Erfaringer med letrozol 2025

Jeg er på pp3 etter MA og idag er det CD3. Tok første letrozol dose idag men nå på kvelden kjenner en del stiklinger på høyre side av underlivet. Noen som har kjent stikkninger så tidlig etter at de har begynt med letrozol?
Jeg fikk på CD4 denne syklusen, er på CD 17 nå ca 4dpo. Utenom litt smerter rundt el er det det eneste jeg har kjent på denne syklusen. Har hatt veldig lite symptomer sammenlignet de to forrige rundene med letrozol.

Ok, leser bare at det kommer rundt uke 6. Men da høres det jo ikke ut som det da heldigvis
Jeg hadde ingen smerter ved exu i det hele tatt, og det var så stort at egglederen ikke var langt fra å sprekke. Hcg økte veldig sakte. Jeg begynte å spotte 5+3 og opererte ca 3 uker etterpå.

Ikke for å skremme deg altså, men det kan ikke utelukkes ved at du ikke har smerter da.

Jeg hadde ingen smerter ved exu i det hele tatt, og det var så stort at egglederen ikke var langt fra å sprekke. Hcg økte veldig sakte. Jeg begynte å spotte 5+3 og opererte ca 3 uker etterpå.

Ikke for å skremme deg altså, men det kan ikke utelukkes ved at du ikke har smerter da.
Huff, det orker jeg virkelig ikke nå :arghh:
Hadde du hatt murringer i livmoren da?

Tusen takk :love7 jeg var på ul hos gyn på fredagen cd 12, der så hun 2 egg, ett på hver siden. Begge var mellom 17-18 mm. Slimhinnen var på 6.5 så hun sa vi skulle vente til søndag kveld med å sette ovitrelle slik at el kom på tirsdag og slimhinnen fikk bli litt tykkere. Men allerede på lørdag (cd 13) kjente jeg el smertene bygge seg opp, så jeg satte ovitrelle sent lørdag kveld og el skjedde natt til søndag cd 14. Har aldri hatt el på cd 14 før :joyful:
Jeg spurte gyn hva jeg skulle gjøre hvis el kom tidligere en ventet, da sa hun at jeg skulle sette ovitrelle med en gang :)
høres så perfekt ut. ❤️ endelig satt spiren for dere. Forrige pp brukte jeg letrozol og fikk el på dag 13-14 så det var første gangen så tidlig. På cd11 var på ul og da folikkelstørelse på 18mm. Angrer at jeg ikke tok ovitrelle selv om legen mente jeg skulle el av meg selv. Jeg får liksom aldri bekreftet at el virkelig har skjedd selv om jeg får positive el tester. Denne pp (cd4 idag) har tenkt å bruke ovitrelle ved positiv test så får vi se hva utfallet blir.

Godt spørsmål. Jeg tror virkelig ikke det går veien. Testene øker, men ekstremt sakte, og de gikk litt opp og ned lørdag til mandag… skal ta blodprøve nr 2 nå snart så får vi se. Håper bare det drar ut. Orker ikke å være i limbo nok en gang :sorry:
Nei men så kjedelig, når det endelig skjer så skal man gjennom slike dager med frykt og masse spørsmål i hodet!! Håper ikke dette er en exu eller annen negativt utfall. Håper bare at det r hcg som stiger sakte hos deg. Det er bra at du tar hcg prøve så tidlig for hvis det er noe annet så er greit å få vite det tidlig i forløpet.

Nei men så kjedelig, når det endelig skjer så skal man gjennom slike dager med frykt og masse spørsmål i hodet!! Håper ikke dette er en exu eller annen negativt utfall. Håper bare at det r hcg som stiger sakte hos deg. Det er bra at du tar hcg prøve så tidlig for hvis det er noe annet så er greit å få vite det tidlig i forløpet.
Ja, dette er tortur. Føler ikke at jeg fortjente dette :sorry: Både prøving og det å bli gravid er ikke kjekt lengre. Bare dritt hele tiden

Ok, leser bare at det kommer rundt uke 6. Men da høres det jo ikke ut som det da heldigvis
Jeg fikk positiv test 14 desember, da var jeg 9 DPO og 21 desember, altså en uke etter jeg fant det ut fikk jeg sterke smerter på høyre side der jeg hadde hatt eggløsning. Det var ordentlig vondt og jeg måtte legge meg ned og til slutt ga det seg og jeg fikk sove til slutt. Testene mine var stabilt like hele veien. Merka ingenting igjen før 23 desember, da fikk jeg så akutt vondt imens jeg satt på jobb at jeg måtte få kollegaen min til å kjøre meg på legevakta. Jeg klarte nesten ikke gå det var så smertefullt, trodde det var blindtarmen.

De "slemme" legene dytta og pirka i meg (fy flate så vondt) og mente det ikke var blindtarmen og ble henvist til gyn avdeling. De fant såklart ingenting pga det var så tidlig og smertene avtok. De tok HCG og måtte komme tilbake i romjula for flere HCG målinger. Hadde ingen blødninger eller noe og ingen flere smerter. HCG hadde gått ned 2 hakk, fra 174 til i 172 eller noe sånt. Så begynte jeg å blø den 27 desember og HCG sank sakte så de mente at jeg kom til å spontanabortere snart, men satte opp ny time for HCG den 2 januar. Jeg sluttet å blø 31 desember og trodde alt var over. Jeg dro på den timen kl 11.00 og tok HCG, merka fred og ingen fare, dro tilbake på jobb og kl 13 sa det PANG og de samme smertene fra 23 desember var tilbake. Ringte de og ble bedt om å komme inn ASAP siden HCG hadde nå steget til 204 og de konstaterer EXU og to timer senere lå jeg på operasjon. Men de fjernet ikke egglederen, han som opererte er visstnok spesialist på å fjerne svangerskap utenfor livmoren uten å fjerne egglederen så han gjorde det. Snitta opp, fjernet og lukket.

Har synes det har vært litt ekkelt i etterkant fordi privat gynekolog mente det var helt uhørt og kan skape problemer for meg senere. Vet ikke hva jeg skal tro egentlig og må bare stole på at det var riktig avgjørelse. Nå er jeg gravid igjen og har hatt eggløsning på høyresiden igjen, har en del smerter på venstre side som ikke gir helt mening, men skal på UL 7 april for å sjekke om plasseringen er riktig. Får det på sykehuset pga nylig EXU.

Vet mange ikke merker noe før det sprekker eller nesten sprekker, men jeg fikk smertene nesten med en gang så kroppen min sa tydelig ifra at noe var galt. Håper inderlig at din HCG bare stiger sakte :Heartpink

Jeg ble gravid 2 uker etter exu operasjonen som skjedde 2 januar i år, men mistet igjen 6+4. Ble gravid rett etter SA igjen, og er nå 6+2. Det sies at man er ekstra fertil rett etter SA, det er nok individuelt men min erfaring er at det kan stemme.

Jeg fikk positiv test 14 desember, da var jeg 9 DPO og 21 desember, altså en uke etter jeg fant det ut fikk jeg sterke smerter på høyre side der jeg hadde hatt eggløsning. Det var ordentlig vondt og jeg måtte legge meg ned og til slutt ga det seg og jeg fikk sove til slutt. Testene mine var stabilt like hele veien. Merka ingenting igjen før 23 desember, da fikk jeg så akutt vondt imens jeg satt på jobb at jeg måtte få kollegaen min til å kjøre meg på legevakta. Jeg klarte nesten ikke gå det var så smertefullt, trodde det var blindtarmen.

De "slemme" legene dytta og pirka i meg (fy flate så vondt) og mente det ikke var blindtarmen og ble henvist til gyn avdeling. De fant såklart ingenting pga det var så tidlig og smertene avtok. De tok HCG og måtte komme tilbake i romjula for flere HCG målinger. Hadde ingen blødninger eller noe og ingen flere smerter. HCG hadde gått ned 2 hakk, fra 174 til i 172 eller noe sånt. Så begynte jeg å blø den 27 desember og HCG sank sakte så de mente at jeg kom til å spontanabortere snart, men satte opp ny time for HCG den 2 januar. Jeg sluttet å blø 31 desember og trodde alt var over. Jeg dro på den timen kl 11.00 og tok HCG, merka fred og ingen fare, dro tilbake på jobb og kl 13 sa det PANG og de samme smertene fra 23 desember var tilbake. Ringte de og ble bedt om å komme inn ASAP siden HCG hadde nå steget til 204 og de konstaterer EXU og to timer senere lå jeg på operasjon. Men de fjernet ikke egglederen, han som opererte er visstnok spesialist på å fjerne svangerskap utenfor livmoren uten å fjerne egglederen så han gjorde det. Snitta opp, fjernet og lukket.

Har synes det har vært litt ekkelt i etterkant fordi privat gynekolog mente det var helt uhørt og kan skape problemer for meg senere. Vet ikke hva jeg skal tro egentlig og må bare stole på at det var riktig avgjørelse. Nå er jeg gravid igjen og har hatt eggløsning på høyresiden igjen, har en del smerter på venstre side som ikke gir helt mening, men skal på UL 7 april for å sjekke om plasseringen er riktig. Får det på sykehuset pga nylig EXU.

Vet mange ikke merker noe før det sprekker eller nesten sprekker, men jeg fikk smertene nesten med en gang så kroppen min sa tydelig ifra at noe var galt. Håper inderlig at din HCG bare stiger sakte :Heartpink

Jeg ble gravid 2 uker etter exu operasjonen som skjedde 2 januar i år, men mistet igjen 6+4. Ble gravid rett etter SA igjen, og er nå 6+2. Det sies at man er ekstra fertil rett etter SA, det er nok individuelt men min erfaring er at det kan stemme.
Takk for at du deler! Lei for at du måtte gjennom alt det og håper virkelig at alt går fint denne gangen :Heartred
Jeg har ingen smerter enda i alle fall, men skal være på vakt. Har opplevd både SA og MA. Vet ikke om jeg ble mer fertil etter SAen da jeg uansett ble gravid på første forsøk, men jeg ble definitivt mye mindre fertil etter MAen. Håper bare dette løser seg selv kjapt og ikke drar ut :sorry:

Takk for at du deler! Lei for at du måtte gjennom alt det og håper virkelig at alt går fint denne gangen :Heartred
Jeg har ingen smerter enda i alle fall, men skal være på vakt. Har opplevd både SA og MA. Vet ikke om jeg ble mer fertil etter SAen da jeg uansett ble gravid på første forsøk, men jeg ble definitivt mye mindre fertil etter MAen. Håper bare dette løser seg selv kjapt og ikke drar ut :sorry:
Jeg hadde MA i august 24, og ble ikke gravid før i november som var kjemisk. Har så vært gravid på alle sykluser etter det, men mistet. Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1 og den vi mistet i MA i august. Jeg har tydeligvis ikke problemer med å bli gravid, bare å beholde ser det ut til i forsøk på nr 2. Får ikke utredning fordi sykehuset mente EXU'en ikke kvalifiserte som spontanabort. Frustrerende opplegg.

Unner absolutt ingen å oppleve dette altså, det er tøft å stå i både negative tester og svake positive. Og når man først blir gravid så blir man nesten bare redd, og tørr ikke glede seg for mye. Det er virkelig en påkjenning og jeg føler så med deg og alle andre som står i samme situasjon med alle disse følelsene :Heartred

Også får du små blødninger, med smerter.. Kan bare være at du har treig stigning. Mener @Vifårse også hadde det.. Håper jeg ikke tar feil nå. Heier masse på deg og lille :Heartred
Ja, jeg har faktisk tenkt på å skrive inne på desemberforumet, @Tinycow - jeg har sett testene dine, og synes de har vært like mine mtp stigning. her ser det foreløpig ut til å gå bra, så håper det gjelder for deg også!

