rebi11
Forelsket i forumet
Ja men er negative enn så lengeTusen takk
Så spennende! Har du testet noe mer i dag ?
Typisk at det klaffer når det er andre ting som burde prioriteres![]()
Enn du??Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja men er negative enn så lengeTusen takk
Så spennende! Har du testet noe mer i dag ?
Typisk at det klaffer når det er andre ting som burde prioriteres![]()
Enn du??Gratulerer!!! Håper virkelig spiren sitter denne gangenJeg kan settes på gravidhar ikke hatt så sterke streker på disse 2 årene som prøver, håper det er et godt tegn
Vis vedlegget 456437

Gratulerer!Jeg kan settes på gravidhar ikke hatt så sterke streker på disse 2 årene som prøver, håper det er et godt tegn
Vis vedlegget 456437

Samme her! Føler på lett kvalme gjennom hele lutealfasen ofteKom meg ikke langt gjennom middagen før jeg begynte å brekke meg.. meeen jeg kan bli ganske kvalm i lutealfasen, så det er heller ikke et sikkert tegn![]()

Tror det var i PP1 at jeg var så kvalm at jeg var nær å kaste opp, men neida, er visst ikke gravid til jeg faktisk spyrSamme her! Føler på lett kvalme gjennom hele lutealfasen ofte![]()
Eller, i PP2 fikk jeg omgangssyken for første gang, ble jævlig forvirret etter jeg kastet opp første gangen, men skjønte fort at det ikke kunne være pga graviditet 
Samme her, sliter med å være veldig kvalm og brekker meg av lukten av mat og smågodt hylla frem til noen dager før tr kommerKom meg ikke langt gjennom middagen før jeg begynte å brekke meg.. meeen jeg kan bli ganske kvalm i lutealfasen, så det er heller ikke et sikkert tegn![]()
For noen irriterende kropper vi har!Samme her, sliter med å være veldig kvalm og brekker meg av lukten av mat og smågodt hylla frem til noen dager før tr kommer![]()

Alder spiller nok inn på både deg og hanTakk for svardet hjelper å høre at det er ganske normalt, for når man leser her inne på forumet så virker det nesten som alle bare kjører på og at det går greit.. det er jo logisk at stress gjør at det blir vanskelig. Men vi har 2 barn, og opplevde ikke det med de 2 første (selv om det tok 3 år før det klaffet med nr 1), så det er liksom noe nytt å deale med. men kanskje jeg stresser mer nå fordi klokka tikker, og man blir eldre og eldre. Og så er det så mange rundt som blir gravid, så setter sikkert det også sitt preg på meg. Det er lett å si/tenke at man må prøve å kose seg og prøve å ikke fokusere så på eggløsning, men det er mye vanskeligere i praksis føler jeg
![]()
Psykisk og fysisk.. Det er mange faktorer som kan spille inn.. Så selv om det virker som alle får det til så viser nok ikke det hele bildet. Syns det er flott å se at flere har svart deg her inne
Mye av galskapen min prøver jeg å holde for meg selv og med venner eller forumet, og selv om det havner på mannen også så er det i mye mindre grad. Jeg prøver ikke å skjule om jeg har eggløsning, men jeg prøver å ikke fokusere på det ovenfor mannen. Selv om han nok har litt peiling uansett
Og så har jeg brukt Clearblue advanced el-tester som sier fra om de 4 eller mer av de mest fertile dagene sånn at jeg har flere dager på meg, og dermed ikke trenger å stresse like mye om ting ikke går en dag. Da blir det mindre press for han også, for han merker jo selvfølgelig på meg når jeg blir stresset hvis det ikke går. Mye bedre for oss begge når det kan være greit å legge det fra segGratulerer!!Jeg kan settes på gravidhar ikke hatt så sterke streker på disse 2 årene som prøver, håper det er et godt tegn
Vis vedlegget 456437
Håper den klamrer seg fast hele veien! Jeg har lest litt av det du har gått gjennom og syns altså du fortjener dette nå!
Gratulerer så myeJeg kan settes på gravidhar ikke hatt så sterke streker på disse 2 årene som prøver, håper det er et godt tegn
Vis vedlegget 456437
Skal fortatt teste i spenning etter helga, men er forberedt på at det ikke blir noe og at det blir ny prøverunde i mai

Ja, er så kjedelig år det holder på sånnFor noen irriterende kropper vi har!
Har også kort lunte, så har taklet ganske dårlig at datteren min kastet mat flere ganger. Har prøvd å få henne til å plukke opp i nærmere 1 time nå, først bare lo hun av meg (akkurat det der gjør meg så forbanna), og da hun skjønte at hun ikke slipper unna, har det vært skriking siden..

Ja håper det!Ja, er så kjedelig år det holder på sånn
Håpe det får noe positivt denne gangen
De fleste multivitaminer har kun 10 mikrogram D-vitamin i seg, som er det som er anbefalt, men har man mangel, er det altfor lite. Jeg har gått på 50 mikrograms tabletter før i tidenBle litt overrasket her… Tok en full sjekk på vitaminer hos legen, og jeg er helt i nedre sjiktet på D-vitamin, nesten mangel. Jeg har gått på gravid-multivitamin hver dag siden september med D-vitamin inkludert, så dette var skuffende… Leste at mangel kan øke sjansen for SA, så det var ikke noe hyggelig å oppdage etter å ha mistet. Tips til andre hvis dere ikke har sjekket dere, man er tydeligvis ikke trygg selv med multivitamin![]()
Nå tar jeg multivitamin + omega3, så får i meg 20 mikrogram daglig. Det holdt heldigvis i massevis da jeg tok det i over et halvt år før forrige graviditet, hadde masse av alt da jeg tok blodprøver i uke 12. Håper på det samme til neste gang Ja, har gått på høydose de gangene jeg har hatt mangel tidligere, men trodde normal dose skulle være nok etter sommeren og rett etter en solfylt ferietur. Er jo skadelig å ta for mye, så tenkte anbefalt dose skulle treffe godt, men tydeligvis ikkeDe fleste multivitaminer har kun 10 mikrogram D-vitamin i seg, som er det som er anbefalt, men har man mangel, er det altfor lite. Jeg har gått på 50 mikrograms tabletter før i tidenNå tar jeg multivitamin + omega3, så får i meg 20 mikrogram daglig. Det holdt heldigvis i massevis da jeg tok det i over et halvt år før forrige graviditet, hadde masse av alt da jeg tok blodprøver i uke 12. Håper på det samme til neste gang
![]()

Ja de fleste får vanligvis nok etter bare få minutter med regelmessig sol om sommeren, pluss i kostenJa, har gått på høydose de gangene jeg har hatt mangel tidligere, men trodde normal dose skulle være nok etter sommeren og rett etter en solfylt ferietur. Er jo skadelig å ta for mye, så tenkte anbefalt dose skulle treffe godt, men tydeligvis ikke![]()
Opptil 50 mikrogram daglig for voksne går fint, men man skal absolutt ikke ta sånne doser med tilskudd med mindre man har påvist mangelGratulerer så myeJeg kan settes på gravidhar ikke hatt så sterke streker på disse 2 årene som prøver, håper det er et godt tegn
Vis vedlegget 456437