring er bra uansett tenker jeg. Har et hårete mål om å komme mer under 100 i løpet av sommeren. Dersom jeg ikke blir gravid i løpet av den tiden. Da legges de prosjektet på hyllen i 9 mnd :laughing002

Pergoveris inneholder FSH og LH. Fsh stimulerer eggstokkene til å produsere follikler, slim at man får så mange egg som mulig til uttak, og LH bidrar til at egget modner og løsner, men det er modningen manner ute etter ved IVF. Fyremadel forhindrer for tidlig eggløsning. Eggløsningssprøytene settes så 36 timer før planlagt egguttak :)
Lykke til masse, håper og håper for deg :Heartbigred

Back
Topp