Her brukte det lang tid før testene ble sterke. Vi omdøpte Make Sure til «Make me Unsure» i novemberforumet, for det var flere som ble usikre på stigningen. Den her fikk jeg 4+0, samme dag som jeg fikk 2-3 på digital. Jeg var jo sikker på kjemisk da jeg så denne!
IMG_2040.jpeg
Jeg så for øvrig at du hadde 60-og no i HCG 14 DPO? Min var på 46 13 DPO, så jeg tenker at 60-og no ikke er dårlig til å være 14 DPO - men det er jo så klart stigningen som er avgjørende. Jeg håper du har stigning på siste blodprøve du tok ❤️
Skjønner godt du sitter på gjerdet og venter, mtp historikken ❤️

Ja, jeg har faktisk tenkt på å skrive inne på desemberforumet, @Tinycow - jeg har sett testene dine, og synes de har vært like mine mtp stigning. her ser det foreløpig ut til å gå bra, så håper det gjelder for deg også!

Her brukte det lang tid før testene ble sterke. Vi omdøpte Make Sure til «Make me Unsure» i novemberforumet, for det var flere som ble usikre på stigningen. Den her fikk jeg 4+0, samme dag som jeg fikk 2-3 på digital. Jeg var jo sikker på kjemisk da jeg så denne! Vis vedlegget 457693Jeg så for øvrig at du hadde 60-og no i HCG 14 DPO? Min var på 46 13 DPO, så jeg tenker at 60-og no ikke er dårlig til å være 14 DPO - men det er jo så klart stigningen som er avgjørende. Jeg håper du har stigning på siste blodprøve du tok ❤️
Skjønner godt du sitter på gjerdet og venter, mtp historikken ❤️
Oi, da må jo din hcg ha steget mye fra 13 til 14 dpo hvis du gikk fra 46 i hcg til å slå ut på 2-3 neste dag. Jeg hadde 65 på mandag som var 14 dpo (eller 4+0) ja. Men testet positivt 9 dpo, så jeg tenker jo at den burde være høyere. Får bare vente og se.

Så bra at alt er bra med deg :Heartred

Oi, da må jo din hcg ha steget mye fra 13 til 14 dpo hvis du gikk fra 46 i hcg til å slå ut på 2-3 neste dag. Jeg hadde 65 på mandag som var 14 dpo (eller 4+0) ja. Men testet positivt 9 dpo, så jeg tenker jo at den burde være høyere. Får bare vente og se.

Så bra at alt er bra med deg :Heartred
Jeg lyver - måtte dobbeltsjekke dato nå - det var 4+1 jeg fikk 2-3 uker, altså 15 DPO. Men da ser du jo over hvor svak min Make Sure var, til tross for grei mengde HCG.

Håper du får raskt svar på blodprøven, slik at du slipper å gå rundt og lure i limboland ❤️

Fikk svar nå. 118 i dag, så ikke dobling fra 65 på mandag. Skikkelig dritt, for dette er jo egentlig ikke et ordentlig svar på hva som skjer…

Fikk svar nå. 118 i dag, så ikke dobling fra 65 på mandag. Skikkelig dritt, for dette er jo egentlig ikke et ordentlig svar på hva som skjer…
Ikke dobling, men heller ikke så langt i fra dobling da. Så kan jo fortsatt gå bea da! Får du følge opp med blodprøve for å finne ut hva som skjer? :Heartred

Ikke dobling, men heller ikke så langt i fra dobling da. Så kan jo fortsatt gå bea da! Får du følge opp med blodprøve for å finne ut hva som skjer? :Heartred
Nei, men det har jo gått ekstremt sakte frem til nå, så jeg har ikke troen. Vet ikke enda hva som er planen. Håper jeg får ta flere blodprøver ja!

Nei, men det har jo gått ekstremt sakte frem til nå, så jeg har ikke troen. Vet ikke enda hva som er planen. Håper jeg får ta flere blodprøver ja!
Det er så tungt å sitte å vente.. håper du får ta nye blodprøver ganske kjapt, så du får et helt klart svar! :Heartred
Alt det der tok kjempe lang tid både når jeg opplevde EXU og MA :sorry:

Det er så tungt å sitte å vente.. håper du får ta nye blodprøver ganske kjapt, så du får et helt klart svar! :Heartred
Alt det der tok kjempe lang tid både når jeg opplevde EXU og MA :sorry:
Fikk svar fra legen nå. Han mener det er dobling og helt normalt… Jeg føler fortsatt det er lavt mtp når jeg testet positivt og at testene har gått opp og ned. Føler jeg bør ta en måling til for å bli beroliget

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp