Bekymringstråden

På fredag skal vi endelig ha ultralyd. Da er vi 7+2. Men i dag kjenner jeg stressnivået er skikkelig høyt, egentlig for første gang denne graviditeten. Jeg stresser over den store blødningen jeg hadde på 14 dpo, som varte i 4 dager. Hva om det egentlig var noe som gikk galt? Stresser over tallene mine som var litt "lave" når jeg målte hcg på 19 dpo. Selv om jeg vet de økte bra til 21 dpo. Strekene som tok lang tid før de økte i styrke. Kjenner et sug i magen når jeg tenker på nesten fullstendig fravær av symptomer. Ingen kvalme... Hver av disse småtingene er liksom en ting, men sammenlagt gjør det oppriktig vondt i magen... Ultralyd på fredag kl. 14, så må virkelig vente litt også... Off, noen som har noke betryggende ord å sende riktig vei?

På fredag skal vi endelig ha ultralyd. Da er vi 7+2. Men i dag kjenner jeg stressnivået er skikkelig høyt, egentlig for første gang denne graviditeten. Jeg stresser over den store blødningen jeg hadde på 14 dpo, som varte i 4 dager. Hva om det egentlig var noe som gikk galt? Stresser over tallene mine som var litt "lave" når jeg målte hcg på 19 dpo. Selv om jeg vet de økte bra til 21 dpo. Strekene som tok lang tid før de økte i styrke. Kjenner et sug i magen når jeg tenker på nesten fullstendig fravær av symptomer. Ingen kvalme... Hver av disse småtingene er liksom en ting, men sammenlagt gjør det oppriktig vondt i magen... Ultralyd på fredag kl. 14, så må virkelig vente litt også... Off, noen som har noke betryggende ord å sende riktig vei?
Satt å så på ei som snakka om starten på graviditeten sin, der hun hadde opplevd flere blødninger. Viste seg å være morkaken som lå litt lav og flyttet seg. Ikke farlig ❤️ En blødning trenger med andre ord ikke bety noe negativt i det hele tatt!

Så godt at du snart får sjekke så du kan "resette" bekymringene dine! Jeg tror du ville fortsatt og blø om det ikke var liv laga, så tidlig blir det en abort om det ikke utvikler seg som det skal :Heartpink

Skjønner deg så godt, men du har hatt stigende hcg og ingen blødning nå så alt peker i riktig retning nå :Heartred Jeg har egentlig mistet mine symptomer så føler meg ikke helt trygg jeg heller, men samtidig vet jeg at det kan komme og gå. Men er jo en ekstra belastning når det er IVF merker jeg :sorry: Jeg krysser alt jeg har og er helt sikker på at UL går kjempebra :Heartred

Lykke til. Hcg har steget fint, der har du et godt tegn :) Det hender man mister en tvilling eller trilling også... Men vil tro du hadde blødd litt mer. Jeg synes ikke blødningen høres så skummel ut. Håper på det beste!

Du har jo ikke fått noen blødning siden, og har fått bekreftet graviditet, så det er jo ikke fordi du ikke er gravid at du ikke har symptomer! Altså, hadde det gått galt slik at symptomene ble borte, hadde du jo fått synkende hcg og blødning. Du fikk jo en rocky start så jeg skjønner godt at du blir bekymra, men jeg tror dette går helt fint, og at det blir kjempegodt for deg å få en endelig bekreftelse på det på fredag:Heartred

Skjønner deg så godt, men du har hatt stigende hcg og ingen blødning nå så alt peker i riktig retning nå :Heartred Jeg har egentlig mistet mine symptomer så føler meg ikke helt trygg jeg heller, men samtidig vet jeg at det kan komme og gå. Men er jo en ekstra belastning når det er IVF merker jeg :sorry: Jeg krysser alt jeg har og er helt sikker på at UL går kjempebra :Heartred
Litt godt å høre at du har mistet symptomer, for slik er det her også! Kvalme har kommet og gått, tørsthet har kommet og gått, trøtthet har kommet og gått. Nå sitter jeg igjen med lette murringer innimellom, og jeg blir også innimellom stresset for det. Tror nok også at dette er litt ekstra vanskelig for oss som har vært igjennom ivf, og at vi kanskje i større grad føler oss som det uheldige mindretallet i statistikken. Men det trenger ikke være sånn nå:Heartred

Litt godt å høre at du har mistet symptomer, for slik er det her også! Kvalme har kommet og gått, tørsthet har kommet og gått, trøtthet har kommet og gått. Nå sitter jeg igjen med lette murringer innimellom, og jeg blir også innimellom stresset for det. Tror nok også at dette er litt ekstra vanskelig for oss som har vært igjennom ivf, og at vi kanskje i større grad føler oss som det uheldige mindretallet i statistikken. Men det trenger ikke være sånn nå:Heartred
Ja jeg syns det er så rart at jeg omtrent ikke kunne komme borti puppene for føltes som at de skulle eksplodere og nå er det bare såvidt vondt, det skjedde over natten. Er ikke særlig kvalm, ikke ulvehunger, ikke trøtt og ingen murringer lenger. Men trøster meg med det @Mindel skrev om at så tidlig ville man blødd/spontanabortert. Cyclogest kan vel ikke hindre at blødningen skjer etter hva jeg har lest meg fram til. Hvor langt er du på veg nå? Og når skal du på UL? :Heartpink

Ja, jeg tenker det samme. Jeg har sluttet på Cyclogest, så ville fått blødning dersom det er en grunn til at symptomene ble borte! Men det er skummelt dette her:happy090. Jeg er 7+0 i dag, har neste UL 7+5. Legg meg i koma, sier jeg bare :hilarious:. Hva med deg?

Edit: Glemte å sitere, men den var altså til deg @Prøvenr2 :Heartred

Ja, jeg tenker det samme. Jeg har sluttet på Cyclogest, så ville fått blødning dersom det er en grunn til at symptomene ble borte! Men det er skummelt dette her:happy090. Jeg er 7+0 i dag, har neste UL 7+5. Legg meg i koma, sier jeg bare :hilarious:. Hva med deg?

Edit: Glemte å sitere, men den var altså til deg @Prøvenr2 :Heartred
Jeg er 6+4, skal på UL 7+2. På tirsdag, vi har samme dag da eller? :D

Nå er jeg skikkelig bekymra og stressa :dead: Hentet take-away og var klar for å spise.

Syntes kyllingen kjennes litt fast ut og etter en bit eller to så jeg nøyere. Synes den så litt rosa ut.

Nå freaker jeg ut og er så redd for at jeg har skadet den lille i magen :arghh::confused2

Nå er jeg skikkelig bekymra og stressa :dead: Hentet take-away og var klar for å spise.

Syntes kyllingen kjennes litt fast ut og etter en bit eller to så jeg nøyere. Synes den så litt rosa ut.

Nå freaker jeg ut og er så redd for at jeg har skadet den lille i magen :arghh::confused2
Har du blitt dårlig da? Hvis ikke tenker jeg at du spiste veldig lite og at det mest sannsynlig går helt fint :hug003

Takk damer :Heartbigred ❤️

Jeg ble litt løs i magen dagen etter, men kanskje pga stress :hilarious:

Kan få litt helseangst av sånne ting, så er fortsatt stresset. Sendte melding til legen for å høre om hun mener jeg bør ta blodprøve. Men kanskje det ikke er nødvendig

Å nei, jeg hadde litt mensmurring fremme, har hatt det før, og tenkt livmoren vokser. Men når jeg tørket meg nå var det brunt :crybaby2 Det var akkurat her jeg var når det stoppet opp sist og jeg hadde en MA, da utartet det seg helt likt. Tror nok ikke dette går veien, må få tatt en ny ultralyd :(

Å nei, jeg hadde litt mensmurring fremme, har hatt det før, og tenkt livmoren vokser. Men når jeg tørket meg nå var det brunt :crybaby2 Det var akkurat her jeg var når det stoppet opp sist og jeg hadde en MA, da utartet det seg helt likt. Tror nok ikke dette går veien, må få tatt en ny ultralyd :(
Så utrolig trist å høre :Heartbigred tenker du å be om hcg-testing hos fastlege for å være sikker?

Ånei, håper det går bra! :Heartpink

Åh! Så trist!! Håper det er helt ufarlig og at lille spire klorer seg fast ❤️ krysser alt for at du får bli her til november :smiley-angelic001

Back
Topp