Skravletråd

Alle har jo både ulikt utgangspunkt fra før og ulike svangerskap Selv trener jeg stort sett hver dag, og helt uendret fra tidligere, men merker at det er «noe» med kroppen da det kjennes tyngre Jeg har lite plager, så sånn sett ikke noe å bli imponert over her i alle fall… Eneste jeg merker, er at jeg er veldig trøtt / omtrent utmattet, så jeg legger meg med barna hver kveld!
Egentlig så går jeg ca 2 timer lang tur hver dag. En en veldig aktiv person, så det går vel egentlig i et. Har ADHD hyperaktive versjon. Men, hver gang jeg blir gravid så forsvinner den aktive delen av meg.. Er så trøtt og har 0 energi. Men, det følger jo med i 1 trimester

Må jeg bare se om jeg tørr å melde meg inn :bag: Er litt skummelt å ikke være så anonym :bag::confused013
Venter på å bli godkjent, er bare admin som er medlem per nå :) Vet at venner ikke vil se at jeg er medlem siden gruppen er lukket.. om det er det du tenker på?

Venter på å bli godkjent, er bare admin som er medlem per nå :) Vet at venner ikke vil se at jeg er medlem siden gruppen er lukket.. om det er det du tenker på?
Tror det er bare administratorer som er synlig for alle. Jeg er jo der at jeg er litt redd for at kjente finner ut av det. Så om en venn av meg blir medlem osv. Var slik noen fant ut av mitt forrige svangerskap... men da var jeg over 12 uker. Denne gangen er jeg bare ekstra redd og vil helst holde ting for meg selv. Var nesten så jeg ikke ville poste her inne fordi det er flere som vet hvem jeg er. Skadet av sorg eller noe sånt❤️ Kommer nok inn der om noen uker ❤️❤️

Egentlig så går jeg ca 2 timer lang tur hver dag. En en veldig aktiv person, så det går vel egentlig i et. Har ADHD hyperaktive versjon. Men, hver gang jeg blir gravid så forsvinner den aktive delen av meg.. Er så trøtt og har 0 energi. Men, det følger jo med i 1 trimester
Samme diagnose som meg jo

29.Mars var min første dag i siste mens. Så jeg er to dager før deg :happy:
Kanskje lurt å ta kontakt med jordmor sånn at du har noen som kan hjelpe deg å sortere tankene?
Er jo dessverre litt større risk når man bikker 40 år. Men er veldig mange det går helt fint med ❤️ Jeg har litt tilleggsutfordringer i tillegg til alderen så risken her er enda større. Men ting er utenfor min kontroll så jeg kan ikke drive å bekymre meg for mye heller. Det er en dag av gangen og så håpe at jeg sitter med en levende baby i armene til jul❤️ (Jeg blir satt igang i god tid før termin, så om det går bra blir det før jul)
Ja, der sa du noe viktig angående ting som er utenfor ens kontroll… Det må man ikke bekymre seg for mye over, det er bra sant! Har noen tilleggsutfordringer selv med fibromyalgi. Er nok lurt å få snakket med jordmor neste uke, eller i hvertfall ta kontakt. Samme med lege. Men vil ta en test til hjemme først, og håpe det står 2-3 uker på den… Jeg kjenner at det fortsatt skjer ting da. Måtte snu meg over fordi d var ubehagelig å ligge på magen i natt. Jeg fikk også noen skarpe stikninger når jeg skiftet stillig litt brått en gang. Og så er det de ømme brystvortene og behovet for å tisse hele tiden. Murring både foran og bak i korsryggen… Er også veldig tørst, og føler meg veldig emosjonelt ustabil Håper det går bra med alt nå fremover❤️ Er forberedt på tøffe tak. Håper jeg slipper så mye vektøkning, da jeg har gått ned ganske mye d siste året. Gikk opp så utrolig mye i de to forrige svangerskapene og d fører jo til at alt blir så unødvendig mye tyngre enn nødvendig. Står på slanke sprøyte som har fungert veldig bra, men regner med jeg må av den Hører man blir ekstremt sulten hvis man må slutte på den.. i tillegg til hormoner som gir økt sult.. og brå slutt på nikotin nå via e-cigaretter…

Jeg er 4+1 i dag, siste mens var 3 april. Termin bli 11/1. UL når jeg er 6+4. Jeg har får støtte medisiner av gynekologen(cylogest og Albyl E) mistet i uke 8 Juni 2024. Har også prøvd Letrozol under prøvingen. Sendte Mail til Gynekologen min og spurte om jeg kunne få en UL og det fikk jeg. Du kan evt be legen din henvise deg :) Min Mamma var 43 år når hun ble gravid med min lillesøster, og mormor fikk siste barn når hun var 47. Hun fikk vel neste alle barna sine fra hun var 39 til 47. Har 6 barn, kunne hatt 8 men, mistet dessverre tvillingene. Det går som oftest bra når du er over 40 :Heartred
Gjør nok klokest i å fokusere på alle det har gått bra med ja❤️ Ble du gravid uten noe hjelp forresten? Jeg ble nysgjerrig ift. de støtte-medisinene. Uff, må ha vært forferdelig å miste i uke 8 i fjor. Det er tøft å fortsette å prøve da. Dere er utrolig tøffe❣️

Ja, der sa du noe viktig angående ting som er utenfor ens kontroll… Det må man ikke bekymre seg for mye over, det er bra sant! Har noen tilleggsutfordringer selv med fibromyalgi. Er nok lurt å få snakket med jordmor neste uke, eller i hvertfall ta kontakt. Samme med lege. Men vil ta en test til hjemme først, og håpe det står 2-3 uker på den… Jeg kjenner at det fortsatt skjer ting da. Måtte snu meg over fordi d var ubehagelig å ligge på magen i natt. Jeg fikk også noen skarpe stikninger når jeg skiftet stillig litt brått en gang. Og så er det de ømme brystvortene og behovet for å tisse hele tiden. Murring både foran og bak i korsryggen… Er også veldig tørst, og føler meg veldig emosjonelt ustabil Håper det går bra med alt nå fremover❤️ Er forberedt på tøffe tak. Håper jeg slipper så mye vektøkning, da jeg har gått ned ganske mye d siste året. Gikk opp så utrolig mye i de to forrige svangerskapene og d fører jo til at alt blir så unødvendig mye tyngre enn nødvendig. Står på slanke sprøyte som har fungert veldig bra, men regner med jeg må av den Hører man blir ekstremt sulten hvis man må slutte på den.. i tillegg til hormoner som gir økt sult.. og brå slutt på nikotin nå via e-cigaretter…
Jeg gikk ned 30 kg før det siste svangerskapet, og de gikk jeg opp igjen fort for å si det slik. Og de er jo nå startvekt siden det bare er 3 måneder siden fødsel. Men den vekten får jeg bry meg med senere.

Krysser fingrene for oss alle sammen ❤️❤️

Jeg gikk ned 30 kg før det siste svangerskapet, og de gikk jeg opp igjen fort for å si det slik. Og de er jo nå startvekt siden det bare er 3 måneder siden fødsel. Men den vekten får jeg bry meg med senere.

Krysser fingrene for oss alle sammen ❤️❤️
Ja, det er ikke gøy dette med vekt.. jeg må ta en god prat med lege og jordmor tror jeg. Er det tre mnd siden din forrige fødsel?? Da må du virkelig ta vare på deg selv❤️ Du ammer?

Jeg kom på nå at ultralyden neste mandag faktisk kan bli mye mer betryggende enn jeg først tenkte, for da de endelig fant fosteranlegget sist så hadde det hjertefrekvens, men det ble bare målt til 5+3 eller noe i den duren, og jeg var egentlig 6+3 den dagen. Med andre ord en hel uke siden det hadde stoppet opp, jeg visste jo når jeg hadde el. Hvis det er normal hcg og normal vekst denne gangen så er det jo et veldig mye bedre utgangspunkt enn sist :love017 Bare 8 dager igjen! :nailbiting:

Det var utrolig trist å høre, grusomt ❤️ Håper du/dere får god støtte og ikke minst oppfølging❤️
Det får vi❤️ Blir hyppige ultralyder og tett oppfølging. Får medisiner for å øke sjansene for at dette skal gå bra. Er desverre stor sjanse for at vi mister igjen både før og etter uke 12. Så vi tar bare en dag av gangen :happy:

Back
Topp