Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg fikk ikke tak i dem på telefon, så jeg sendte en melding. Sykepleieren svarte, beklaget for at de ikke hadde delt resultatet tidligere, og sa at testen var negativ. Nå må jeg melde fra om første dag av neste menstruasjon. Betyr det at neste overføring blir i neste syklus, eller senere?
Vi har ett embryo igjen, 3BB kvalitet. Det første embryoet var 4AA. Jeg føler meg så stresset og engstelig, med hodepine og svimmelhet. Jeg er også redd for at det andre forsøket ikke vil lykkes. Jeg bekymrer meg for om hormonene mine ikke er riktig tilpasset for implantasjon. Jeg har PCOS, men gikk gjennom en naturlig syklus og brukte kun Ovitrelle for å utløse eggløsning samt progesteron
Hvordan takler dere dette? Jeg prøver å ikke stresse

Er det noen her som nærmer seg 40/er over 40 som har fått sette i gang med IVF på OUS etter de fjerna aldersgrensa?

Skulle ønske jeg hadde tid til å vente noen år med å søke søskenforsøk, men innser jo at som 39 år kan jeg jo ikke det hvis jeg vil ha sjanse for samme donor og behandling offentlig..

Er det noen her som nærmer seg 40/er over 40 som har fått sette i gang med IVF på OUS etter de fjerna aldersgrensa?

Skulle ønske jeg hadde tid til å vente noen år med å søke søskenforsøk, men innser jo at som 39 år kan jeg jo ikke det hvis jeg vil ha sjanse for samme donor og behandling offentlig..
Jeg er 40 år og hadde første IVF-forsøk på OUS nå i januar :Heartpink

Så bra å høre! Har de sagt noe om færre forsøk, kjappere tidslinje osv siden du er over førti?

Og masse lykke til med forsøkene!
Tusen takk!! De sa de bare ville gjøre ett eller to insemineringsforsøk før IVF pga alder og fordi jeg bare har én eggleder (etter exu). Men så responderte jeg litt for godt på stimulering før insemineringsforsøket (det var fare for at trillinger eller firlinger) så det forsøket ble avbrutt og vi gikk rett på IVF med kort protokoll istedet. Fersk innsettet endte i kjemisk. Har en blasto til på frys som de skal sette inn i mars tror jeg. De har ikke sagt noe om hva som blir planen videre dersom det ikke lykkes. Lykke til du også :Heartpink

Jeg blir 39 i år og skal ha andre forsøk etter første mislykket. Håpe på første barn snart. Masse lykketil❤️

Tusen takk!! De sa de bare ville gjøre ett eller to insemineringsforsøk før IVF pga alder og fordi jeg bare har én eggleder (etter exu). Men så responderte jeg litt for godt på stimulering før insemineringsforsøket (det var fare for at trillinger eller firlinger) så det forsøket ble avbrutt og vi gikk rett på IVF med kort protokoll istedet. Fersk innsettet endte i kjemisk. Har en blasto til på frys som de skal sette inn i mars tror jeg. De har ikke sagt noe om hva som blir planen videre dersom det ikke lykkes. Lykke til du også :Heartpink
Jeg blir 39 i år og skal ha andre forsøk etter første mislykket. Håpe på første barn snart. Masse lykketil❤️
Takk for svar, begge to!

Hei, er i gang med å skal bli henvist nå. Sendte legen deres politiattest/ egenerklæring sammen med henvisning eller må det sendes pr. post? Legen mente jeg måtte sende pr. post men jeg tolker noe annet på hjemmesiden til OUS

Hei, er i gang med å skal bli henvist nå. Sendte legen deres politiattest/ egenerklæring sammen med henvisning eller må det sendes pr. post? Legen mente jeg måtte sende pr. post men jeg tolker noe annet på hjemmesiden til OUS
Min gyn sendte alt i samme «pakke» til sykehuset.
Altså jeg sendte politi attest og egenerklæring på e-post til legen min og så fikset han resten.

Jeg måtte sende alt selv per post, inkl henvisning og skjema. Gynekologen sa at de ikke kan motta vedlegg digitalt.

Hei. Jeg hadde et mislykket forsøk i februar, eller altså gikk over i starten av mars! Vi fikk ut 16 egg og bare 6 overlevde til dag 5, de skulle se det ann til dagen etter også kom tristheten på dag 6 med ingen på frys. Fikk brev med 0 på frys litt sjokk mildt sagt. Mitt første ivf forsøk. Jeg har endometriose og sliter med en del smerter så pp tiden på 1 og 3 måneder er kroppen snart ferdig av smerte og gir snart opp. Så fikk vi svar i dag at neste eggutak skjer i uke 25. Altså drøyt lenge, må jo vente like lenge som vi gjorde for vårt 1.forsøk. Trudde vel ikke det når man først var i gang med behandling. Vente tiden og pga smerter av endometriose igjennom syklusene, jeg nærmer meg også 40 år neste år. Er jo dette tortur å vente. Utblåsing fra meg sorry! Er det vanlig å vente så lenge? Håper på et mirakel at det går av seg selv men begynner og miste trua snart.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp