Jeg fikk positiv test 14 desember, da var jeg 9 DPO og 21 desember, altså en uke etter jeg fant det ut fikk jeg sterke smerter på høyre side der jeg hadde hatt eggløsning. Det var ordentlig vondt og jeg måtte legge meg ned og til slutt ga det seg og jeg fikk sove til slutt. Testene mine var stabilt like hele veien. Merka ingenting igjen før 23 desember, da fikk jeg så akutt vondt imens jeg satt på jobb at jeg måtte få kollegaen min til å kjøre meg på legevakta. Jeg klarte nesten ikke gå det var så smertefullt, trodde det var blindtarmen.
De "slemme" legene dytta og pirka i meg (fy flate så vondt) og mente det ikke var blindtarmen og ble henvist til gyn avdeling. De fant såklart ingenting pga det var så tidlig og smertene avtok. De tok HCG og måtte komme tilbake i romjula for flere HCG målinger. Hadde ingen blødninger eller noe og ingen flere smerter. HCG hadde gått ned 2 hakk, fra 174 til i 172 eller noe sånt. Så begynte jeg å blø den 27 desember og HCG sank sakte så de mente at jeg kom til å spontanabortere snart, men satte opp ny time for HCG den 2 januar. Jeg sluttet å blø 31 desember og trodde alt var over. Jeg dro på den timen kl 11.00 og tok HCG, merka fred og ingen fare, dro tilbake på jobb og kl 13 sa det PANG og de samme smertene fra 23 desember var tilbake. Ringte de og ble bedt om å komme inn ASAP siden HCG hadde nå steget til 204 og de konstaterer EXU og to timer senere lå jeg på operasjon. Men de fjernet ikke egglederen, han som opererte er visstnok spesialist på å fjerne svangerskap utenfor livmoren uten å fjerne egglederen så han gjorde det. Snitta opp, fjernet og lukket.
Har synes det har vært litt ekkelt i etterkant fordi privat gynekolog mente det var helt uhørt og kan skape problemer for meg senere. Vet ikke hva jeg skal tro egentlig og må bare stole på at det var riktig avgjørelse. Nå er jeg gravid igjen og har hatt eggløsning på høyresiden igjen, har en del smerter på venstre side som ikke gir helt mening, men skal på UL 7 april for å sjekke om plasseringen er riktig. Får det på sykehuset pga nylig EXU.
Vet mange ikke merker noe før det sprekker eller nesten sprekker, men jeg fikk smertene nesten med en gang så kroppen min sa tydelig ifra at noe var galt. Håper inderlig at din HCG bare stiger sakte
Jeg ble gravid 2 uker etter exu operasjonen som skjedde 2 januar i år, men mistet igjen 6+4. Ble gravid rett etter SA igjen, og er nå 6+2. Det sies at man er ekstra fertil rett etter SA, det er nok individuelt men min erfaring er at det kan stemme.