Skravletråd

Bruker babyverden sin og Nørs... de stemmer med det helsepersonell vil bruke. For frem til ultralyd så tar ikke de heller hensyn til sykluslengde. Og så regnes et svangerskap i Norge å være 40 uker og 3 dager. Mens andre steder i verden regner de 40 uker eller 40 uker og 2 dager. Det kan og virke inn på at man får ulike datoer.

Jeg velger å følge de datoene som helsepersonell bruker fordi jeg orker ikke å forholde meg til ulike datoer.
Hvordan bruker du da babyverdens kalkulator om du ikke tar hensyn til syklus? Lar du den stå på 28 dager? Hvis jeg gjør det så er jeg +/- 4 dager lenger på vei enn jeg faktisk er, som er ganske dramatisk forskjell i de første ukene av svangerskapet, så for min del hadde det bare blitt tull og skapt masse bekymring mtp. teststyrke og hadde fått meg til å bestille tidlig ultralyd før en kan forvente hjerteaktivitet osv :smiley-ashamed004

Hvordan bruker du da babyverdens kalkulator om du ikke tar hensyn til syklus? Lar du den stå på 28 dager? Hvis jeg gjør det så er jeg +/- 4 dager lenger på vei enn jeg faktisk er, som er ganske dramatisk forskjell i de første ukene av svangerskapet, så for min del hadde det bare blitt tull og skapt masse bekymring mtp. teststyrke og hadde fått meg til å bestille tidlig ultralyd før en kan forvente hjerteaktivitet osv :smiley-ashamed004
Jepp. Men det er nok det jordmor/lege kommer til å gjøre når de skal fylle ut papirene dine og. Teit kanskje, men de færreste har jo så gpd kontroll på syklus som oss her inne. Jeg har tidligere måtte ha opptil 10 dager i forskjell. Får bare beskjed om at de justerer på ultralyd.

Men greit å ha i bakhodet at man er kortere på vei så man ikke blir bekymret. Er ikke enkelt det der.

Last edited:
Jepp. Men det er nok det jordmor/lege kommer til å gjøre når de skal fylle ut papirene dine og. Teit kanskje, men de færreste har jo så gpd kontroll på syklus som oss her inne. Jeg har tidligere måtte ha opptil 10 dager i forskjell. Får bare beskjed om at de justerer på ultralyd.

Men greit å ha i bakhodet at man er kortere på vei så man ikke blir bekymret. Er ikke enkelt det der.
Ja de gjorde det da jeg var på sykehuset også, men jeg holder meg heller til den faktiske befruktningen til det blir bestemt på UL tenker jeg :) At man gjør det så forskjellig fra start påvirker nok ekstra mye på testene osv her inne, så skal ha det i bakhodet :laughing002

Ja de gjorde det da jeg var på sykehuset også, men jeg holder meg heller til den faktiske befruktningen til det blir bestemt på UL tenker jeg :) At man gjør det så forskjellig fra start påvirker nok ekstra mye på testene osv her inne, så skal ha det i bakhodet :laughing002
Denne gangen har ikke jeg noe sprik så slipper å tenke så mye på det. Men for noen kan det være forvirrende med to terminer... legen sin og sin egen. Man blir jo og henvist til ultralyd på legen sin termin.

Derfor velger jeg å telle tester på antall DPO fremfor hvor langt jeg er på vei iallefall. Blir litt riktigere. Men det er jo bare fordi vi har stålkontroll på syklus :hilarious: Har måtte krangle med helsepersonell før fordi jeg har visst nøyaktig når eggløsning var.

Nå har jo ikke jeg meldt meg helt inn her enda, vil ta en litt sterkere test før jeg setter begge bena inn, men er veldig gøy å lese og høre om dere som er litt på samme sted som en selv, tenkte å komme med forslag om «Mat-tråd» med middagstips eller noen inspirerende bilder til mat. Syns det er vanskelig å finne noe som frister :laughing001
Forslag til navn på tråd, noe hjelp fra ChatGPT kom gjerne med forslag:
  • “Mammas Meny”
  • «Belly & Bites - Middagstråden»
  • “Kjøkkenkaos og babydrømmer”
  • “Mat for mor med baby ombord”
  • “Gourmet for Gravide» / «Gravid-Gourmet»
  • «Mat For Mama’s - med sultne mageboere»

Last edited:
Nå har jo ikke jeg meldt meg helt inn her enda, vil ta en litt sterkere test før jeg setter begge bena inn, men er veldig gøy å lese og høre om dere som er litt på samme sted som en selv, tenkte å komme med forslag om «Mat-tråd» med middagstips eller noen inspirerende bilder til mat. Syns det er vanskelig å finne noe som frister :laughing001
Forslag til navn på tråd, noe hjelp fra ChatGPT kom gjerne med forslag:
  • “Mammas Meny”
  • «Belly & Bites - Middagstråden»
  • “Kjøkkenkaos og babydrømmer”
  • “Mat for mor, baby ombord”
  • “Gravid Gourmet»
Stemmer for Gravid-Gourmet :cool:

Jeg oppdaget plutselig «våre lenker». Hva er forskjellen på det å trådene her? :dance018

Fristende med HCG måling, men det er så irriterende at man må ha legetime i forkant(hvert fall på mitt legesenter), så det blir liksom et tiltak. Jeg vil ikke snakke med legen min - jeg vil bare rett inn på labben og rett ut igjen :lurking:

Fristende med HCG måling, men det er så irriterende at man må ha legetime i forkant(hvert fall på mitt legesenter), så det blir liksom et tiltak. Jeg vil ikke snakke med legen min - jeg vil bare rett inn på labben og rett ut igjen :lurking:
Jeg gjør det. Sendte bare en melding til legen om positiv test. Og fikk tilbake at jeg var velkommen på HCG måling mandag og onsdag. Får det så mange ganger jeg vil på grunn av historikk. Rett inn på laben når de åpner og ut igjen. Er jo bortkasting av tid med en legetime... de har liksom nok å gjøre..

Jeg gjør det. Sendte bare en melding til legen om positiv test. Og fikk tilbake at jeg var velkommen på HCG måling mandag og onsdag. Får det så mange ganger jeg vil på grunn av historikk. Rett inn på laben når de åpner og ut igjen. Er jo bortkasting av tid med en legetime... de har liksom nok å gjøre..
Så bra! Godt med forståelse fra legen :love017

Å være gravid russemamma er ingen spøk:sleep011
Natt til lørdag måtte jeg hente de kl 05 en time unna... natt til søndag... samme sted kl 03... og i natt... samme sted... mellom 03 og 05:sleep011 Men kan ikke si at jeg er gravid... og jentene må trygt hjem ❤️

Å være gravid russemamma er ingen spøk:sleep011
Natt til lørdag måtte jeg hente de kl 05 en time unna... natt til søndag... samme sted kl 03... og i natt... samme sted... mellom 03 og 05:sleep011 Men kan ikke si at jeg er gravid... og jentene må trygt hjem ❤️
Kontrastfullt og herlig :Heartred

Ja❤️ Og hun hadde vært overlykkelig over å vite at jeg er gravid. Sorgen hennes over lillesøster som døde for 3 måneder siden er ekstrem... hun har navnet hennes på russedrakten :arghh: jeg kunne ikke teorien vært bestemor :bag::hilarious:
Ååå :Heartred skjønner henne!

Rart hvor ulikt livet «kunne vært»:dance018

Jeg skal i middagsselskap i morgen til et vennepar. Har ikke tenkt til å dele nyheten med dem enda, da vi ikke kjenner dem såå godt enda. Middagen ble avtalt før jeg fant ut av graviditeten. Alltid redd for at det er noe de bruker som jeg ikke kan spise. De skal lage kyllingspaghetti. Høres jo egentlig veldig trygt ut, men blir alltid paranoid for om det er noe jeg ikke burde få i meg. Hva gjør dere når dere skal i middagsselskap?

Back
Topp