Jeg tarEr det andre her som bruker progesteronstøtte? Dette blir min første PP med progesteron, så det er helt nytt for meg![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tarEr det andre her som bruker progesteronstøtte? Dette blir min første PP med progesteron, så det er helt nytt for meg![]()
Cyclogest! Hva med deg?Jeg tarhvilken type har du fått?

Samme her!Cyclogest! Hva med deg?
Når begynner man på det?![]()

Ok ok så man begynner ikke før etter el har skjedd? Tar du morgen og kveld? Er det noe annet man burde tenke på når man skal begynne på det?Samme her!
Jeg temper og liker å få kryss i FF før jeg starter på progesteron, så jeg starter 3 dpo.kan starte tidligere så lenge du vet at el har skjedd, men det er noe gris
![]()
Nei, progesteron hindrer el, så den må du ikke ta før etter egget har sluppet. Temper eller tester du?Ok ok så man begynner ikke før etter el har skjedd? Tar du morgen og kveld? Er det noe annet man burde tenke på når man skal begynne på det?
Progesteron påvirker også tempen (hvis du temper). Oooog den gir graviditetssymptomer. 
Jeg tester bare.. er veldig spent på nå el blir denne syklusen. Den har kommet på cd22/23 de siste gangene med kort lutealfase.Nei, progesteron hindrer el, så den må du ikke ta før etter egget har sluppet. Temper eller tester du?
Jeg tar morgen og kveld ja, du også?
Ikke så mye å tenke på annet enn at det er smart å bruke bind/truseinnlegg. Skal dere kose før dere legger dere så er det kanskje greit å sette den inn etter kosenProgesteron påvirker også tempen (hvis du temper). Oooog den gir graviditetssymptomer.
![]()

Kan jeg egentlig ha hatt tidlig eggløsning og misset den sist? Noen har variabel type LH som har to topper? Noen som har det sånn? Spent på å teste videre fremover
Det har steget betraktelig fra i går? 
Det kan godt være.. eller at kroppen forsøker å slippe egget slik at LH stiger, men det går ikke, så den forsøker på nytt senere i syklusen.Hmmmm dette begynner å bli interessant…
Jeg begynte å teste for eggløsning for første gang i livet sist runde, begynte å teste ca. CD 11 (forventet EL CD13) med svak strek hver dag frem til jeg trodde jeg fikk en positiv ELtest som ikke kom før CD17 som sank relativt fort.. Vi begynte «babymakingen» jevnlig fra CD 9 til CD 17, men ingen resultater. Jeg var overrasket over så sen eggløsning.. men denne gangen begynte jeg testingen så fort jeg kjente stølhet i eggstokkene, og det ser ut som LH verdiene har steget litt allerede fra i gårKan jeg egentlig ha hatt tidlig eggløsning og misset den sist? Noen har variabel type LH som har to topper? Noen som har det sånn? Spent på å teste videre fremover
Det har steget betraktelig fra i går?
Vis vedlegget 456192
Ja og det aller meste faller på meg enda da samboer ikke er faren hennes.Det høres ut som dere har mye og stri medJeg tenker at det alltid er fint med søsken. Selvsagt blir det mere «jobb» men uansett fint med den flokkfølelsen som flere barn gir. Hovedsakelig derfor vi har lyst på en til, ikke fordi jeg er så sykt gira på en babytid til, men veldig gira på å bli en til i gjengen.
Har testet etter EL i godt over en uke nå. Ikke noe utslag enda CD 13 i dag. Hva med deg?
Åja kan det skje det og altså? Det visste jeg ikkeDet kan godt være.. eller at kroppen forsøker å slippe egget slik at LH stiger, men det går ikke, så den forsøker på nytt senere i syklusen.
Jeg testet også tidligere enn jeg pleier og ble overrasket over ganske sterk strek på CD10, men i dag, CD11, er den svakere igjen..
(Jeg har ikke hatt noen tegn til el før cd10, så jeg tror ikke den har vært tidligere. )
Den ble aldri så sterk på forhånd sist, før den kvelden den PLUTSELIG ble like sterk som kontroll steken
Spent på om det synker eller stiger, eller er sånn her i 10 dager nå 
Jeg får alltid to streker, men den ene streken er veldig svak foruten når EL nærmer seg og rett før mensen. Da får jeg også sterkere strekMen vil det alltid kunne slå ut en svak strek på EL-test? Eller blir den helt blank også noen ganger?
Takk for svar, hvorfor stiger det før mens?Jeg får alltid to streker, men den ene streken er veldig svak foruten når EL nærmer seg og rett før mensen. Da får jeg også sterkere strek![]()
Usikker, men er helt normalt. Er nok hormonelt. Hvis man er gravid blir også eggløsningstester ofte positive. Det er fordi hcg og lh hormonet er så liktTakk for svar, hvorfor stiger det før mens?
Bruker å få antydning til slim allerede en uke før eggløsning, men i dagene før er der mye mer. For min del er det blankt og slimete. Men det kan non variere veldig fra kvinne til kvinne både mengde og utseende.Dere som merker eggløsningsslim; er det alltid klart eller hender det at det er hvitt også? Og hvor mange dager i forkant av EL får dere det?
Jeg får for det meste hvitt, og det kommer i massevis fra 4-5 dager før EL.Dere som merker eggløsningsslim; er det alltid klart eller hender det at det er hvitt også? Og hvor mange dager i forkant av EL får dere det?

Okei, tusen takk!!Usikker, men er helt normalt. Er nok hormonelt. Hvis man er gravid blir også eggløsningstester ofte positive. Det er fordi hcg og lh hormonet er så likt
Bruker å få antydning til slim allerede en uke før eggløsning, men i dagene før er der mye mer. For min del er det blankt og slimete. Men det kan non variere veldig fra kvinne til kvinne både mengde og utseende.![]()
Okei, tusen takk! Veldig usikker på om jeg har det.. er hvitt, men kanskje litt tykt og ikke fullt så strekkbart, kun 2-3 cm kanskje.. er på CD19 i dag og fikk EL på CD21 sist syklus. Håper det nærmer seg nå ogJeg får for det meste hvitt, og det kommer i massevis fra 4-5 dager før EL.
I går (2 DPO) kom det masse ut som lignet, men da jeg tok det i papir og brettet det så jeg at det var sticky istedet, for det var ikke strekkbart. ELslim kan man strekke "i det uendelige", denne syklusen har jeg fått lange tråder som hang fra meg og traff nedi dovannet (ingenting er TMI her)![]()
Kan være vanskelig å vite. Kan hende du er på creamy / lotion stadiet?Okei, tusen takk! Veldig usikker på om jeg har det.. er hvitt, men kanskje litt tykt og ikke fullt så strekkbart, kun 2-3 cm kanskje.. er på CD19 i dag og fikk EL på CD21 sist syklus. Håper det nærmer seg nå og
Hvor lenge jeg har mer fruktbart utflod har vært likt da, opptil 1 uke, men andre har bare 1-2 dager, noen 3-4.