Mars 2025

Jeg har blødd litt etter hysteroskopien jeg tok på onsdag (som er helt normalt). I går tok det seg litt opp (ikke mye), men det er usikkert om dette er mens eller ikke. Klinikken mener at jeg likevel skal stå over denne runden, og jeg må derfor avbryte forsøket (eller ikke starte i det hele tatt). Hvis dette er mens, og den har flyttet på seg så kommer det mest sannsynlig til å kræsje med påskestengt og det blir ikke uttak før i mai. Hvis dette ikke er mens og kun en blødning etter hysteroskopi så kan jeg være heldig å få mens når jeg egentlig skulle fått det (rundt 15/16) og da kan jeg starte opp i april likevel.

Ganske skuffet, men samtidig så føler jeg at dette går rett inn i hvordan det har vært hele IVF reisen min. Ventetid. Kræsj med både det ene og det andre, og ting som akkurat går eller akkurat ikke går. Det eneste positive er at jeg kommer til å ha et par ekstra lønninger og forhåpentligvis får igjen litt på skatten til mai/juni. Så jeg får fokusere på det, og prøve å glemme at tiden og alderen løper av gårde. Men det kommer altså ikke til å skje mer her hos meg denne måneden. Lykke til alle andre!! Jeg heier fra sidelinjen:happy093.
Krysser fingrene for at du rekker før påske :Heartbigred heier på deg også :)

Jeg må bare dobbeltsjekke med dere, for synes sykehuset har så dårlig kontroll. Jeg skal ta Gonal f og fyremandel siste gang i dag, og ta ovitrelle (bare den) i morgen og ingenting mandag og egguttak tirsdag. Høres det riktig ut? Redd eggene skal slippe før tiden

Jeg må bare dobbeltsjekke med dere, for synes sykehuset har så dårlig kontroll. Jeg skal ta Gonal f og fyremandel siste gang i dag, og ta ovitrelle (bare den) i morgen og ingenting mandag og egguttak tirsdag. Høres det riktig ut? Redd eggene skal slippe før tiden
Det er riktig. Det er medisinfri en dag mellom triggersprøyte og egguttak. ❤️

Jeg er helt skjelven. Er litt der at jeg egentlig ikke tror på det.
Nå på formiddagen har jeg blødd litt i dag også. Noen dråper friskt, men elles mørk brunt. Kun vet tørk etter toalettbesøk. Kommer ingenting i bindet, så er ikke akkurat snakk om mengder. Men like vel. Det er ubehagelig.
Jeg får bare tenke at uansett så er jeg akkurat nå gravid, og det er ganske sprøtt å tenke på:eek:
Du er jo uansett PUPO :love7

Jeg har blødd litt etter hysteroskopien jeg tok på onsdag (som er helt normalt). I går tok det seg litt opp (ikke mye), men det er usikkert om dette er mens eller ikke. Klinikken mener at jeg likevel skal stå over denne runden, og jeg må derfor avbryte forsøket (eller ikke starte i det hele tatt). Hvis dette er mens, og den har flyttet på seg så kommer det mest sannsynlig til å kræsje med påskestengt og det blir ikke uttak før i mai. Hvis dette ikke er mens og kun en blødning etter hysteroskopi så kan jeg være heldig å få mens når jeg egentlig skulle fått det (rundt 15/16) og da kan jeg starte opp i april likevel.

Ganske skuffet, men samtidig så føler jeg at dette går rett inn i hvordan det har vært hele IVF reisen min. Ventetid. Kræsj med både det ene og det andre, og ting som akkurat går eller akkurat ikke går. Det eneste positive er at jeg kommer til å ha et par ekstra lønninger og forhåpentligvis får igjen litt på skatten til mai/juni. Så jeg får fokusere på det, og prøve å glemme at tiden og alderen løper av gårde. Men det kommer altså ikke til å skje mer her hos meg denne måneden. Lykke til alle andre!! Jeg heier fra sidelinjen:happy093.
Føler generelt alt i IVF-verden er ventetid og nedturer. Krysser fingrene for at det ikke er mens, men bare etter behandlingen

Nei, så kjedelig!!! Så urolig kjett når det blir kluss i opplegget :Heartpink

Hvordan var dere med deres menstruasjon etter negativt forsøk/kjemisk graviditet? Jeg har allerede nå 22 dager etter kjemisk/mens fått mensen. 2-4 dager tidligere enn jeg ventet. Det positive er jo at jeg snart er i gang med ruging igjen men syns jo det høres litt negativt ut at syklusen er så i ulage o_O.

Hvordan var dere med deres menstruasjon etter negativt forsøk/kjemisk graviditet? Jeg har allerede nå 22 dager etter kjemisk/mens fått mensen. 2-4 dager tidligere enn jeg ventet. Det positive er jo at jeg snart er i gang med ruging igjen men syns jo det høres litt negativt ut at syklusen er så i ulage o_O.
Jeg har ALLTID hatt 28 dager syklus. Plutselig er jeg ned på rundt 25 dager etter IVF. Tre dager, jeg vet.. Men syklusen min har vært som et klokkeverk hele tiden.

Jeg har ALLTID hatt 28 dager syklus. Plutselig er jeg ned på rundt 25 dager etter IVF. Tre dager, jeg vet.. Men syklusen min har vært som et klokkeverk hele tiden.
Aah okei, takk for svar :happy:. Greit å høre at flere har opplevd kortere syklus etter ivf. Jeg har ikke like presis mens som deg, men i snitt mellom 24-26 dager. Har hendt før at jeg har hatt syklus på 21-22 dager men som regel bare 1 gang i året i løpet av de siste 2,5 årene.

Her ble syklus litt rar etter IVF og etter flere aborter. Men så gradvis har den justert seg tilbake til min normal som er på 27 dager. Jo mer kluss og kludder kroppen min har vært gjennom, jo flere sykluser behøvde den på å finstille seg tilbake. Da snakker vi altså om at jeg plutselig fikk syklus på 23 dager og at hver syklus etter det økte det med en dag for hver syklus til jeg kom tilbake til 27 dager. Så her kan vi virkelig si det er som en klokke og forutsigbart. :laughing002

Nå blir det mye mas fra meg. Men jeg trenger noen å gruble sammen med.
Jeg meldte mens til klinikken i går. Da det fra klokka 11 kom rødt blod når jeg tørket meg på do. Ikke mer enn det, men hver gang jeg tørket meg. Inkludert to små koagler. Jeg snakket med klinikken, og fikk en plan, og alt var greit. Men så kom det ikke er friskt blod. Stoppet mellom klokka 16 of 17. noen tørk med bittelitt brunt. Også helt borte. Tok en test på morgenen. Og nå er det jo synlig strek. Ikke bare «forstyrrelser» i det hvite. Men fortsatt egentlig altfor svak for 12dpo på tidlig test. Så nå blir jeg jo helt i villrede for hva jeg skal gjøre :nailbiting:
Så godt å høre og spennede test❤️Krysser fingrene for at alt er på godsiden❤️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp