Huff, dette er vondt å stå i
Jeg tenker at alt det du føler på er helt naturlig, også skammen over å i det hele tatt ha følelsene. Jeg har tro på at vi skal la de vonde og vanskelige følelsene få lov til å ta litt plass i oss fra tid til annen. Følelser er tross alt kroppen og hjernen som prøver å fortelle oss noe. Noe som er viktig for oss. Jeg tror jeg hadde hatt akkurat de samme tankene og følelsene hvis jeg var i dine sko. Eller når jeg kommer dit, for det føles litt sånn nå.
For meg hjelper det å prøve å forstå HVA jeg føler, og HVORFOR. Uten at hodet og det rasjonelle skal blande seg for mye. Men heller prøve å kjenne etter inni meg. Hvor er det jeg føler ting, hvilken følelse er det egentlig jeg kjenner på? Hvis det er frykt for eksempel så trenger vi ofte å bli trygget. Er det sorg så trenger vi trøst. Begge deler kan vi gi oss selv. Noen ganger opplever jeg at følelsene forsvinner sakte, men sikkert når jeg møter dem på den måten. Når jeg tør å kjenne etter. På ekte, uten å holde noe igjen. Jeg tenker at det er helt naturlig at du er redd for at du skal streve med morsinstinktet, og at du er ekstra redd fordi du vet hvordan det er. Du har vært der før. Men husk, bare fordi noe har skjedd en gang- betyr ikke at det kommer til å skje igjen. Frykt, angst og bekymring er ikke intuisjon eller sannhet. Det er ofte det motsatte

Og at du kjenner på sjalusi- jeg gjør også det. Daglig. Og jeg har et veldig godt forhold til alle jeg er sjalu på. Jeg tror jo også det er veldig normalt
Har du vurdert å prate med noen? Det kan virkelig hjelpe og det kan også være forebyggende. Det er både veldig vondt og litt godt å bearbeide vonde følelser